اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد

404 میلیارد تومان برآورد خسارت‌های ناشی از بارندگی در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: میزان خسارت‌های ناشی از موج اول و دوم بارش‌ها در استان برابر با 177 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها، 153 میلیارد تومان به اراضی کشاورزی و 74 میلیارد تومان به مساکن روستایی برآورد شده است.

404 میلیارد تومان برآورد خسارت‌های ناشی از بارندگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اقبال عباسی ظهر امروز در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، گفت: دو مرحله بارش را از ابتدای سال در استان پشت سر گذاشتیم اما باید برای ورود موج سوم که شاید به مراتب خطرناک‌تر از موج‌های اول و دوم باشد آماده باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر به سبب بارندگی‌های گذشته خاک اشباع شده، مسیل‌ها پر آب هستند، برف‌ها در ارتفاعات ذوب شدند که ممکن است منجر به سقوط بهمن شود، سه سد خاکی در استان پر از آب هستند و...، افزود: در حوزه سه سد روستای گنج، امیرآباد دهنو و نصیرآباد باید تدابیر لازم اندیشیده شود، این سدها خاکی هستند و امکان شکستن آن‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه کف‌کش برای پمپاژ آب این سه سد در منطقه مستقر شود و دستگاه‌هایی همچون گریدر، لودر و... در محل سدها حاضر باشند تا در صورت نیاز بتوانند مسیر حرکت آب را باز کنند، ادامه داد: در موج اخیر اقدامات خوبی برای مهار سیل و کاهش خسارات احتمالی صورت گرفت که به کارگیری نیروهای مردمی، استفاده از خودروهای دولتی و خصوصی، تخلیه به‌موقع روستاها و انتقال مردم به مکان‌های امن و... ازجمله این اقدام بود.

عباسی تاکید کرد: هر مسؤولی که در بحران با فرمانداران به‌عنوان مسؤول شهرستان و رئیس ستاد بحران همکاری نکند مراتب به‌صورت مکتوب به استانداری ارجاع شود تا برخوردهای لازم در این خصوص اعمال شود، این برخوردها در مواردی حتی منجر به اخراج مسؤول خاطی هم می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود یک سامانه بارشی از عصر امروز به استان گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای ریزش‌های احتمالی در جاده‌ها و روستاها و مقابله با این موضوع صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سدهای موجود در چهارمحال و بختیاری که در حال ریزش هستند کنترل شوند، ادامه داد: انتقال ارزاق به‌ویژه در مناطق سخت‌گذر به اشکال مختلف انجام شود و اگر در منطقه‌ای از استان نمی‌توان دسترسی پیدا کرد هماهنگی‌های لازم انجام شود تا از استان‌های دیگر این کار صورت گیرد.

عباسی با تاکید بر اینکه میزان خسارت‌های ناشی از موج اول و دوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری برابر با 177 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها، 153 میلیارد تومان به اراضی کشاورزی و 74 میلیارد تومان به مساکن روستایی برآورد شده است، عنوان کرد: به محض اینکه اعتبارات ابلاغ شد به ترتیب اولویت پرداخت شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هر شهرداری در مرکز شهرستان‌های استان مجهز به یک دستگاه کف‌کش هستند که در زمان‌های بحرانی می‌توانند برای تخلیه مسیل‌ها از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اعتبارات لازم برای مطالعه و بررسی روستاهای در معرض خطر باید تامین شود.

عباسی تصریح کرد: موضوع بسیار مهم این است که بررسی، معرفی و برخورد با متخلفانی که باعث شدند مردم یا دستگاه‌های اجرایی دچار خسارت شوند قطعا انجام می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آبشستگی لوله‌های گاز، آب و فیبر نوری مورد توجه مدیران مربوطه باشد، یادآور شد: اعمال محدودیت‌ها در گردنه‌های چری و شاه‌منصوری با هماهنگی فرماندار اعمال شود و مدارسی که امکان تشکیل کلاس در منطقه نیست و شرایط خطرناکی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شود تعطیل اعلام شوند.

وی در پایان با اشاره به حضور به‌موقع سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در دو شهرستان لردگان و کوهرنگ در موج دوم بارش‌ها، افزود: استقرار ماشین‌آلات و نیروهای بسیجی و سپاه در کانون‌های بحرانی در موج دوم بارش‌های بسیار خوب و مناسب بود.

انتهای پیام/68020/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول