اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فارس گزارش می‌دهد

آخرین جزئیات از شرایط جوی شهرستان‌های اصفهان+عکس و فیلم

بارش‌های 24 ساعت گذشته سبب آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها در استان اصفهان شده، همچنین وزش باد همراه با ریزگرد منجر به طوفان شن با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در شهرستان نائین شده است.

آخرین جزئیات از شرایط جوی شهرستان‌های اصفهان+عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سامانه بارشی اخیر که از روز گذشته فعالیت خود را بر روی استان اصفهان آغاز کرده، باعث برخی ناپایداری‌های جوی در این استان شده است.

بارش برف باران که از روز گذشته در بخش‌های غربی استان اصفهان آغاز شده، سبب آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها در این بخش‌ها شده است.

در شهرستان فریدن بارش‌های اخیر به 23 میلی‌متر رسید تا مجموع بارش‌های سال زراعی جاری این شهرستان به 380 میلی‌متر برسد و افزایش 86 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کند، بارش‌ها در داران رودخانه‌های فصلی این شهرستان را نیز زنده کردند و رودخانه فصلی نهرخلج نیز احیا شد.

بارش شدید باران در داران همچنین باعث ریزش کوه و مسدود شدن کمربندی داران در نزدیکی روستای قفر شد.

در بوئین‌میاندشت نیز بارش‌های 24 ساعت گذشته به 30 میلی‌متر رسید تا این شهرستان میزان 475 میلی‌متری را برای سال زراعی آبی خود تا کنون ثبت کند، در همین حال فرماندار بوئین میاندشت از بازشدن دریچه‌های خروجی اضطراری سد خاکی این شهرستان با توجه به سرریز شدن آن خبر داد.

 

در روستاهای هندوکش و قره‌بلطاق بوئین‌میاندشت نیز 3 باب منزل مسکونی به علت بارش شدید باران و حرکت روان‌آب‌ها تخریب شدند.

در روستاهای زرنه و آغچه نیز طغیان رودخانه‌ها باعث آسیب دیدن زمین‌های کشاورزی شده است.

رئیس اداره هواشناسی چادگان در گفت‌وگو با فارس میزان بارش‌های 24 ساعت گذشته را 17.5 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: میزان بارش این شهرستان در سال آبی جاری به 357 میلی‌متر می‌رسد که نسبت به سال آبی گذشته افزایش 10 برابری را نشان می‌دهد.

 

در همین حال مدیرکل بحران استانداری اصفهان از کمک‌رسانی به 80 نفر در بخش چناررود این شهرستان خبر داده بود.

در فریدون‌شهر نیز که همچنان دسترسی به محورهای پشت‌کوه این شهرستان مسدود شده است، در 24 ساعت گذشته حدود 39 میلی‌متر باران آمد تا جمع بارش‌های این شهرستان به 640 میلی‌متر برسد.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس از اعزام دومین محموله برای مردم گرفتار در برف پشت‌کوه در آینده‌ای نزدیک خبر داده بود.

در نائین نیز طوفان شن با سرعت کم‌سابقه 130 کیلومتر در ساعت این شهرستان را در نوردید و باعث خسارت به 200 خودرو شد.

فرماندار نائین به خبرنگار فارس گفت: تاکنون خسارت جانی از این طوفان بی‌سابقه در نائین گزارش نشده است ولی از عموم مردم خواهشمندیم تا ساعت 17 حتی از خروج از منزل نیز خودداری کنند چرا که احتمال سقوط اجسام در سطح معابر و خیابان‌های شهر بسیار است.

 

در سمیرم هم میزان بارش‌های 24 ساعت گذشته به 20 میلی‌متر رسید تا روان‌آب‌ها در این شهرستان جریان داشته باشند، تصاویر ارسالی از مخاطبان از جاری شدن سیلاب شهر کمه شهرستان سمیرم خبر می‌دهد.

 

 

به گزارش فارس، بارش باران و برف در اکثر شهرستان‌های استان ادامه دارد و مدیریت بحران استان از مسافران خواسته در مسیر رودخانه‌ها به هیچ وجه تردد نکنند.

انتهای پیام/63086/م20/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول