اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نمازجمعه محل بیان مطالبات مردم است/تلاش برای جاذب کردن برنامه‌های فرهنگی

امام جمعه رامسر با اشاره به اینکه مصلی تنها جایی است که مطالبات مردم گفته می‌شود، گفت: اصحاب رسانه قشری محترم و زحمت‌کش هستند و می‌توانند از صحبت‌های امام جمعه برای تحلیل، گزارش و مطرح کردن به مردم استفاده کنند.

نمازجمعه محل بیان مطالبات مردم است/تلاش برای جاذب کردن برنامه‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان رامسر، حجت‌الاسلام سیدجعفر رضایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس نماز جمعه بعد از انقلاب با اشاره به نامگذاری هفته آدینه به این مناسبت، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری نماز‌جمعه به نماز عبادی سیاسی تاثیرگذاری فرهنگی آن بسیار بالا است.

وی با تاکید بر اینکه امروزه توجه بسیاری به رسانه شده و همه روزه از آن استفاده می‌شود که اگر از آن بهره برد می‌توان موفق عمل کرد، اظهار کرد: در خطبه‌های نماز جمعه که گزارش‌های آن  از طریق آنالیز ائمه جمعه انجام می‌شود، تذکرات لازم را از طریق متولی امر آن به امامان جمعه اطلاع داده می‌شود. 

امام جمعه شهرستان رامسر ادامه داد: ضعف نمازجمعه این است که خطبه‌ها تنها به صورت گزارش در رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود اما در زمینه صحبت‌های خطیب هیچ تحلیلی نمی‌شود تا موضوعی در جامعه مطرح و پیگیری شود تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه گفتمان نخستین مرحله مطرح شدن هر مسئله‌ است تا موضوعی مطرح و تصمیم‌گیری شود، تصریح کرد: همیشه باید حس طلب در میان مردم برای پیگیری و تصمیم‌گیری مسؤولان به وجود آید.

رضایی با اشاره به اینکه مصلی تنها جایی است که مطالبات مردم گفته می‌شود، افزود: اصحاب رسانه قشری محترم و زحمت‌کش هستند و می‌توانند از صحبت‌های امام جمعه برای تحلیل، گزارش و مطرح کردن به مردم  استفاده کنند.

وی در ادامه به اینکه برای مصلی، دفاتر و شخص امام جمعه بودجه‌ای تحت عنوان بودجه ائمه جمعه اختصاص داده نمی‌شود، گفت: تنها بودجه‌ای برای ساخت مصلی با در نظر گرفتن شرایطی اختصاص داده می‌شود که حدود ۴۰ درصد است و بقیه آن از کمک‌های مردمی استفاده می‌شود و از خیران درخواست دارم تا مصلی را از خود بدانند و حضور داشته باشند تا با کمک هم بتوانیم این مکان تاثیرگذار را اعتلا ببخشیم.

امام جمعه شهرستان رامسر با بیان اینکه در هر زمانی که کار‌ها را به جوانان سپردیم موفق عمل کردند و آن کار پیشرفت می‌کند و ما نیز در نظر داریم کادر نماز جمعه شهرستان رامسر را از قشر جوان تشکیل دهیم، افزود: بنای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بر این است که قشر جوان را مشارکت دهند که قرار است ۶۰ سالگی سن رهایی از مسؤولیت امام جمعه باشد.

*تلاش برای ایجاد جذابیت در کارهای فرهنگی

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه در رامسر یکی از پرجمعیت‌ترین نماز جمعه در مازندران است و عواملی از جمله کثرت برگزاری نماز جمعه، ایجاد جنگ فرهنگی که ارتباط مردم با کارهای فرهنگی، هیأت‌ها و نماز جمعه و همچنین عدم جاذبه فرهنگی در مراسم‌ها را از عواملی دانست که سبب عدم استقبال مردم در حضور نماز جمعه دانست و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون در نماز جمعه نوآوری و تنوع نداشتیم که باید به شکل برگزاری بسیاری از برنامه‌های پرجاذبه و به روز اجرا شود مردم و جدانان را جذب کنیم

وی تاکید کرد: اما افکار عمومی جامعه پذیرش کارهای کلیشه‌ای را ندارد و این کار رسانه است که ذهن مردم را برای انجام این کارها آماده کند.

انتهای پیام/86039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول