اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با فارس:

سرما و برف در هراز و فیروزکوه/ پایان بارش‌ها از فردا و آغاز بارش‌های جدید از یکشنبه آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: تا بعدازظهر امروز و امشب بارش‌های حاصل از سامانه فعال بر روی کشور کاهش یافته و قطع می‌شود و با ورود سامانه بارشی تازه از یکشنبه هفته آینده بارش‌های جدید در کشور خواهیم داشت.

سرما و برف در هراز و فیروزکوه/ پایان بارش‌ها از فردا و آغاز بارش‌های جدید از یکشنبه آینده

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت و شرایط جوی کشور گفت: در حال حاضر مناطق غرب و جنوب و جنوب‌ غرب کشور درگیر بارندگی است و در آذربایجان شرقی و غربی بارندگی‌ها قطع شده است.

وی ادامه داد: همچنین بارش‌ها در ایلام و نیمه غربی لرستان در حال به پایان رسیدن است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد:‌در شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌هایی از فارس و بوشهر بارش‌ها تا ساعات آینده شدت دارد و از بعدازظهر امروز ضعیف می‌شود.

وظیفه بیان کرد:‌ بعدازظهر امروز در جنوب و شرق فارس، یزد، اصفهان، سامانه‌های البرز، تهران، سمنان، خراسان‌شمالی، خراسان رضوی و مازندران بارش‌ها ادامه دارد که شدت بارش‌ها در شمال خراسان‌رضوی و سمنان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: ارتفاعات البرز و محورهای هراز و فیروزکوه امشب درگیر برف هستند و روز آینده بارندگی‌ها کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد: در استان‌های پربارش مسافران حتماً تجهیزات به همراه داشته باشند و به هیچ عنوان در مسیر رودخانه‌ها توقف و تردد نکنند.

وی بیان کرد: امروز در پایتخت رگبار و رعدوبرق وجود دارد و تا شب بارندگی‌ها قطع می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: مسافران دقت کنند که به هیچ عنوان در مسیرهای گل‌آلود و محل‌هایی که آب گل‌آلود است، توقف نکنند و یا با خودرو وارد مسیر آب نشوند.

وظیفه ادامه داد:‌در مسیرهای کوهستانی البرز و زاگرس امروز هوا سرد می‌شود و بارش برف شدت می‌‌یابد و در بعدازظهر امروز و امشب بارش برف موجب اختلال ترافیکی می‌شود که مسافران دقت کنند اگر سفر ضروری دارند حتماً تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ در خودرو موجود باشد.

وی بیان کرد: برای مشهد مقدس در اواخر وقت امروز و امشب رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه مسیرهای کوهستانی خراسان ‌شمالی و خراسان رضوی و استان گلستان بارش ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها امروز و امشب از نیمه غربی کشور کاهش یافته و قطع می‌شود، گفت: از امشب و فردا بارش‌ها در شرق کشور به صورت ضعیف‌تر ادامه دارد و باران‌های امروز بخش پایانی بارش‌های سامانه بارشی فعال است.

وظیفه ادامه داد: سامانه بارشی جدید از شنبه از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و روز یکشنبه مجدداً موج جدید بارش‌ها آغاز خواهد شد.

وی به مسافران سواحل شمالی کشور و سواحل جنوبی کشور هشدار داد: دریا در این ایام مواج و طوفانی است و خطر غرق‌شدن قایق‌های کوچک وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول