اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آغاز به کار پنجاه‌ و نهمین نمایشگاه بین‌المللی گل‌ در ازبکستان+ تصاویر

پنجاه‌ و نهمین نمایشگاه بین‌المللی گل‌ در باغ «بابور» شهر «نمنگان» ازبکستان با حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

آغاز به کار پنجاه‌ و نهمین نمایشگاه بین‌المللی گل‌ در ازبکستان+ تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، پنجاه و نهمین نمایشگاه  بین‌المللی گل‌ در باغ «بابور» شهر «نمنگان» ازبکستان با حضور شرکت «بازار گل ایرانیان» جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ابتدای این نمایشگاه گل،کاروان خودورهای تزیین شده از فرودگاه به سوی باغ «بابور» شهر نمنگان حرکت کردند که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

استاندار استان نمنگان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: بسیاری از کشورها نمایشگاه های نظامی برگزار می‌کنند، ولی ما نمایشگاه گل برگزار می‌کنیم چون گل ها نشانه صلح، دوستی، مهر و محبت بین مردم است.

«خیرالله بازاراف» افزود: امسال این نمایشگاه باشکوه بیشتری برگزار می‌شود و امیدواریم که این نمایشگاه برای نزدیکی بیشتر مردم کشورها و توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذاری به استان نمنگان کمک کند.

وی در این نمایشگاه همچنین از غرفه شرکت «بازار گل ایرانیان» بازدید و ضمن ابراز خوشحالی از حضور ایران به عنوان اولین شرکت خارجی در این نمایشگاه، خواستار گسترش همکاری های متقابل با جمهوری اسلامی ایران شد.  

«محمد رمضانی» مدیر شرکت «بازار گل ایرانیان» نیز در این نمایشگاه گفت: خیلی خوشحال هستم که در نمایشگاه گل گیاه شهر نمنگان شرکت داشتیم. ما از طرف ایران سفیر دوستی و محبت برای ازبکستان بودیم.

وی  افزود: ایران در زمینه پرورش گل گیاه سابقه دیرینه دارد و ما نیازمند فعال کردن بخش صادرات گل گیاه ایران هستیم. 

رمضانی خاطرنشان کرد: شرکت بازرگانی ایرانیان به کشورهای از جمله ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و عراق صادرات دارد و از کشورهای آسیای مرکزی این شرکت موفق به صادرات گل تنها به ترکمنستان است.

وی اظهار داشت: امیدواریم که بتوانیم با شرکت در نمایشگاه های مختلف گل گیاه صادرات محصولات خود را افزایش دهیم .

رمضانی تاکید کرد: به سبب کیفیت بالا و پائین بودن نرخ گل ما استقبال خوبی از غرفه گل ایرانیان شده است و امیدواریم این روند در روزهای بعدی ادامه داشته باشد.

این نمایشگاه گل در شهر نمنگان از سال 1961 میلادی برگزار می‌شود امسال با شکوه بیشتری برگزار شد.

امسال در این نمایشگاه گل بیش از 100 دستگاه خودرو شرکت کرد. همچنین برای تزیین مجسمه های مختلف از گل ها بیش از 5 میلیون گل گیاه به کار برده است. نمایشگاه گل را نمایندگان رسانه های  خارجی از 12 کشور جهان پوشش دادند. این نمایشگاه گل تا اول ژوئن به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول