اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

حمایت دولت سوئد از نامزدی بازی‌های زمستانی 2026

نخست‌وزیر سوئد حمایت دولت این کشور را از کاندیداتوری استکهلم برای بازی‌های زمستانی 2026 اعلام کرد.

حمایت دولت سوئد از نامزدی بازی‌های زمستانی 2026

به گزارش خبرگزاری فارس، استفان لافن نخست‌وزیری سوئد مدعی شد که دولت این کشور حمایت همه‌جانبه از سوئد برای گرفتن میزبانی بازی‌های زمستانی 2026 را خواهد داشت.

نمایندگان درخواست‌کنندگان میزبانی بازی‌های زمستانی 2026 از استکهلم و میلان کورتینا جلسه‌ای را با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک داشتند.

لافن بعد از این نشست اظهار داشت: ما جلسه خوبی با توماس باخ و اعضای IOC داشتیم. سوئد امادگی میزبانی بازی‌های 2026 را دارد و دولت این کشور با جدیت پشتیبان این کاندیداتوری است.

سوئد تاکنون میزبانی بازی‌های زمستانی را نداشته اما این کشور در سال 1912 میزبان بازی‌های تابستانی بود. در سال 2004 نیز سوئد درخواست میزبانی را برای بازی‌های المپیک تابستانی داده بود که در رقابت با آتن شکست خورد.

استفان هولم دارنده مدال طلای المپیک آتن و عضو کمیسوین ورزشکاران IOC ابراز امیدواری کرد سوئد بتواند میزبانی بازی‌های زمستانی 2026 را بگیرد.

وی در این باره اظهار داشت: ما از نظر سیاسی و اقتصادی کشور باثباتی هستیم. ما پیش از این میزبان بازی‌های زمستانی نبوده‌ایم و واقعا این میزبانی را می‌خواهیم.

وی افزود: مردم کشور ما ورزش به ویژه ورزش زمستانی را دوست دارند. من در کشوری رشد کرده‌ام که برای بازی‌های 1984، 1988، 1992، 1994، 1998، 2002 و 2004 اعلام امادگی کرده‌ایم و در همه انها شکست خورده‌ایم. برای من یک آرزوست که میزبان بازی‌های المپیک شویم. 170 سال پیش المپیک در استکهلم برگزار شد بنابراین من امیدواریم و مطمئنم که ما می‌توانیم بازی‌های زمستانی را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول