اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

با آغاز بارش‌ها صورت گرفت

تویسرکان در آماده‌باش

با آغاز بارش‌ها تویسرکان در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.

تویسرکان در آماده‌باش

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، براساس پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش‌های شدید باران و برف از یازدهم فروردین‌ماه تا 13 فروردین سال جاری در بخش‌ اعظمی از کشور به ویژه غرب، استان همدان نیز با بکارگیری تمام توان خود در آماده‌باش قرار گرفته است.

فرماندار تویسرکان با بیان بر اینکه تمام شهروندان باید هشدارهای هواشناسی درباره بارش‌های امروز تا چند روز آینده را جدی بگیرند اظهار کرد: همه باید برای سیلاب احتمالی آمادگی کامل داشته باشیم.

حبیب مومیوند با تاکید بر حضور همه شهرداران در شهر تویسرکان، سرکان و فرسفج و دهیاران در روستاها گفت: تلاش همه باید بر پاکسازی مسیرهای رودخانه‌ها و آبراهه‌های سطح شهرستان باشد.

وی بر گرم نگه‌داشتن مساجد و حسینیه‌ها در سطح شهرستان تاکید کرد و افزود: مردم از ترددهای غیر ضروری خودداری کرده و  به هشدارهای ایمنی توجه کنند چراکه در این زمان با وحدت، تعامل و همکاری همه‌جانبه مشکلات و آسیب‌ها کمتر می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری تویسرکان نیز در این خصوص از آمادگی تیم واکنش سریع بخش حوادث آب و فاضلاب این نهاد به منظور جلوگیری از بروز بحران احتمالی و خدمات‌رسانی به مردم خبر داد و اظهار کرد: ایجاد مانع و خاکریزی برای جلوگیری از ورود سیلاب به چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ، پایش مداوم پارامترهای کیفی آب نظیر کلر و کدورت در ایستگاه‌های پمپاژ، مخازن و شبکه انجام می‌شود.

مجید یاراحمدی افزایش ظرفیت تصفیه آب با ایجاد پکیج شماره 2 به منظور جلوگیری از وارد آمدن شوک ناشی از افزایش کدورت آب ورودی از سد مخزنی سرابی، ذخیره‌سازی حداکثری آب در مخازن و حفظ ارتفاع آن‌ها، همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای لایروبی رودخانه‌ها در محل پل‌ها، اصلاح نقاط حادثه خیز شبکه فاضلاب و اخطار به مشترکان در معرض پس زدگی فاضلاب بخشی دیگر از اقدامات این نهاد عنوان کرد.

وی گفت: تداوم سرکشی از تاسیسات آب اعم از چاه‌ها، مخازن و کلرزنی، تاسیسات فاضلاب و تصفیه‌خانه‌ها و حضور مداوم مسؤول کشیک شهرستان در ساختمان اداری و پیگیری گزارش‌های واحدهای مختلف انجام می‌شود.

رئیس شورای شهر تویسرکان نیز با اشاره به لایروبی مسیر رودخانه‌ها و آبراه‌های داخل شهر در مسیر امامزاده کوه، شهرک طالقانی، خیابان سعدی، اظهار کرد: بیل‌های مکانیکی در چهار نقطه شهر  مسیر پل قاضی، مسیر پیر خراط و محدوده پارک نبوت و قائم هم‌اکنون مستقر و در حالت آماده‌باش قرار دارد.

مسعود حمیدیان با بیان اینکه پیش‌بینی فرصت زمانی جابجایی بیل مکانیکی در داخل شهر مدنظر قرار گرفته  خاطرنشان کرد: علاوه بر تجهیزات شهرداری تجهیزاتی نیز به صورت اجاره‌ای از بخش خصوصی به منظور تسریع در عملیات احتمالی سیلاب تامین شده است.

وی با اشاره به بازدید میدانی کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر تویسرکان از نقاط خطرساز و سیل خیز تویسرکان و برگزاری جلسه فوق‌العاده با حضور شهردار افزود: طبق تصمیمات گرفته شده تکمیل و لایروبی مسیر رودخانه‌های موجود در محدوده حریم شهر، استقرار ماشین آلات مناسب برای پایش و اقدام اجرایی و عملیاتی مناسب در حین بارش‌های شدید احتمالی طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی در نقاط حساس و شناخت نقاطی که به لحاظ فنی امکان بهره‌گیری برای کاهش خطرآفرینی در طول زمان سیلاب احتمالی انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سرکان با بیان اینکه تقسیم وظیفه متناسب بین کارشناسان فنی شهرداری با شرح وظایف مشخص و روشن در صورت بروز حوادث غیرمترقبه انجام دادیم تاکید کرد: نیروهای آتش‌نشانی به عنوان زیرمجموعه شهرداری تویسرکان و گروه‌های مختلف مدیریت بحران شهرداری آماده انجام عملیات در شرایط بروز سیلاب احتمالی هستند.

شهردار شهر سرکان همچنین از آماده‌باش این شهر در صورت بروز سیلاب ناشی از بارش‌های اعلام شده از سوی شهرداری خبر داد و اظهار کرد: کل مسیر رودخانه و مسیرهای منتهی به رودخانه شهر سرکان پاکسازی شده است.

محمود رضیئی با اشاره به آمادگی آتش‌نشانی شهر سرکان از تدبیر تمهیدات لازم در خصوص کنترل سیلاب احتمالی از امروز تا روز سه‌شنبه در شهر سرکان خبر داد و گفت: همه امکانات و تجهیزات شهرداری برای این منظور آماده کرده‌ایم.

بخشدار بخش مرکزی تویسرکان با اشاره به وجود 60 روستا در این بخش به آماده‌باش همه دهیاران و شورای اسلامی روستاها و مکلف به ماندن دهیاران در روستاها به عنوان مدیر مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: از شب گذشته مساجد، مدارس و حسینه‌های روستاهای این بخش برای کنترل و کاهش حجم آسیب‌ها ناشی از سیلاب احتمالی بارش‌ها پیش‌بینی شده هواشناسی مهیا و آماده شده‌اند.               

سعدی عبدلی با اشاره به پاکسازی پل شاهزید، نجف‌آباد، ترمیانک و  لایروبی رودخانه جعفریه گفت: اخطار لازم در خصوص رعایت اصول ایمنی در این برهه به مردم قسمت جنوب روستا فریازان به دلیل قرار گرفتن در حاشیه رودخانه قلعه قاضی داده شده است.

وی با اشاره به اینکه بازدید از همه مسیرها و معابر و جداول داخل روستاها و رفع و پاکسازی گرفتگی‌ها انجام شده و اخطارهای ضروری در راستای ایمن سازی از خطرات احتمالی داده شده خاطرنشان کرد:امکانات و ماشین الات دهیاران آماده شده‌اند و هر گونه هزینه‌ای که دهیاران برای جلوگیری از بروز آسیب‌های سیلاب احتمالی توسط دهیاری‌ها از لحاظ بخشداری مشکلی ندارد.

بخشدار بخش قلقل‌رود هم در این باره اظهار کرد: پاکسازی تمام مسیرهای رودخانه و دهانه پل‌‌ها در سه دهستان بخش قلقل‌رود توسط دهیاران  انجام شده و مساجد و حسینیه‌ها برای خدمات دهی در این زمان گرم و آماده کردیم.

محمد‌رضا محمدی‌دوست با اشاره به تخلیه سه واحد مسکن روستایی که احتمال تخریب در زمان بارش‌ها دارند یادآور شد: این افراد در صورت نداشتن خویشاوند نزدیک در خانه دهیاری اسکان شدند.

وی با بیان اینکه برای هر دهستان بخش قلقل‌رود یک بیل مکانیکی اجاره و امکانات لازم فراهم شده  گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران از طریق تریبون مساجد و فضای مجازی هشدارهای هواشناسی را به مردم اطلاع‌رسانی کردند.

مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی، راهدارخانه‌ها، گروه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر و همه مراکز بهداشت و درمان تویسرکان نیز در آماده باش قرار دارند.

 بارش باران با شدت و با تداوم درسطح شهرستان تویسرکان از ساعات آغاز روز یکشنبه در حال بارش است، در این برهه از زمان می‌طلبد همه همشهریان عزیز به هشدارهای داده شده در خصوص احتمال سیلاب توجه کنند.

 انتهای پیام/89010/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول