اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

تقی زاده: به خاطر بازنشستگی از صندوق نرفتم/با مدیران خاطی برخورد می کنیم

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش، گفت: من به خاطر بازنشستگی از صندوق کنار نرفتم و چند سالی برای بازنشستگی من زمان مانده است.

تقی زاده: به خاطر بازنشستگی از صندوق نرفتم/با مدیران خاطی برخورد می کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس، جمشید تقی زاده معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش در نشست خبری گفت: ورزش ایران با وجود تحریم ها در حال پیشرفت است. در هفته دولت ۳۳۰ پروژه را افتتاح خواهیم کرد که ارزش آنها ۵۰۰ میلیارد خواهد بود. ۴ هزار پروژه نیمه تمام داریم که ۳۳۰ پروژه را افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: در بخش حقوقی کمیته صیانت از حقوق جامعه ورزشی را تاسیس کردیم که امیدواریم به کارکنان، ورزشکاران و جامعه رسانه نقش خود را به خوبی ایفا کند. سعی می کنیم در مجامع حضور مدیران کل را پر رنگ ببینیم. موضوع مهمی که اخیرا مطرح شده طبق فرمایشات رهبری سپردن کار به جوانان است که وزارت گام بلندی برداشته و تغییراتی را در چند استان داشتیم.

* جلسه وزارت ورزش برای واگذاری سرخابی ها

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش درباره موانع خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس، گفت: به دلیل برخی موانع در مسیر واگذاری به خاطر عدم تثبیت مالکیت و ... مشکلاتی برای واگذاری به وجود آمده بود که هفته آینده با رئیس کمیسیون اصل ۴۴، رئیس بورس، وزیر ورزش، رئیس دیوان محاسبات جلسه ای تشکیل می شود و خبرهای خوبی خواهیم داشت. اجازه نمی دهیم این ۲ باشگاه آسیب ببینند و ما پشتیبان همه تیم ها و همین طور این ۲ باشگاه هستیم. تلاش وزارت ورزش این است که این دو باشگاه واگذار شوند باید ببینیم در این جلسات چا تصمیماتی در این نشست گرفته می شود.


* نظارت دولت بر امور المپیک و فدراسیون ها

تقی زاده در ادامه نشست خبری درباره شرح وظایف وزارت ورزش عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت بودجه را متقبل می شود می تواند با توجه به منشور المپیک این نظارت روی کمیته المپیک، پارالمپیک و فدراسیون ها صورت بگیرد. نظارت کلمه عام است و به معنی دخالت نیست.

وی با اشاره به انجام پیگیری های لازم برای نهایی شدن قانون تاسیس این وزارتخانه و طرح جامع ورزش خاطرنشان کرد: موضوع استخدام ورزشکاران از لایحه دائمی شدن خدمات کشوری حذف شده بود پیگیر هستیم که این موضوع به لایحه برگردد.

* افزایش بودجه وزارت به ۳۵۰۰ میلیارد

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش با بیان اینکه در سال ۹۳ بودجه ورزش ۶۰۰ میلیارد تومان بود عنوان کرد: این بودجه به ۳۵۰۰ میلیارد افزایش یافته است. این نشان می دهد در حوزه مجلس فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

* حضور زنان در ورزشگاه از ۱۸ مهر

تقی زاده درباره حصور زنان در ورزشگاه، یادآور شد: کارهایی در گذشته صورت گرفته ما مشکل قانونی نداریم حتی حکم شده زیرساخت های لازم را برای ورود زنان و خانواده ها فراهم کنیم که در سالن های پوشیده مقرر شده است. برای فوتبال هم قرار شد در بازی های ملی این امکان فراهم شود که اولین حضور ۱۸ مهر برای دیدار ایران و کامبوج خواهد بود.

وی یادآور شد: از ۹۷۲۲ ملک ۷۴۵۱ فاقد سند مالکیت است که ۵۰۰ سند در ۲ سال اخیر اخذ شده است. سعی می کنیم ورزشگاه هایی که در دست سایر دستگاه هاست به آغوش ورزش برگردانیم. سعی می کنیم پروژه های نیمه تمام را با استفاده از ظرفیت های قانونی به افراد با صلاحیت واگذار شود.

* از تحقیق و تفحص استقبال می کنیم

معاون وزیر ورزش درباره تحقیق و تفحص از سرخابی ها خاطرنشان کرد: ما از شفاف سازی استقلال می کنیم هر گونه همکاری را خواهیم داشت و سعی می کنیم شفاف سازی در تمام سطوح ورزش رخ دهد. وزیر از تحقیق و تفحص استقبال کرده که این باعث مبارزه با فساد و شفاف سازی می شود.

وی در پاسخ به سوال فارس درباره اعتراض هیات ها در مورد ماده ۸۸ و واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی عنوان کرد: قانون پیشرفته ای است فعلا اصلاحاتی که دوستان می خواهند به دست ما نرسیده است. باید مازاد بر نیاز را واگذار کنیم و مدیران استان ها هم می توانند استفاده کنند. واگذاری اگر طبق قانون باشد مشکلی نخواهد بود.

* بازنشسته نیستم

تقی زاده در پاسخ به فارس درباره اینکه شنیده شده شما بازنشسته بودید و از صندوق به وزارت آمدید، تصریح کرد: از صندوق بازنشستگی به عنوان بازنشسته خارج نشدم. من ۳ سال معاون وزارت تعاون بودم و بعد مدیرعامل صندوق شدم. ۱۴ ماهی که آنجا بودم با صلاحدید وزیر نفر جدیدی آمد. من شاغل هستم و ۳-۴ سال تا حکم بازنشستگی من زمان باقی است.

* تعامل با مجلس برای جلوگیری از استیضاح

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش درباره مطرح شدن استیضاح وزیر، یادآور شد: با توجه به ارتباط خوبی که با نمایندگان دارم امیدوارم آنها به ما کمک کنند. دوستان خوبی در مجلس دارم. امیدوارم با حصور دائمی در مجلس و نشست هایی که داریم تعامل خوبی داشته باشیم و ما هم فراکسیون ها را درک کنیم. ما هم خواسته هایی داریم که امیدواریم از آنها کمک بگیریم. مجلس پشتیبان ورزش است و با تعامل می توانیم جلوی استیضاح را بگیریم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر زمین خواری در ورزش و بازپس گیری اماکن ورزشی، تصریح کرد: گاهی اوقات در کنار کاربری هایی که در منطقه است ساخت و ساز می شود به همین دلیل وزارت نمی تواند جلوی تخلفات را بگیرد. سعی ما این است قوانین گذشته که جاری است باید به اجرا دربیاید. ما ۱۵ هزار میلیارد برای تملک اراضی نیاز داریم که با توجه به مسائل اقتصادی زمان بر است. با توافقاتی که با صاحبان املاک خواهیم داشت تلاش این است بیشتر از گذشته به نتیجه برسیم تا ما بتوانیم مجوز باشگاهی را به آنها بدهیم. ستاد را تشکیل داده ایم تا اموال وزارت ورزش شناسایی شوند. برای مستندسازی ارقامی پیش بینی شده تا پولی که نیاز داریم برای ورزش کسب کنیم.

تقی زاده درباره بازداشت برخی مدیران استان ها و برنامه وزارت برای جلوگیری، یادآور شد: از روزی که آمدم خبر بازداشت نبوده و ۳ مدیر به خاطر جوان گرایی عوض شدند. با مدیران خاطی اگر عمدی باشد حتما برخورد جدی می کنیم. ما نقش مان را به نحو شایسته ایفا می کنیم.

انتهای پیام/ر
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول