اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

نجات مردم و محیط زیست در انتظار اقدام جدی

مشکلات مردم با مسئولیت پذیری و حضور به موقع مسئولین کشوری و لشکری قابل حل خواهد بود، بی توجهی مسئولین به ناامیدی مردم خواهد انجامید و بستر سواستفاده شبکه های معاند و ضدانقلاب فراهم می‌شود .

نجات مردم و محیط زیست در انتظار اقدام جدی

خبرگزاری فارس؛ گروه دیگر رسانه‌ها: در برهه ای که اقتصاد  کشور آماج حملات تحریم هاست و در برخی موارد ، عدم مدیریت صحیح مسئولان  اقتصادی، گریبان مردم را گرفته  ، ایجاد حساسیت و تنش در مناطق مختلف کشور با چه تدبیری و از سوی چه کسانی ایجاد و به آن ضریب داده می شود !؟

 مسائلی که از اعتراضات کارگری شروع می شود به حیطه امنیت ملی می رسند و عرصه بر جولان شبکه های معاند و ضدانقلاب بازمی شود تا بر آتش این اتفاقات بیفزایند و به نتیجه ای دست یابند که همان خدشه وارد کردن بر نظام جمهوری اسلامی است .

اشاره فوق به این معضلات مقدمه ای است برای ورود به مساله دپوی آشغال و پسماندهای بیمارستانی و شیمیایی در مناطق مختلف استان مازندران که اولین دروازه ورود توریسم کشور و بعضا بین المللی ست و قاعدتا باید بیش از دیگر مناطق به آن پرداخته شود تا این پتانسیل خدادادی دریا و جنگل ، درآمدزا باشند ، اما متاسفانه شهرهای مختلف آن درگیر معضل دپوی آشغال است که در منطقه چهاردانگه ساری به نقطه بحرانی اش رسیده است ، بحرانی که به گفته شاهدان محلی و مسئولان وقت ، با قرار دادی ۶ ماهه آغاز و پا به ۱۴ سالگی اش گذاشته است

به گفته یکی از ساکنان محلی در گفتگو با خبرنگار مازند روز ، در این قرار داد مکان دپوی فعلی برای دفن زباله های خشک آنهم به مدت سه تا شش ماه انتخاب می شود اما به فاز پسماندهای بیمارستانی و شیمیایی رسیده است تا بر اکوسیستم منطقه تاثیرات قابل ملاحظه و منفی بگذارد آنچه کارشناسان محیط زیست و ریاست پسماندهای استان بیان می دارد ، ۲۸ مکان دپوی زباله است که در مازندران به حالت حاد رسیده اند که پنجاه درصد آن ها مجوز زیست محیطی ندارند و مجوز تعدادی از آنها توسط شورای تامین استان به سی سال قبل بر می گردد !!!که هیچکدام مورد تایید سازمان محیط زیست نمی باشند .

تامل برگزارش  ایسنا در تاریخ ۱۳ دی ماه ۹۶که اشاره به تولید روزانه ۵۰۰ تن زباله در شهر ساری که انتقال آن با اعتباری ۳۰۰ میلیارد ریالی ، انجام می گیرد نشان میدهد چهاردانگه مبدل به زباله دانی متعفن گردیده است
 در این گزارش  اشاره به این نکته که ؛ رسوب شیر آبه های حاصل از این دپوی غیرکارشناسانه باعث آلوده گی سفره های آب زیرزمینی شده است حائز اهمیت است ، هرچند که در مواجه مستقیم خبرنگار مازند روز با مردم محلی این معضل بصورت ویژه در گفتگوها اشاره می شود و تبدیل به  دغدغه  اصلی مردم منطقه شده است .

عدم رعایت فاصله قانونی ۲۰ کیلومتری از محیط های اجتماعی ومنازل مسکونی و تقلیل آن به ۷ کیلومتر ، می تواند اوضاع وخیم منطقه را نشان دهد و دریافت مردم منطقه با چه اتفاق ناخوشایندی رو به رو شده اند, آنچه حائز اهمیت است حقوق تضییع شده مردم ۱۵ روستایی است که درگیر این معضل اند و با بی توجهی مسئولین در دوره های مختلف روبه رو شده و تاسف آور اینکه اعتراضات و تحصن آنان که اوایل مهرماه ۹۸ صورت می گیرد با دخالت نیروی انتظامی به خشونت کشیده می شود که یکی از تبعاتش، بدبینی اهالی منطقه به مسئولین و نظام مقدس جمهوری اسلامی است . 

تجمع مردمی که از سر استیصال و کلافه گی حاصل بوی بد سوزاندن زباله ها ، شیرابه ها و اثرات بد حشراتی ست که بر محصولات کشاورزی آنان اعم از برنج و مرکبات دارد، و به امید شنیده شدن صدای اعتراض شان صورت می گیرد، به غائله ای خشونت آمیز مبدل و باعث دستگیری تعدادی از جوانان و کشاورزان و در مواردی دهیاران شده است ؛ به گفته شاهدان محلی پس از این اتفاق ، تردد کامیونهای حامل زباله بیشتر و با اسکورت همراه شده است .

سوالاتی که مطرح می شود این است ؛ 
قربانیان دپوی زباله در منطقه چهاردانگه قربانی بی تدبیری کدام مسئول و یا مسئولین شده اند ؟ 

چرا راهکارهای پیشنهادی کارشناسان با بی توجهی و بی مهری روبه رو می شود ؟ 

تخصیص بودجه های عمرانی رفع این معضل بر چه اساسی با تاخیر صورت می گیرد یا به سرانجام نمی رسد؟ 

چه افرادی از دپوی آشغال و سود ۳۰ میلیارد تومانی متنفع می شوند که به احتمال زیاد یکی از عوامل اصلی به سرانجام نرسیدن طرح های کارشناسی برای رفع این مشکل همین دسته می توانند باشند .

بی توجهی به نصایح و اشارات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر امیدافزایی و جهاد ، به نفع چه جریاناتی است که دقیقا عکس آن عمل می شود و بذر ناامیدی پخش می شود؟ 

آنچه به صلاح دولتمردان و مسئولین است جلب اعتماد مردم بر اساس خدمات رسانی صادقانه و دلسوزانه است ، که با کارشکنی های متعدد ، مردم از آن محروم مانده اند و معضلات ساده اجتماعی وارد کانال سیاسی و امنیتی می شود و کار مردم رها
می شود ، نظرات کارشناسان و دلسوزان گره کور این اتفاقات را می تواند باز کند ، چه آنکه ارزش اقتصادی زباله این طلای کثیف سالهاست درکشورهای صنعتی و‌ پیشرفته تبدیل به فرصت های اشتغالزایی و تولید ثروت شده ، حال آنکه در کشور ما محلی برای نزاع ، مسئولیت ناپذیری و چالش امنیتی گردیده است .
امید است دلسوزان و مسئولان با همتی جهادی برای رفع این معضل پا به عرصه بگذارند تا مردم از خدمات دولت و کشور بهره مند شوند و حامی آنان باشند .

* منبع: مازند روز

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول