اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

قدیمی: کمپی که کی‌روش به آن افتخار می‌کرد، برای هاکی است/ ما اینکاره‌ایم!

رئیس فدراسیون هاکی گفت: کی روش می‌گفت از افتخارات ما راه اندازی کمپ برای فوتبال است، اما باید بدانید آن زمین برای هاکی بود.

قدیمی: کمپی که کی‌روش به آن افتخار می‌کرد، برای هاکی است/ ما اینکاره‌ایم!

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست خبری تیم های ملی فدراسیون هاکی اعزامی به جام ملت‌های 2019 آسیا پیش از اعزام به تایلند در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در این نشست خبری بهرام قدیمی، رئیس فدراسیون، سرمربیان و کاپیتان تیم‌های ملی هاکی آقایان و بانوان به همراه سرپرستان تیم، مدیران ستادی و مشاوران ارشد فدراسیون حضور داشتند.

بهرام قدیمی در این نشست خبری اظهار داشت: در ابتدا باید یادی کنیم از دوست و رفیق قدمی‌ام یعنی مرحوم بهرام شفیع؛ تلاش می‌کنیم راه وی را ادامه دهیم تا هاکی پیشرفت کند.

وی با اشاره به همکارانش در فدراسیون گفت: طرحی که برای بازنشستگان اجرا شد خیلی خوب بود، چون حالا ما بازنشسته ها را به صورت رایگان بکار گرفتیم. از دوستان و متخصصان بازنشسته در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنیم.

رئیس فدراسیون هاکی خاطرنشان کرد: حدود سه ماه است که این فدراسیون را در اختیار گرفتیم. با توجه به شرایط مالی که داریم برای اعزام تیم های ملی حدود ١١ اردو برگزار کردیم.

قدیمی با بیان اینکه شفاف سازی در اولویت کاری ما است. اگر وزارت و کمیته ملی المپیک کمک کنند حداقل یک چهارم والیبال خواهیم شد. تاکنون ٣۵٠ میلیون تومان در اختیار ما قرار داده‌اند که اگر تجربه کافی نداشتیم باید تمام پول را به هواپیمایی می‌دادیم.

وی عنوان کرد: ما نباید شعار بدهیم و باید اقدامات راهبردی انجام دهیم. پس از ١٨ سال یک مربی بین‌المللی آورده‌ایم و در تلاش هستیم وضعیت چمن تبریز را بهبود ببخشیم. تفاهمنامه ای خوبی با فدراسیون دانشگاهی امضا شد و ارتباط خوبی با ارگان‌های مختلف داریم.

رئیس فدراسیون هاکی ادامه داد: در بخش وزارت علوم بعد از ۵١ سال کاری کردیم که هاکی وارد آموزش و پرورش شود. تمام چمن‌های ورزشگاه آزادی به فوتبال اختصاص پیدا کرد و در شرایط خوبی قرار نداریم.

وی افزود: تیم ملی داخل سالن باید هشتمین قهرمانی اش را با کمترین امکانات جشن بگیرد. در بخش بانوان هم باید برای اولین بار رنکینگ کسب کنیم. ما روی سرمایه های فرهنگی و اجتماعی و عدالت محوری کار می کنیم و آموزش در فدراسیون ما رایگان است. در کبدی زنان و مردان ایران قهرمان شدند؛ البته آنها نیاز به امکانات چندانی ندارند، اما در هاکی شرایط فرق می کند.

قدیمی با بیان اینکه از پاکستان هم باید پیشی بگیریم، اظهار داشت: تا چند ماه آینده وسایل و امکاناتی به صورت رایگان وارد ایران خواهیم کرد. با کنفدراسیون آسیایی توافق کرده ایم و قرار است ٣ هزار چوب و ٣ هزار توپ و تعدادی لباس دروازه بانی که قیمت بالایی دارد وارد ایران شود.

وی ادامه داد: به صالحی امیری گفتم ما با هم دوستیم و باید به هیات اجرایی دعوت شویم تا برنامه های خود را ارائه کنیم. به ما همچون صهیونیست‌ها نگاه می‌کنند و پاداشی به قهرمانان فدراسیون ما قرار نمی‌دهند و پاداش ها از طرف فدراسیون پرداخت می شود. ورزشکاران ما حقوقی از کمیته ملی المپیک دریافت نمی کند.

 

رئیس فدراسیون هاکی خاطرنشان کرد: هاکی ورزش جذابی است و کم کم باید اسپانسرهای خوبی هم جذب کنیم. سرمایه های اقتصادی در کنار دانش فنی حرف اول را می زند. یک مربی خارجی برای بانوان باید بیاوریم و کارهای زیادی داریم. گچساران قطب هاکی ایران بود و حالا زمین‌هایش در اختیار بخش ‌های دیگر قرار گرفته است. خدارا شکر مرحوم شفیع هیچ بدهی برای ما نگذاشته و بحث‌های مالی در فدراسیون شفیع کاملا شفاف بود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود فدراسیون هاکی باید جلسه‌ای را با تاج برگزار کند. عنوان کرد: ارتباط خوبی با تاج داریم. تیم ملی بانوان را به مسابقات دانشجویان جهان فرستادیم. در جلسه روسای فدراسیون ها بودیم که تاج از من خواست با وی تماس بگیرم که ما درگیر اردوها شدیم و تاج هم راهی بلژیک شد. تاج هم مقصر نیست. کی روش می‌گفت از افتخارات ما راه اندازی کمپ برای فوتبال است، اما باید بدانید آن زمین برای هاکی بود.

قدیمی با بیان اینکه چوب‌های هاکی مافیایی است، افزود: خوشبختانه با از کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی می‌گیریم. والیبال از ابتدا اینگونه نبود و اوایل کسی با ملی‌پوشانی همچون معروف و موسوی عکس یادگاری نمی‌گرفت، اما حالا شرایط فرق کرده است. ملی پوشان ما هشت دوره قهرمان آسیا شده و همچنان مظلوم هستند.

وی ادامه داد: ما به اندک بودجه خود راضی هستیم. اگر ٢ میلیارد ما را بدهند کافی است و توقع زیادی نداریم. خوشبختانه پرسنل فدراسیون را افزایش ندادیم و حقوق کارمندان را هم کم کرده ایم.

رئیس فدراسیون هاکی در خصوص واردات لوازم به کشور با وجود تحریم ها تصریح کرد: ما اینکاره هستیم! لوازم را باید از پاکستان بیاوریم. سال ٩۶ تعدادی چوب داده بودند و ما ٣٠ تا را تاکنون گرفته ایم. با ماهان رابطه خوبی داریم و تخفیف خوبی به ما خواهد داد. قرار شد آبان ماه کمدی را در پاکستان داشته باشیم و ٣٠ تا چوب را ملی پوشان با خود خواهند آورد. با این بی پولی حدود ٢٠٠ میلیون به استان‌ها کمک کرده‌ایم.

قدیمی گفت: دنبال ثبت جهانی هاکی ایران هستیم. هاکی همچون چوگان است. کریم باقری هم به جمع ما اضافه شده است. او علاقمند شده و در جلسات ما هم حضور پیدا می کنند.

تیم ملی هاکی آقایان کشورمان قهرمان هفت دوره آسیا برای دفاع از عنوان قهرمانی کار سختی در رقابت با حریفان خود خواهد داشت و به دنبال هشتمین عنوان قهرمانی در آسیا است؛ ضمن اینکه تیم ملی هاکی بانوان کشورمان از سال ۱۳۸۸ تاکنون به هیچ مسابقه برون مرزی رسمی اعزام نشده‌اند.

هشتمین دوره در بخش آقایان و هفتمین دوره در قسمت بانوان بازی‌های هاکی ۲۰۱۹ داخل سالن آسیا در روزهای ۲۲ تا ۳۰ تیرماه ۱۳۹۸ در شهر «چون بوری تایلند» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول