اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

امام جمعه موقت ساری:

جبران سریع خسارات سیل باعث تسکین درد مردم می‌شود/ حفظ جنگل‌ها و لایروبی سدها جدی گرفته شود

امام جمعه موقت ساری گفت: جبران هرچه زودتر خسارات سیل، باعث تسکین دردهای مردم است و بزرگ‌ترین مسئله مردم است که این همه ضرر و زیان چگونه باید حل شود.

جبران سریع خسارات سیل باعث تسکین درد مردم می‌شود/ حفظ جنگل‌ها و لایروبی سدها جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان مازندران با اشاره به اتمام ماه پربرکت رجب اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود ماه رجب ماه خدا، شعبان ماه من و  رمضان ماه امت من است و هر کسی می‌خواهد از فیوضات ماه رمضان بهره گیرد باید ماه‌های رجب و شعبان را مقدمه ماه رمضان قرار دهد.

وی با بیان اینکه در ماه شعبان مناسبت‌های فراوانی داریم، ادامه داد: ماه شعبان دعا، روزه، نماز خاص و مناجات شعبانیه دارد که در مفاتیح الجنان به آن اشاره شد و باید به آن پرداخته شود.

امام جمعه موقت ساری افزود: در قرآن کریم آمده است بعد از حق،‌ چیزی جز گمراهی وجود ندارد و مومنین باید به صراط مستقیم توجه کنند تا از کج‌روی دور نگه داشته شوند.

یوسف پور اضافه کرد: کسی از پیامبر(ص) و آل او جلو بزند از صراط حق و دین خارج شده است و کسانی که با پیامبر(ص) همسو هستند و طبق دستورات پیامبر به عنوان اسوه و الگو توجه کنند به عزت و سربلندی دست پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: اگر قرار است مومنین شیرینی‌ها را درک کنند، باید خود را برای ماه رمضان آماده کنند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به بیستم فروردین ماه سالگرد قطع رابطه امریکا با ایران است که توسط رئیس جمهور وقت آمریکا اتفاق افتاد، یادآور شد: امام راحل می‌فرمودند بارها گفته‌ام که رابطه ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است و هرگز آشتی برقرار نخواهد شد.

یوسف پور ادامه داد: آمریکای جنایتکار اجازه نداد ایرانیان مقیم آمریکا پول‌های خود را به حساب هلال احمر ایران واریز کنند و حتی برخی از کشورها هم باید و شاید به ایران کمک کنند.

وی به سیل ویرانگر اخیر اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰۰ شهر و روستا درگیر این بحران شدند و حتی افرادی هم جان خود را از دست دادند و برخی هم خانه و کاشانه خود را از دست دادند.

یوسف‌پور با بیان اینکه مردم‌مناطق سیل زده با توجه به خسارت مالی و جانی گرفتار فشار روحی شده‌اند و همه مسؤولان باید درک کنند، تصریح کرد: مردم باید صبور باشند چراکه مسؤولان در حال تلاش هستند و با وجود حجم بالای سیل در ۴۰۰ روستا، فشار کاری بالایی دارند و از هیچ خدمت‌رسانی به مردم دریغ نمی‌کنند.

امام جمعه موقت ساری اظهار کرد: در این بحران شاهد حضور سپاه، ارتش، بسیجیان، نیروی انتظامی و تمام ارگان‌ها و نهادها و رسانه‌ها بودیم و همه پای کار آمده‌اند.

یوسف‌پور ادامه داد: سیل هشداری به مسؤولان بود تا در حفظ محیط زیست، جنگل و پیش‌بینی برای لایروبی و سدها داشته باشند.

وی گفت: جبران خسارت، تسکین دردهای مردم است و بزرگ‌ترین مسئله مردم است که این همه ضرر و زیان چگونه باید حل شود و در این راستا مقام معظم رهبری، دولت، فرمانده‌های نیروهای مسلح و وزرا قول داده‌اند که خسارت‌ها جبران می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ع/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول