اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری همایش تجاری تاجیکستان و فرانسه در «دوشنبه»

در حاشیه سفر وزیر مشاور در امور خارجه فرانسه به تاجیکستان در پایتخت این کشور همایش تجار دو کشور برگزار شد.

برگزاری همایش تجاری تاجیکستان و فرانسه در «دوشنبه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در چارچوب سفر وزیر مشاور امور خارجه فرانسه به تاجیکستان در شهر دوشنبه همایش محافل کسب و کار دو کشور با شرکت نمایندگان ساختارهای دولتی برپا شد.

در این همایش «فرخ حمرلی زاده» رئیس کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان و «ژان باتیست لوموان» وزیر مشاور در امور خارجه فرانسه شرکت کردند.

در جریان این همایش تاکید شد که ارتباطات تجاری و اقتصادی میان تاجیکستان و فرانسه تقویت می شود که این امر به نوبه خود به افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور کمک می کند.

در این همایش اعلام شد که از سال 2007 تا 2018 میلادی فرانسه در اقتصاد تاجیکستان 86.6 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده که 67 میلیون دلار از آن به صورت مستقیم صورت گرفته است.

در چارچوب این همایش همچنین ملاقات های مستقیم تجار دو کشور برگزار شد که طی آن امکانات برقراری روابط دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس آمار رسمی تاجیکستان حجم مبادله تجاری میان تاجیکستان و فرانسه در سال گذشته میلادی حدود 17 میلیون دلار برآورد شده که در مقایسه با سال 2017 میلادی 3 برابر رشد کرده است.

«ژان باتیست لوموان» وزیر مشاور در امور خارجه فرانسه در سفر به «دوشنبه» با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور و «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان این دیدار ها مسائل مورد علاقه دو طرف از جمله تعاملات دوجانبه در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، آموزش و پرورش، علم، فرهنگ، گردشگری، مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته فرا ملی، ترویج روند تقویت امنیت و ثبات در منطقه و افغانستان مورد بررسی قرار گرفت.

 انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول