اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خرما و برنج ایرانی 30 درصد گران شد

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با اشاره به افزایش 30 درصدی قیمت خرما گفت: صادرات علت اصلی گرانی خرما است.

خرما و برنج ایرانی 30 درصد گران شد

مرتضی انتصار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از آغاز سال‌جاری تاکنون شاهد افزایش قیمت در برخی از کالاها هستیم که مهمترین آن مربوط به برنج و خرما است.

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با بیان اینکه پس از عید نوروز قیمت خرما 30 درصد گران شده است، اضافه کرد: این میزان افزایش قیمت، در برابر قیمت‌‎های سال قبل که اصلا قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه این روزها قیمت خرما در خرده‌فروشی‌ها کیلویی 30 تا 35 هزار تومان است، اضافه کرد: البته قیمت عمده‌فروشی خرما حدود 4 هزار تومان کمتر از این مبلغ است.

انتصار با بیان اینکه مهمترین علت افزایش قیمت خرما صادرات آن به اوکراین، عراق و روسیه است، تصریح کرد: البته با وجود صادرات آن مشکلی از لحاظ کمبود خرما در کشور نداریم، چون به علت قیمت گران، کسی خرید نمی‌کند.

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با اشاره به اینکه امسال قیمت برنج ایرانی نیز 30 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: البته قیمت برنج خارجی ثابت است.

وی با اشاره به اینکه در بخش حبوبات نیز، اکثر حبوبات تغییر قیمتی نسبت به قبل از نوروز نداشتند، افزود: تنها تغییر قیمت مربوط به لوبیا چیتی است که 2 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

انتصار ادامه داد: البته در مجموع با افزایش قیمت‌هایی که داشتیم در زمینه میزان کالای مورد نیاز کمبودی در استان حس نمی‌شود.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول