اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ولی‌عهد سعودی با رئیس‌جمهور کره جنوبی دیدار کرد

ولی‌عهد عربستان سعودی که به کره جنوبی رفته، امروز چهارشنبه با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

ولی‌عهد سعودی با رئیس‌جمهور کره جنوبی دیدار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان سعودی در سفری که رسانه‌های سعودی آن را «تاریخی» خوانده‌اند، به سئول رفته و امروز چهارشنبه با رئیس‌جمهور کره جنوبی دیدار کرد.

بنا بر نوشته «الشرق الاوسط»، در حالی که از زمان سفر سال ۱۹۹۸ «عبدالله بن عبدالعزیز» ولی‌عهد وقت عربستان سعودی، شاه یا ولی‌عهد سعودی سفری به پایتخت کره جنوبی نکرده، محمد بن سلمان امروز در سئول با رئیس‌جمهور کره جنوبی درباره روابط دو کشور رایزنی کرده است.

طبق این گزارش، ولی‌عهد سعودی و «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی در این دیدار درباره «پیوندهای تاریخی دو کشور و طرق تقویت این پیوندها در همه زمینه‌ها» صحبت کردند.

گفته می‌شود که پسر شاه سعودی به دعوت رسمی ریاست جمهوری کره جنوبی به سئول رفته و در فرودگاه مورد استقبال «لی ناک یئون» نخست‌وزیر کره جنوبی قرار گرفته است.

 

بن سلمان در این سفر ریاست هیأتی شامل وزیر انرژی، خارجه، بازرگانی، وزیر مشاور در امور خارجی و اطلاع‌رسانی عربستان سعودی را برعهده دارد.

این سفر در حالی انجام شده که رایزنی‌های عربستان سعودی و کره جنوبی برای ساختن نیروگاه هسته‌ای ادامه دارد و سئول در حال رقابت با واشنگتن برای پیروزی در مناقصه چند میلیارد دلاری ساخت نیروگاه هسته‌ای است (جزئیات بیشتر).

قرار است ولی‌عهد عربستان سعودی بعد از اتمام سفر به کره جنوبی، به ژاپن رفته و در نشست هفته جاری گروه ۲۰ در «اوساکا» شرکت کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول