اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس از سیل در اهواز گزارش می‌دهد

«لشکرآباد» در محاصره فاضلاب

بالا آمدن سطح آب رودخانه کارون و به‌تبع آن برگشت فاضلاب رهاشده در آن منجر به بالازدگی آب و جاری شدن آن در سطح برخی خیابان‌های اهواز شده است.

«لشکرآباد» در محاصره فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، از مسافران محترم پرواز مشهد_ اهواز تقاضا می‌شود؛ کمربندهای ایمنی خود را ببندند. مهماندار هواپیما که این جمله را با همان آهنگ همیشگی گفت، بلافاصله جوان اهوازی که از ابتدای سفر هندزفری در گوش در حال گوش دادن به آهنگی که ارمغانش برای ما فقط «دیس دیس» آن بود، با صدایی که مخاطبش فقط بغل‌دستی‌اش نبود، گفت: «خانم مهمان‌دار؛ راه‌های اهواز به سوسنگرد و چند شهر دیگر بسته است، آگه می‌شه همین‌جا شب را بخوابیم» این را که گفت به‌یک‌باره به همدیگر خیره شدیم.

راستش را بخواهید ترس در دلمان مستولی شد. چند بار خواستم جزئیات ماجرا را سؤال کنم، اما نمی‌دانم چرا منصرف شدم. دل را به صاحبش سپردم. هواپیما که توقف می‌کند، بلافاصله پیاده می‌شویم.

هنوز پایمان را به خاک خوزستان سرزمین نخل‌های بی‌سر نگذاشته بودیم که زنگ موبایلم به صدا درآمد. یکی از دوستان پشت خط بود. از طریق استوری اینستاگرام متوجه سفر ما به اهواز شده بود. درازای هماهنگی سرپناهی برای ما بی‌خانمان‌ها و وسیله نقلیه‌ای! می‌خواست گزارشی از فعالیت‌های  اردوگاه جوادالائمه سپاه استان تهیه کنیم چون اردوگاه به محل اسکان سیل‌زدگان تبدیل‌شده بود. راننده‌ای تاکسی فرودگاه که پس از سوارشدن در ماشین وقتی فهمید خبرنگاریم گفت: «اگر فرصت دارید شمارا به لشکرآباد ببرم، پنج روز است که آب کل خیابان‌ها را برداشته» حرفش را قطع کردم و گفتم: امان از دست این باران.

از آیینه وسط نگاهی به من انداخت و با حرص خاصی گفت: «آب باران کجا بود؟ فاضلاب است» نزدیک 5 روزاست بیش از نیم متر آب برگشتی فاضلاب کل خیابان را محاصره کرده است. ذات خبرنگاری‌مان باعث شد همگی از او بخواهیم ما را به خیابان مدنظرش ببرد. نرسیده به خیابان انوشه بوی تعفن فاضلاب از دور مشاممان را آزار داد. راننده تاکسی شیشه ماشین خود را بالا کشید. نزدیک  خیابان ملک‌الشعرا شدیم. کم‌کم علاوه بر بوی متعفن فاضلاب آب جاری در خیابان را هم مشاهده کردیم.

پراید راننده تا نیمه درب در آب فرورفت. وقتی خواستیم در کناره خیابان توقف کند تا با کسبه اطراف گپ و گفتی داشته باشیم از هراس عمیق بودن آب گفت: بریم جلوتر اینجا خطرناک است. در نزدیک فلافلی پارک کرد. به‌سختی خودمان را به پله‌ای که به‌سوی مغازه می‌رفت رساندیم. نورافکن روشن تصویربردار ما مغازه‌دار را از پشت دخل به بیرون کشاند. هنوز مقابل لنز دوربین قرار نگرفته شروع به گلایه کرد؛ «عدم مدیریت باعث شده؛ خیابانی که ثبت un (سازمان ملل) شده و اکثر مواقع مملو از گردشگران مختلف است و بهترین مکان تجاری و بالاترین میزان تردد را دارد به این اوضاع فلاکت‌بار بیفتد» صحبت را بنا به ضیق وقت تمام می‌کنیم. سوار بر خودرو به سمت محل اسکان خود حرکت می‌کنیم.

بالا آمدن سطح آب رودخانه کارون و به‌تبع آن برگشت فاضلاب رهاشده در آن منجر به بالا زدگی آب و جاری شدن آن در سطح برخی خیابان‌های اهواز شده است. فاجعه‌ای که علاوه بر تهدید معیشت مردم باعث به خطر افتادن سلامت آن‌ها نیز شده است. بدیهی است با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران در روزهای آتی در صورت عدم چاره‌جویی باعث گسترش ابعاد این فاجعه خواهد شد.

گزارش از میلاد حسین پور

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول