اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

استقرار جنگنده پنهانکار چین برای پایش تحرک نظامی آمریکا در تنگه تایوان

نیروی هوایی چین با استقرار جنگنده‌های پنهانکار «جی-20» در شرق چین ، تحرکات نظامی آمریکا در تنگه تایوان را زیرنظر گرفت.

استقرار جنگنده پنهانکار چین برای پایش  تحرک نظامی  آمریکا در  تنگه تایوان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چین جنگنده‌ پنهانکار «جی-20» خود را در مقر فرماندهی شرق این کشور و با تمرکز بر تحرکات نظامی در تنگه تایوان و همکاری نظامی ژاپن و آمریکا مستقر کرده است.

به نوشته «چاینا مورنینگ پست» ارتش خلق چین به تازگی با انتشار تصویری در  یکی از شبکه‌های اجتماعی خود جنگنده نسل پنجم  جی -20 با شماره پروازی 62001 حین پرواز  را به نمایش گذاشت.

 

 آنطور که رسانه‌های چینی گزارش کردند این جنگنده پنهانکار وارد مقر فرماندهی شرق این کشور که تایوان را نیز شامل می‌شود، شده است.  

«کولین کو» تحلیلگر مرکز مطالعات بین‌المللی در دانشگاه فنی سنگاپور معتقد است که این  جنگنده‌ چینی فعالیت‌های نظامی در تنگه  تایوان را زیر نظر دارد و البته چالشی بر تحرکات نظامی آمریکا در منطقه نیز هست .

فرمانده بخش اقیانوس آرام نیروی هوایی آمریکا نیز ورود جنگنده جی- 20 به ناوگان نیروی هوایی چین و شروع  تولید انبوه آن‌را  تهدید بزرگتری برای آمریکا در اقیانوس آرام خطاب کرد.

دستگاه  اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا نیز در زمینه توانمندی نیروی هوایی چین اعلام کرد که نیروی هوایی چین اینک بزرگترین ناوگان منطقه و سومین در جهان است. این کشور بیش از 2500 فروند هواپیما از جمله 1700 فروند جنگنده رزمی، بمب افکن‌های راهبردی، بمب افکن‌های تاکتیکی و هواپیماهای رزمی چند منظوره آماده به خدمت دارد. در گزارش دستگاه اطلاعاتی وزارت دفاع آمده که ساخت جی- 20 ، تلاشی از سوی چین برای کاستن از شکاف  فنی بین نیروی هوایی این کشور با غرب از لحاظ مواردی  چون جنگال و مانور پذیری است.

«آنتونی وانگ دانگ» تحلیلگر نظامی مستقر در ماکائو  نیز  معتقد است که جی-20 می‌تواند موازنه نظامی برابر فعالیت‌های نظامی آمریکا و ژاپن باشد.

تایوان، یکی از نقاط اختلاف در روابط آمریکا-چین محسوب می‌شود. پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین و تحرکات آمریکا برای فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» می‌داند. دولت‌های آمریکایی از سال ۱۹۷۹ به بعد، رسما خود را متعهد به سیاست چین واحد خوانده‌اند اما در سال‌های گذشته به اقداماتی از قبیل فروش سلاح به تایوان دست زده‌اند.

ارتش آمریکا به تازگی  و علیرغم هشدارهای از عبور یک فروند ناو نیروی دریایی این کشور از تنگه تایوان خبر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول