اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تلاش شرکت‌های لوازم خانگی کره‌جنوبی برای ادامه همکاری با ایران

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی با بیان اینکه شرکت‌های لوازم خانگی کره‌ای مایل به همکاری با ایران هستند، گفت: مسؤولان ۲ شرکت ال‌جی و سامسونگ از وزارت خارجه خود خواستند در این مورد با آمریکا رایزنی کند.

تلاش شرکت‌های لوازم خانگی کره‌جنوبی برای ادامه همکاری با ایران

حسین تنهایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد ادامه همکاری دو شرکت لوازم خانگی کره‌ جنوبی با ایران گفت: با مسئولان  دو شرکت ساخت لوازم خانگی کره‌ای  برای ادامه همکاری بین دو کشور ایران و کره‌جنوبی  بعد از تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران مذاکراتی انجام شده است.  

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی با بیان اینکه این دو شرکت تمایل خود را برای ادامه همکاری با ایران اعلام کرده‌اند، افزود: در این راستا مسئولان دو شرکت لوازم خانگی ال جی و سامسونگ اعلام کرده‌اند که از وزارت خارجه کشورشان خواسته‌اند تا با آمریکایی‌ها در این مورد مذاکراتی داشته باشند و راهکاری برای ادامه فعالیت تجاری با ایران بیابند. 

وی افزود: این در حالی است که این دو شرکت تولید کننده لوازم خانگی کره‌ ای  25 برابر بیشتر نسبت با ایران با آمریکا روابط تجاری دارند، بنابراین به گفته خودشان طبیعی است که  لحاظ تجاری ادامه همکاری با آمریکا را به ایران ترجیح دهند. 

رئیس اتاق مشترک ایران و کره‌جنوبی با بیان اینکه ما به مسئولان شرکت‌های ساخت لوازم خانگی کره‌ جنوبی  اعلام کرده‌ایم که با توجه به سابقه دیرینه همکاری دو کشور در زمینه تولید لوازم خانگی و هزینه‌های صرف شده برای راه‌اندازی خطوط تولید و جذب نیروی انسانی نباید به این راحتی ایران را ترک کنند، گفت: آنها هم این موضوع را قبول دارند و به همین دلیل اعلام کرده‌اند که به دنبال حل این مشکل هستند. 

تنهایی با بیان اینکه در پی مذاکرات انجام شده با شرکت‌های کره‌ای می‌توان امیدوار به حل معضل فعلی بود، گفت: دو طرف تمام تلاش خود را برای ادامه همکاری انجام خواهند داد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول