اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

جوانمرد: نکاه ویژه به ورزش بانوان داریم/ می‌توانیم 30 تیم لیگ برتری داشته باشیم

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد می گوید: نگاه ویژه به ورزش بانوان داریم و خروجی یک سال گذشته ما این را نشان می‌دهد.

جوانمرد: نکاه ویژه به ورزش بانوان داریم/ می‌توانیم 30 تیم لیگ برتری داشته باشیم

کمال جوانمرد در گفت‌وگو با خبرنگار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد قهرمانی تیم بسکتبال دختران دانشگاه آزاد در رقابت‌های بسکتبال 3 نفره دانشجویان آسیا اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این موفقیت لطف خدا بود. مسئولان دانشگاه آزاد از جمله ولایتی و تهرانچی هم حمایت زیادی کردند. برنامه ما در دانشگاه آزاد نگاه ویژه به ورزش بانوان است و خروجی این یک سال گذشته هم نشان می‌دهد که ما در ورزش بانوان موفق بوده‌ایم. سال گذشته ۱۶ تیم لیگ برتری داشتیم. ۸ تیم در بخش بانوان و ۸ تیم هم در بخش مردان و همه چیز برابر بود و حتی معتقدیم که اگر بیشتر به ورزش بانوان بپردازیم، با هزینه‌های کمتر راندمان بیشتری خواهیم داشت.

* پتانسیل زیادی در ورزش بانوان نهفته است

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پتانسیل زیادی در ورزش بانوان ما نهفته است و هنوز این بالقوه‌ها به بالفعل تبدیل نشده است و معتقدیم با کار بیشتر و سرمایه‌گذاری در بخش بانوان هم نشاط اجتماعی که رسالت اصلی ورزش است بیشتر خواهد شد و هم از خانواده سالم‌تری برخوردار خواهیم بود.عنصر اصلی جامعه، خانواده است و تیرک اصلی خانواده هم مادر و زن است. اگر زن سالم باشد قطعا خانواده هم سالم خواهد بود. به همین دلیل معتقدیم که باید بیشتر به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ورزش بانوان اهمیت دهیم.

* تیم بسکتبال دختران را در حد استانداردهای آسیا می‌دیدیم

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد در مورد این‌که آیا فکر می‌کردید تیم دختران قهرمان شود، گفت: در تاریخ بسکتبال سه نفره ایران چنین مقامی تاکنون کسب نشده بود، اما از آنجا که ما ۶ ماه تیم را در اردو داشتیم و بچه‌ها در لیگ برتر هم نتیجه خوبی گرفتند، همین انگیزه زیادی شد که در مسابقات بین‌المللی بدرخشند. تیم را در حد استانداردهای آسیا می‌دیدیم، اما قطعا لطف خدا شامل حال ما هم شد.

جوانمرد در مورد این‌که چه برنامه‌ای برای مسابقه جهانی خواهید داشت، گفت: دو تیم از آسیا یعنی چین و ایران به مسابقات جهانی دعوت شدند اما هنوز تاریخ و مکان برگزاری مسابقات مشخص نشده است و ما هم منتظریم برنامه‌ها اعلام شود.

* در ورزش بانوان با بودجه کمتر نتایج بهتری گرفتیم

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با وجود اینکه در بخش بانوان بودجه‌ها هم کمتر است و اساسا حرفه‌ای هم نیستند، نتیجه خوبی گرفتیم. در راگبی، ووشو و دو و میدانی از پایه شروع کردیم و نتایج خوبی گرفتیم. امیدواریم امسال در بخش آقایان هم بتوانیم در دوومیدانی تیم‌داری کنیم. ما در دانشگاه آزاد ورزش را به عنوان یک پروژه نمی‌بینیم، بلکه یک پروسه است. از یک ورزش آموزشی ـ تربیتی آغاز می‌شود و بعد به مدارس می‌رسد و پس از آن به ورزش همگانی توسعه می‌دهیم و در نهایت به ورزش حرفه‌ای می‌رسد. معتقدیم خروجی ورزش قهرمانی در دانشگاه آزاد باید به حرفه‌ای گری بینجامد. دانشگاه آزاد برخلاف ۴ مرکز آموزش عالی کشور پتانسیل بسیار خوبی در ورزش دارد. ما ورزش را از پیش‌دبستانی آغاز می‌کنیم و این چرخه را ادامه می‌دهیم و معتقدیم می‌توانیم خیلی از هزینه‌ها را کم کنیم و از سرمایه‌های خودمان استفاده کنیم.

* می‌توانیم 30 تیم لیگ برتری داشته باشیم/ برخی تیم‌ها را به استان‌ها می‌دهیم

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد تأکید کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سال گذشته ۵۳ درصد از تیم‌هایمان اساسا از ورزشکاران خود دانشگاه‌ها بودند. امسال سعی می‌کنیم به ۷۵ درصد برسانیم. ما مسابقات قهرمانی کشور خود را پیش از آغاز لیگ برتر رشته‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم که ان‌شاءالله خروجی این مسابقات در لیگ برتر حضور داشته باشند و اگر امسال بر همین اساس پیش برویم، می‌توانیم ۳۰ تیم لیگ برتری داشته باشیم مشروط به این‌که فدراسیون‌ها هم به ما کمک بکنند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ احتمالا امسال برنامه پالایش و قطب‌بندی را در سراسر کشور داشته باشیم. مثلاً کشتی آزاد را به مازندران و کبدی را به دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان بدهیم. به همین شکل می‌خواهیم امسال عمل کنیم و هر رشته‌ای را یکی از استان‌ها حمایت کند. ما می‌خواهیم از پتانسیل دانشجویان استفاده کنیم.

* سال گذشته کادرفنی بسکتبال قول سکو نداد و ما هم وارد لیگ نشدیم

جوانمرد در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر همین کاهش هزینه‌ها بود که سال گذشته تیم بسکتبال مردان را از لیگ برتر حذف کردید یا خیر، گفت: ‌این طور نبود. ما بودجه تیم را هم تأمین کرده بودیم، اما به هر حال باید برای هزینه‌هایمان پاسخگو باشیم. کادر فنی که بسته بودیم در روزهای آخر قول سکو را به ما ندادند و گفتند این تیم پنجم هم نمی‌شود. پیش‌بینی ما کسب مقام بود اما دوستان کادر فنی قبول نکردند و دلیل‌شان این بود که با توجه به هزینه‌هایی که تیم‌های دیگر می‌کنند دانشگاه آزاد نمی‌تواند روی سکو برود. به همین جهت ما هم صلاح ندیدیم وارد مسابقات شویم. شاید امسال بتوانیم در لیگ دسته اول تیم‌داری کنیم. با پتانسیل دانشجویی و جوان‌گرایی به دنبال این کار هستیم.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد در پایان اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تیم‌های ما در ۴ سال گذشته هر سال نسبت به سال قبل جوان‌تر شده‌‌اند و این روند را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول