اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

لزوم اهتمام مدیران در مدیریت صحیح منایع آبی گیلان

استاندار گیلان با بیان اینکه حجم بارش‌ها برای کشاورزی امسال مطلوب است، گفت: برای فصل زراعی بهتر و تأمین آب کشاورزی اهتمام مدیران در برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح منابع آبی ضروری است.

لزوم اهتمام مدیران در مدیریت صحیح منایع آبی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از املش، مصطفی سالاری ظهر امروز در حاشیه بازدید از نخستین نشاء مکانیزه برنج در روستای کرف محله بخش مرکزی شهرستان املش با اشاره به اینکه امسال با توجه به حجم بارش‌ها و آبگیری سد سفیدرود مشکلی در زمینه تأمین منابع آبی نداریم، اظهار کرد: برای فصل زراعی بهتر و تأمین آب کشاورزی اهتمام همه مدیران در برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح منابع آبی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه شرایط تأمین آب کشاورزی در گیلان نسبت به سال گذشته بهتر پیش‌بینی می‌شود، افزود: با حجم مطلوب بارش‌ها و مدیریت صحیح منابع آبی امیدواریم کشاورزان گیلانی سال پربرکتی را پیش رو داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها به‌ویژه آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی از ماه‌های پایانی سال 97 در زمینه لایروبی رودخانه‌ها و ساماندهی آب‌بندان ها برنامه‌ریزی زمانی خوبی انجام دادند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا اقدامات سال گذشته در سال زراعی جدید به نحو بهتری دنبال شود و با توجه به منابع آبی موجود و همکاری کشاورزان امیدواریم وضعیت از سال گذشته بهتر باشد.

وی به میزان کاشت و برداشت مکانیزه در اراضی شالیزاری استان گیلان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود از حدود ۲۳۵ هکتار اراضی شالیزاری گیلان امسال حدود ۵۲ درصد به‌صورت مکانیزه نشاکاری شود که البته این میزان درصد خوبی را نشان می‌دهد هرچند برای ارتقای آن در سال‌های آینده باید تلاش کنیم.

سالاری بر لزوم حمایت‌های لازم در زمینه تأمین ماشین‌آلات مکانیزه و پرداخت تسهیلات برای تهیه و تکمیل تجهیزات تأکید کرد و افزود: در حوزه ترویج کشت مکانیزه برنج که به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند جهاد کشاورزی باید اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد اراضی شالیزاری به‌صورت مکانیزه برداشت می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با ادامه روند تسطیح اراضی که کمک خوبی به افزایش مکانیزاسیون است در حوزه نشاکاری و برداشت در سال‌های آینده اقدامات بهتری صورت گیرد.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول