اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکایف: در شرایط دشوار اقتصاد جهانی سرمایه‌گذاری خارجی را حفظ کردیم

رئیس جمهور قزاقستان با اشاره به کاهش رشد اقتصاد جهانی گفت: «نورسلطان» با روش های مختلف در این وضعیت دشوار جذب سرمایه گذاری های خارجی را حفظ می‌کند.

تاکایف: در شرایط دشوار اقتصاد جهانی سرمایه‌گذاری خارجی را حفظ کردیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در مراسم افتتاحیه سی و دومین نشست عمومی شورای سرمایه گذاران خارجی وابسته به ریاست جمهوری این کشور که در شهر «نورسلطان» برگزار شد، گفت: پیش بینی ها در مورد رشد اقتصاد جهانی رو به وخامت نهاده و بنابر ارزیابی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی حجم کلی سرمایه گذاری های خارجی در جهان در سال گذشته میلادی 27 درصد کاهش و به 1.1 تریلیون دلار رسیده است.

وی افزود: اما در این وضعیت دشوار قزاقستان توانست جریان سرمایه گذاری های خارجی را حفظ کند، به نوعی که در سال گذشته میلادی حجم کلی سرمایه گذاری های خارجی 24.3 میلیارد دلار را تشکیل داد و در مقایسه با سال 2017 میلادی 16 درصد افزایش یافت.

تاکایف در ادامه گفت: این امر با تلاش های جمعی و کارهای موثر ما امکانپذیر شد.

وی تصریح کرد: با این حال تعدادی دیگر از مشکلات وجود دارند، از جمله تحول بازار کار بین المللی به یکی از روندهای اصلی تبدیل و به سیستم آموزش پرورش و تامین اجتماعی تهدید می کند.

 تاکایف افزود: بنابر این موضوع نشست امروزه ما «توسعه سرمایه انسانی» است که یک مسئله بسیار مهم می باشد و بسیار جالب است در چارچوب این نشست نظر کارشناسان و متخصصان را در مورد نحوه برخورد با مسائل مربوط به آموزش پرورش، تحصیل، انتقال دانش و مهارت ها در چارچوب چهارمین انتقال صنعتی را بشنویم.

در شهر نورسلطان قزاقستان سی و دومین نشست عمومی شورای سرمایه گذاران خارجی با شرکت «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور و «عسکر مامین» نخست وزیر این کشور برگزار شد.

موضوع نشست امروز شورای سرمایه گذاران خارجی وابسته به ریاست جمهور قزاقستان «توسعه سرمایه انسانی» اعلام شده است.

شورای مذکور شامل اعضا دولت، روسای شرکت «بایترک» و «آتامکن» اتاق ملی تجار و همچنین روسای 32 شرکت فراملی خارجی و سازمان های بین المللی و 5 ناظر خارجی می‌‌باشد.

در این نشست حدود 300 نفر از روسای نهادهای دولتی، شرکت های قزاقی و خارجی، نمایندگان سازمان های بین المللی و موسسات مالی شرکت دارند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول