اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

خانه موزه لرزاده با حضور شهردار تهران افتتاح شد

خانه موزه استاد لرزاده با عنوان خانه معمار عصر امروز با حضور شهردار تهران و تنی چند از اعضای شورای شهر تهران افتتاح و به بهره برداری رسید.

خانه موزه لرزاده با حضور شهردار تهران افتتاح شد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در مراسم افتتاح خانه موزه لرزاده، گفت: تهران منزل و ماوای فرهنگ و هنر است و این موضوع ارتباط وثیقی با پایتختی تهران دارد.

وی افزود: از زمانی که تهران از قریه تبدیل به پایتخت شد اهالی فرهنگ و هنر هم به امید دستیابی به محیطی بهتر برای عرصه فرهنگ و هنر به تهران آمدند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی ادامه داد: از این رو در هر محله از تهران به بزرگان و فرهیختگانی می‌رسیم که صاحبان فرهنگ هستند و استاد لرزاده از همین دست بوده است.

ضرغامی گفت: این استاد گرانقدر در سال ۱۳۸۳ فوت کردند و خانه وی که در فهرست آثار ملی ثبت شده هم اکنون به عنوان خانه موزه لرزاده افتتاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح این خانه‌ها و باز شدن در آن به روی مردم یعنی آشتی مردم با فرهنگ و کمترین اقدامی است که می‌شود برای گرامیداشت آثار این بزرگان انجام داد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: احیای خانه موزه لرزاده احیای شبکه آثاری از هنر است یعنی تشکیل یک حوزه عمومی و تخصصی برای گسسته نشدن ارتباط آن نسل از هنرمندان با هنرمندان امروز.

ضرغامی گفت: همانطور که پیروز خانه مینایی افتتاح شد تا روایتگر قصه های خیابان ولیعصر باشد خانه لرزاده نیز قرار است تا روایتگر تاریخ معماری ایران باشد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تملک خانه معمار لرزاده، سازمان زیباسازی اقدام به مرمت این خانه تاریخی کرده است.

ضرغامی افزود: استاد لرزاده یکی از بزرگترین استادان معماری ایران بوده که بسیاری از مساجد عظیم و مشهور ایران را در گذشته طراحی و ساخته است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی گفت: آثار استاد لرزاده به عنوان شاخصه معماری سنتی ایرانی اسلامی تملک و به موزه فرهنگی در حوزه معماری و شهرسازی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول