اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

پیام حاجی‌میرزایی به مناسبت روز جهانی معلم/ «معلم» راهبر آموزشی و تربیتی است

وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت روز جهانی معلم، گفت: معلم در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از آموزش‌دهنده محض به راهبر آموزشی و تربیتی چرخش می‌کند.

پیام حاجی‌میرزایی به مناسبت روز جهانی معلم/ «معلم» راهبر آموزشی و تربیتی است

به گزارش گروه آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سیزدهم مهر برابر با پنجم اکتبر روز جهانی معلم، پیامی صادر کرد.

در متن پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است: سیزدهم مهرماه، روز جهانی معلم را گرامی می‌دارم و به روان تابناک معلمان شهید سرزمینم که در راه بسط فضیلت‌های معنوی و ترویج مکارم اخلاقی و دفاع از حریم دین و میهن جان باختند درود فراوان می‌فرستم.

ایجاد و استقرار هرگونه نظام اجتماعی بدون مشارکت جدی، فراگیر و کیفی معلمان امکان‌پذیر نیست و امروز آموزه‌های معلمان سازنده فردای جوامع انسانی است.

در ادامه این پیام آمده است: تعلیم و به‌ویژه تربیت و آموزگار و مربی در دین مبین اسلام و کلام وحیانی قرآن کریم، جایگاهی رفیع دارد. خداوند کتاب جامع خویش را با امر به خواندن و یادگیری آغاز می‌کند. رسول اکرم اسلام(ص) خود را برانگیخته به معلمی و تعلیم و تربیت می‌داند و امام علی علیه‌السلام خود را مدیون کسی می‌داند که کلمه‌ای به او بیاموزد.

در نظام جمهوری اسلامی ایران به تأسی از سنت حسنه اسلامی همواره بر نقش بی‌بدیل معلمان تأکید شده است. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معلمی را شغل انبیا می‌دانند و رهبر معظم انقلاب اسلامی مدرسه و نظام تعلیم و تربیت را کانون اصلی برای خلق دنیای آینده قلمداد می‌کنند.

این پیام می‌افزاید: معلم در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از آموزش‌دهنده محض به راهبر آموزشی و تربیتی چرخش می‌کند و در این نقش‌آفرینی جدید هویت فراگیران را به نحوی متفاوت از نظام‌های تربیتی گذشته و در کسب مهارت‌های موردنیاز برای ایفای نقش شهروند مطلوب در دنیای جدید شکل می‌دهد.

مقصد اعلای عدالت اجتماعی و اقتصادی از مسیر عدالت آموزشی و توزیع برابر فرصت‌های آموزشی و تربیتی گذر می‌کند و این مهم بدون به خدمت گرفتن معلمان حرفه‌ای، ماهر و با انگیزه به اتمام نخواهد رسید.

از خداوند متعال توفیق نظام تعلیم و تربیت را در دستیابی به اهداف عالی تربیت انسان مؤمن و دست‌یافته به مراتبی از حیات طیبه مسألت می‌کنم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول