اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هشدار پلیس فتا به کانال‌های نذری‌یاب

رئیس پلیس فتای استان زنجان درباره افزایش کلاهبرداری‌های مالی با عنوان جمع‌آوری کمک‌ها برای افراد نیازمند و بی‌بضاعت و مزاحمت با عناوین راه‌اندازی کانال و گروه‌های نذری‌یاب در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)هشدار داد.

هشدار پلیس فتا به کانال‌های نذری‌یاب

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان در فضای مجازی، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و نوآوری‌های حاصل از آن، کلاهبرداران به شگردهای جدید کلاهبرداری در فضای مجازی روی آورده‌اند و  این روزها کلاهبرداران با سوء‌استفاده از عواطف، باورها و احساسات مذهبی مردم، با جمع‌آوری کمک‌های مالی به نیازمندان یا ایجاد شبهه در دادن نذری به تکایا و هیأت‌های مذهبی در ایام ماه محرم اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. 

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه در ایام محرم و صفر کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی مانند «کمپین جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای نیازمندان» منتشر می‌کنند، افزود: هموطنان باید به هیچ عنوان به این پیام‌ها اعتماد نکنند و اگر می‌خواهند کمکی نیز به افراد بی‌بضاعت یا نیازمند کنند، باید از طریق دفاتر مؤسسات خیریه و سایت‌های معتبر آنها اقدام کنند. 

وی با بیان اینکه دانلود و دریافت مطالب مذهبی و نرم افزارهای مرتبط در این ایام افزایش پیدا می‌کند. افزود: کاربران و شهروندان باید فایل‌های مربوطه را از سایت‌های معتبر دانلود کنند، چرا که بسیاری از اپلیکیشن‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی جعلی و برای فعال سازی همشهریان را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کنند و عملاً در فرصت مناسب اقدام به سرقت وجه از حساب‌های بانکی مردم می‌کنند.

آدینه‌لو با بیان اینکه خرید از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک می‌تواند راه را به روی افراد سودجو بسته و از به دام افتادن کاربران جلوگیری کند، افزود: هموطنان باید دقت داشته باشند، اطلاعات حساب بانکی خود را با دیگران به اشتراک نگذارند، در هنگام یک خرید اینترنتی موفق و درست، ورود اطلاعات کارت خود را با رعایت ملاحظات امنیتی در درگاه اصلی بانک انجام دهند تا در دام سایت‌های جعلی و فیشینگ نیافتند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: در سنوات قبل شاهد راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی با عنوان نذری یاب بودیم که عملاً این افراد با درج مطالب کذب باعث ازدحام مردم و آزار و اذیت برای شهروندان می‌شدند که برخورد قانونی با افراد مزاحم صورت گرفت.

وی گفت: هموطنان در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول