اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خبر خوب برای محیط زیست فارس

باران به احیای تالاب‌های فارس شتافت

بارش اخیر در فارس گرچه حوادث تلخی برای شهر به وجود آورد اما برای محیط زیست فارس پیامدهای مطلوبی داشت.

باران به احیای تالاب‌های فارس شتافت

نبی‌الله مرادی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با اعلام آمار بارش در هفته اخیر در فارس می گوید: میزان بارش 311.2 میلی‌متری باران سبب شد تا تالاب‌ها در مقایسه با پاییز و زمستان سال گذشته آبگیری خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: در این میان تالاب بختگان 30 درصد، مهارلو تا حدود 90 درصد و تالاب ارژن نیز 60 درصد آبگیری داشته است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه کرد: طی 2 روز اخیر که مجدداً بارش داشتیم نیز  بیش از نیمی از تالاب طشک و کمجان آبگیری شده است و دریاچه کافتر در شمال استان  نیز 20 درصد آبگیری داشته است.

مرادی با اشاره به وضعیت تالاب پریشان اعلام کرد: بارش باران اخیر در آبگیری تالاب پریشان نقشی نداشت و پریشان همچنان خشک مانده است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست با توصیف علت عدم آبگیری تالاب پریشان اظهار کرد:  به دلیل اینکه جنس زمین دریاچه پریشان حالت تورب و پیت دارد آب مناسب در آن جمع نشده است اما بارش باعث 
 کاهش آتش سوزی و آلودگی های زیست محیطی در این تالاب می شود.

وی از افزایش 229 درصدی بارش از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون خبر می دهد و می گوید: میزان فعلی بارش 311.2 میلیمتر است و در مقایسه با سال گذشته  افزایش 229 درصدی داشته است.

به گزارش فارس، سالهاست که کام تالاب‌های استان به دلیل وقوع خشکسالی‌های متعدد تشنه مانده بود اما بارش‌هایی که از ابتدای سال 98 در فارس آغاز شد به داد کام تشنه این تالاب‌ها که از نظر زیست محیطی ارزش بسزایی دارند، شتافت.
 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول