اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سفرشتاب زده پمپئو به عراق با چه هدفی انجام شد؟

رفتار انفعالی آمریکا و اعزام وزیر امور خارجه اش به بغداد که به احتمال زیاد به منظور تحت فشار گذاشتن شرکای منطقه ای ایران اتخاذ شده، نشان می دهد که تندروهای آمریکا نسبت به مسدود شدن مسیر یکطرفه ای که تاکنون پیموده‌اند، هراسان شده‌اند.

سفرشتاب زده پمپئو به عراق با چه هدفی انجام شد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که همه نگاه‌ها به رخداد چهارشنبه ۸ می و اعلام تصمیمات جدید ایران در قبال خروج امریکا از برجام و بدعهدی اروپایی‌ها در انجام تعهداتشان دوخته شده است، وزیر امورخارجه امریکا با لغو سفر اعلام شده به آلمان، راهی عراق، کشور همسایه و شریک راهبردی ایران شد و بلافاصله با نخست وزیر این کشور پشت درب‌های بسته ملاقات کرد.
پمپئو در واکنش به سوالی پیرامون نظر آمریکا در مورد قصد ایران برای کاهش تعهدات برجامی با لحنی همراه با استهزاء گفته بود: "بیش از دو سال است که ایران این تهدیدات را مطرح می کند" .
بدون شک سفر شبانه و شتاب زده پمپئو به عراق را باید در چارچوب دریافت پیام قاطع ایران از سوی واشنگتن و تلاش این کشور برای اثرگذاری بر تصمیم جدید ایران مورد بررسی قرار داد.
رفتار انفعالی آمریکا و اعزام وزیر امور خارجه اش به بغداد که به احتمال زیاد به منظور تحت فشار گذاشتن شرکای منطقه ای ایران برای عدم همراهی و پشتیبانی ازاجرای تصمیمات اتخاذ شده انجام می شود نشان می دهد که تندروهای آمریکا نسبت به مسدود شدن مسیر یکطرفه ای که تاکنون پیموده اند هراسان شده‌اند.
امریکا به خوبی از ظرفیت‌های متعدد و متنوع ایران در حوزه های مختلف که پشتوانه غیرقابل خدشه‌ای برای پیشبرد تصمیمات راهبردی اش می باشد اگاهی دارد وبه گستردگی و اثرگذاری آن واقف بوده و متوجه بی اثر شدن ابزارهای جنگ روانی برای تاثیر گذاری بر تصمیم ایران شده است.
 همه شواهد حاکی است که"صبر استراتزیک ایران" به پایان رسیده و مسیری به جز بازگشت بی تنازل امریکا به ریل تعهدات قانونی این کشور در برجام که پشتوانه ان قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است پیش روی واشنگتن نیست.
منبع: نور نیوز
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول