اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شوراي مشورتي انجمن هنرهاي نمايشي کشور تشكيل مي شود

رئيس انجمن هنرهاي نمايشي كشور گفت: تشكيل شوراي مشورتي با حضور مسئولان انجمن‌هاي استاني در سال ٩٨ تشكيل خواهد شد و نگاه ويژه‌اي به استان‌ها خواهيم داشت.

شوراي مشورتي انجمن هنرهاي نمايشي کشور تشكيل مي شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمید نیلی ظهر امروز در مراسم رونمایی از پوستر سی‌امین جشنواره استانی تئاتر کردستان اظهار کرد: تلاش های کردستان در حوزه تئاتر برای بنده شگفت‌آور بوده است و در طول یک سال مسوولیت خویش برای سومین بار به کردستان سفر کرده‌ام.

وی افزود: این مهم اهمیت تئاتر و هنر را در کردستان می رساند و امیدواریم روز به روز شاهد پیشرفت و ترقی هنر جهانی تئاتر در این استان فرهنگی باشیم.

نیلى اظهار داشت: حضور مخاطب در عرصه تئاتر کردستان غنیمت است و خود مسئولان و مردم استان همگى یاریگر تئاتر در این استان هستند و این ویژگی مهمى است که باید بر آن تاکید بیشتری شود.

وی افزود: موتور متحرکه تئاتر کشور، استان‌ها هستند و برای اتفاقاتی که در سطح استان‌ها می افتد تعامل حرف اول را می‌زند.

نیلی خاطرنشان کرد: طَی یک سال اخیر شاخص‌ترین کار این بود که تعامل را ایجاد کنیم و بودجه‌ای خارج از وزارت ارشاد را به حوزه تئاتر تزریق کنیم.

وی اعلام کرد: مریوان و مشهد دو نمونه ویژه از تعامل در حوزه تئاتر کشور هستند و به دنبال گسترش این مبحث هستیم.

نیلی افزود: در انجمن هنرهای نمایشی یک شورای مشورتی با حضور روسای انجمن‌های استانی تشکیل خواهد شد و از همه ایده‌ها بهره خواهیم برد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور اظهار کرد: در حوزه هنرهای نمایشی نگاهمان به نهادهایی است که کار فرهنگی می‌کنند و تاکیدمان بر گسترش تعاملات است.

نیلی افزود: طرح استقرار از جمله دغدغه‌های ما در بحث هنرهای نمایشی است که در این راستا بحث آموزش را در استان‌ها پیگیری خواهیم کرد و بحث واگذاری سالن‌ها به افراد خارج از فضای تئاتر در کشور نیز از دیگر دغدغه‌های اهالى تئاتر است که این مهم را نیز به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین از حمایت ویژه انجمن هنرهای نمایشی کشور از تولید آثار ویژه در حوزه دفاع مقدس و شخصیت‌های مهم تاریخی در این استان خبر داد و افزود: کردستان استانی پیشرو و توانمند در عرصه هنرهای نمایشی است و با تمام توان برای حمایت از فعالان این عرصه و گسترش این هنر در کردستان تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/٧٦/٢٣٣٠

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول