اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فتح خرمشهر نقطه اوج دفاع مقدس بود

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان گفت: خرمشهر نماد مقاومت ملی بوده و فتح آن نقطه اوج در دوران دفاع مقدس است.

فتح خرمشهر نقطه اوج دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حبیب الله میرزایی پیش از ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد ماه، سالروز فتح خرمشهر، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جنگ تحمیلی؛ همان‌گونه که از نامش پیداست جنگ به ما تحمیل شد. از آنجایی که تازه انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود و به دنبال ساماندهی وضعیت نظام بودیم نمی‌خواستیم که جنگی رخ دهد. اما دشمنان تحمل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نداشتند و توطئه‌های مختلف کردند و جنگ را به مدت هشت سال بر کشور ایران تحمیل کردند.

 وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی از نظر زمانی از  جنگ جهانی دوم نیز بیشتر طول کشید، افزود: در واقع این جنگ یک جنگ جهانی بود، چرا که از یک طرف ما بودیم و از یک طرف دیگر 35 کشور دنیا با تمام سلاح، امکانات و منابع مالی برای نابودی انقلاب به میدان آمده بودند، اما مقاومت جانانه در زیر لوای رهبری مقتدر حضرت امام (ره)، اجازه نداد دشمن نقشه‌های خود را عملیاتی کند و در نتیجه از اهدافش باز ماند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان عنوان کرد: در دفاع مقدس فراز و فرودهای زیادی را داشتیم اما یکی از نقاط اوج، فتح خرمشهر بود، خرمشهر نماد مقاومت ملی است.

میرزایی بیان داشت: با مروز تاریخ کشورمان درمی‌یابیم که اگر در 200 سال گذشته کشورمان به نحوی اشغال شده، امتیازات بزرگی را از دست داده‌ایم به دلیل نبودن رهبری‌های مقتدر و مؤمن بوده است.

وی افزود: اما دفاع مقدس نشان داد که اگر ملتی با ایمان به خدا و اعتقاد به خودش بایستد و رهبری مومن و مقتدر داشته باشد می‌تواند از پس مشکل بر بیاید و باز پس‌گیری خرمشهر در تاریخ  200 سال گذشته کشور بی‌سابقه است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار هرمزگان اظهار داشت: نیروهای بعثی ارتش عراق آمده بودند که بمانند و نیامده بودند که بروند و روی دیوارهای خرمشهر نوشته بودند که «آمده‌ایم بمانیم» و پس از چند روز از فتح خرمشهر یکی از شهدا نوشته بود «آمدیم و نبودید».

میرزایی گفت: در عملیات غرور آفرین فتح خرمشهر قریب به 60 شهید را از این استان تقدیم کرده‌ایم و 33 شهید، از مرکز استان بوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار اشاره ای به وضعیت رسانه‌ها و عملکرد آنها داشت و خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس به این گونه شاهد گسترش رسانه‌ها نبودیم، اکنون وضعیت رسانه‌ها تغییر کرده است.

وی اظهار داشت: کار رسانه، ایجاد رعب و وحشت برای دشمن و امیدآفرینی برای ملت است، کاری که دشمن آن را در اولویت‌های خود قرار داده است.

میرزایی افزود: در دوران دفاع مقدس اعتماد به رسانه‌های داخلی 100 درصد بود و امروز اعتمادها کم شده است،باید اعتماد ها نسبت به رسانه ها بیشتر شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان با بیان اینکه جنگ تحمیلی تمام شد و اکنون صحنه جنگ عوض شده است، مطرح کرد: اکنون جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی رخ داده است، جنگ امروز جنگ قلم است و زمان نمی‌شناسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور خبرنگاران در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/ع/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول