اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

5 دلیل برای تماشای مسابقات جهانی دوومیدانی؛ از سیستم خنک کننده تا ماراتن در نیمه شب

فدراسیون جهانی دوومیدانی 5 دلیل را برای تماشای مسابقات جهانی قطر برشمرده است.

5 دلیل برای تماشای مسابقات جهانی دوومیدانی؛ از سیستم خنک کننده تا ماراتن  در نیمه شب

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان شنبه هفته آینده در دوحه قطر آغاز می‌شود و دوندگان برتر جهان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

قطری‌ها چند ماه قبل مسابقات قهرمانی آسیا را میزبانی کردند و حالا یک تورنمنت بزرگتر را قرار است برگزار کنند و برهمین اساس فدراسیون جهانی دوومیدانی 5 دلیل را برای تماشای این رقابت‌ها در دوحه برشمرده است.

*ستارگان قطری

قطری‌ها دو مدعی کسب مدال طلا در این رقابت‌ها دارند. «موتاز برشیم» قهرمان پرش ارتفاع دنیا که مدتی را مصدوم بود، حالا بازگشته و می‌خواهد در خانه مدال طلا را از آن خود کند و همه نگاه‌ها به اوست.

همچنین «عبدالرحمن سامبا» در دوی 400 متر مانع شانس اول قطری‌ها برای قهرمانی است. او سال گذشته رکورد 46.98 را ثبت کرده و حالا برای طلای دوحه می‌جنگد.

 

*سیستم خنک کننده

شرایط بسیار زیادی ایجاد شده است که احتمالاً باعث استقبال ورزشکاران در مسابقات جهانی دوحه می شود. مسئولان برگزاری با ایجاد یک سیستم خنک کننده پیشرفته در ورزشگاه بین المللی خلیفه ، اعتبار زیادی را به دست آورده‌اند. 

سال گذشته از طریق همین سیستم خنک کننده دمای هوا به 24-26 درجه سانتیگراد رسی که شرایط بهینه را برای ورزشکار و هواداران تضمین می کند. 

*استفاده از اسپانسر

برای نخستین بار اتحادیه جهانی دوومیدانی به تیم‌ها اجازه می‌دهد که از اسپانسرهای خود روی لباس‌ها استفاده کنند. شاید خیلی‌ها این موضوع را مهم تلقی نکنند، اما این دری است که به روی ورزش باز می‌شود و می تواند تاثیرگذار باشد.

سباستین کو، رئیس اتحادیه جهانی می‌گوید: ما هر دو سال یک بار مسابقه بزرگ داریم و باید از این فرصت استفاده کرده و روند ورزش را عادلانه تر کنیم.

 

* ماراتن در نیمه شب

مسئولان برگزاری مسابقات برای جلوگیری از گرمای روز در دوحه، تصمیم گرفته‌اند مسابقه ماراتن را در نیمه شب و زیر نور برگزار کنند.

پائولو رادکلیف، رکورد دار دنیا از این تصمیم خوشحال است و می گوید این کار بهترین شرایط را برای ورزشکاران فراهم می‌کند.

* نسل بعدی 

این اولین دوره‌ای است که بعد از خداحافظی «اوسین بولت» برگزار می‌شود و امید می‌رود که مسابقات دوحه بتواند شرایط جدیدی را برای دوومیدانی ایجاد کند.

«نورمن» از آمریکا در دوی سرعت، در پرش‌ها «خوان میگوئل» از کوبا و «دانیل استال» سوئدی در پرتاب دیسک پدیده‌های جدیدی هستند که در دوومیدانی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول