اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تحریم دوباره کوبا توسط آمریکا به دلیل همکاری با ونزوئلا

آمریکا شرکت نفت و فلزات کوبا با نام کوبامتالز را به دلیل ادامه واردات نفت از ونزوئلا تحریم کرد.

تحریم دوباره کوبا توسط آمریکا به دلیل همکاری با ونزوئلا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه شرکت نفت و فلزات کوبا به نام "کوبامتالز" وضع کرده است. 

این تحریم‌ها به بهانه ادامه خرید نفت ونزوئلا توسط این شرکت و در راستای اعمال فشار بیشتر علیه دولت قانونی ونزوئلا توسط واشنگتن برای پایین کشیدن نیکلاس مادورو از قدرت اعمال شده است. 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت کوبامتالز را به دلیل ادامه واردات نفت ونزوئلا تحریم کرده است. 

در این بیانیه آمده است، کوبا برای حمایت از ونزوئلا از این کشور نفت وارد کرده است. حمایت‌های کوبا شامل حمایت دفاعی، اطلاعاتی و کمک امنیتی به ونزوئلا بوده است که به ادعای آمریکایی‌ها در حمایت از دولت غیرقانونی نیکلاس مادورو انجام شده است.

استیون منوشین وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که این تحریم‌ها تلاش‌های دولت مادورو برای استفاده از نفت ونزوئلا به عنوان ابزاری برای کسب حمایت کوبا و دیگر کشورها پایان خواهد داد.

شرکت کوبامتالز که در پایتخت این کشور واقع است تمام مسئولیت واردات و صادرات کوبا را در اختیار دارد. ونزوئلا و کوبا از سال 2000 سابقه اجرای توافقات نفت در برابر غذا را دارند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول