اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نماینده سیمرغ خبر داد

خسارت به 650 واحد مسکونی در سیل شهرستان سیمرغ/ پرداخت کمک‌های بلاعوض

نماینده مردم جویبار، قائم‌شهر، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی از پرداخت 4 میلیون تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان در سیمرغ و برخی از روستاهای قائم‌شهر و سوادکوه خبر داد و گفت: 650 واحد مسکونی در سیل دو روز گذشته در سیمرغ آسیب دیدند.

خسارت به 650 واحد مسکونی  در سیل شهرستان سیمرغ/ پرداخت کمک‌های بلاعوض

عبدالله رضیان در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس درباره وضعیت مناطق سیل‌زده در منطقه سیمرغ و سوادکوه اظهار کرد: آسیب جدی به زندگی مردم در سیل اخیر وارد شده است و حجم تخریب منازل در برخی از مناطق روستایی به شدت سنگین است.

وی با اشاره به تخریب منازل در روستاهای تالارپشت، تصریح کرد: شرایط مردم در منطقه بسیار بغرنج بوده و خسارت‌های بخش کشاورزی و دامداری به ویژه طیور بسیار سنگین است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در بخش کشاورزی آسیب‌های جدی به خزانه‌های برنج وارد شده است، گفت: در برخی از مناطق خزانه برنج به کلی از بین رفته است.

وی با اعلام اینکه زیرساخت‌های بسیاری از مناطق روستایی به کلی آسیب دیده است، گفت: امدادرسانی در حال انجام است ولی مشکلات مردم هم جدی است.

رضیان درباره اقدامات انجام شده برای تامین بخشی از خسارت‌ها به مردم، گفت: قول داده شد که 4 میلیون تومان کمک بلاعوض به کسانی که خانه‌های آنها به صورت کلی تخریب شده است پرداخت شود، 2 میلیون برای معیشت و 2 میلیون دیگر برای خرید وسائل زندگی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی تعداد خانواده‌های خسارت دیده سیل در شهر سیمرغ را 650 خانواده اعلام کرد و گفت: با هماهنگی انجام شده مقرر شد که این رقم در روزهای آینده پرداخت شود.

نماینده مردم جویبار، قائم‌شهر، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی اضافه کرد: خطوط مخابراتی برخی از مناطق قطع بوده و در تامین آب شرب برخی از روستاها با مشکل مواجه هستیم.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی بنیاد مسکن برای پرداخت تسهیلات 45 میلیون تومان برای بازسازی و ساخت منازل آسیب دیده از سیل خبر داد و گفت: 10 میلیون تومان از این مبلغ بلاعوض و بقیه با تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رضیان درباره واکنش مقامات ملی به حادثه سیل مازندران و در پاسخ به این سوال که آیا خودتان با مسؤولان ملی صحبت کردید، افزود: بنده در جلسه ستاد بحران این موضوع را به صورت جدی احساس کردم  و با توجه به اینکه در ایام عید قرار داریم  و ممکن است متولیان به دنبال کار خودشان هستند، مردم فراموش نشوند، هماهنگی‌ها با معاون رئیس جمهور و وزیر کشور انجام شده است، ظاهرا این اعتبارات 4 میلیون تومانی تامین شده است و اگر این رقم در اختیار مردم قرار گیرد تا حدودی بخشی از نگرانی‌های مردم رفع می‌شود.

انتهای پیام/86004/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول