اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

سهم اشتغال گردشگری در کرمانشاه ۸ درصد است/ نوروز ۹۸ متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، سهم اشتغال گردشگری در این استان را هشت درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نوروز 98 را متفاوت‌تر از سال دیگر خواهید دید.

سهم اشتغال گردشگری در کرمانشاه ۸ درصد است/ نوروز ۹۸ متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امید قادری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح برنامه‌های مجموعه تحت مدیریتش برای نوروز 98 برگزار شد، اظهار داشت: تمامی امکانات برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان کرمانشاه با اشاره به نقش بالقوه گردشگری در ایجاد اشتغال و افزایش شور اجتماعی در بین مردم، اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که بخش خدمات و علی‌الخصوص گردشگری می‌تواند محور توسعه استان قرار بگیرد.

قادری تصریح کرد: سهم اشتغال گردشگری در استان کرمانشاه فقط هشت درصد است که رضایت‌بخش نیست.

وی با اشاره به برگزاری 26 جلسه ستاد سفرهای نوروزی به منظور پشت سر گذاشتن هرچه بهتر نوروز 98،  اضافه کرد: در بحث ایمنی و حفاظت گردشگران و نیز بحث بهداشت و کیفیت پذیرایی از گردشگران اقدامات خوبی انجام گرفته است.

قادری با تاکید بر شاد و مفرح بودن برنامه‌های نوروزی، افزود: امیدواریم با شرایط خوب فراهم شده بتوانیم شادی را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان کرمانشاه در بحث اسکان مسافران نوروزی به امکانات موجود در استان همچون اقامت در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، کمپ‌های اسکان، مدارس آموزش و پرورش و طرح خانه مسافر(اجاره واحد‌های مسکونی ‌مردم به گردشگران) اشاره داشت.

قادری در ادامه به مواردی چون برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در مبادی شهرها، اختصاص 500 مسجد و 350 مکان دیگر برای اقامه نماز، بازرسی‌های متعدد بهداشتی و نظافتی از اماکن خدماتی، ایجاد پایگا‌ه‌های اطلاع‌رسانی و چاپ 700 هزار بروشور در راستای اطلاع‌رسانی، پیش‌بینی اقدامات و امکانات لازم در خصوص  امداد و نجات، تعیین یک شماره در دسترس توسط دادستانی و قاضی کشیک، در خصوص مباحث انتظامی و قضایی به منظور پیگیری سریع مشکلات احتمالی مسافران نوروزی، اشاره کرد.

استقرار 25 پایگاه اطلاع‌رسانی در قالب کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهرها، اپلیکشن راهنمای مسافر که امکان دانلود آن در مبادی شهرها و مکان‌های گردشگری و محل تجمع گردشگران فراهم شده، فروش بلیط الکترونیکی در مجموعه طاق‌بستان و بیستون و توزیع راهنمای دیجیتال گردشگری در راستای توضیحات کامل در مورد آثار تاریخی، سه اقدام مهم اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در حوزه کارهای دیجیتالی بود که قادری آن‌ها را در جمع اصحاب رسانه تشریح کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال گردشگران و مسافران نوروزی طاق‌بستان را متفاوت‌تر از سال دیگر خواهند دید.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز 12 موزه در سطح استان از ساعت هشت صبح تا 20 و بعضا 21 شب پذیرای گردشگران هستند، اظهار داشت: سال آینده، 2 موزه در شهر‌های اسلام‌ آبادغرب و کنگاور افتتاح خواهد شد.

قادری گفت: برگزاری مراسم پایتخت نوروز در شهر کرمانشاه با همکاری شهرداری این شهر و نیز حضور گروه‌های آئینی از سراسر کشور برای برگزاری آئین نوروزی اقوام مختلف در طی 108برنامه، که به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد؛ از برنامه‌های مهم شادی‌آفرین ستاد سفرهای نوروزی در ایام نوروز خواهد بود.

وی اجرای مراسم نوروزگاه به صورت ثابت در طاق‌بستان و بیستون و به صورت سیار در سایر نقاط استان را از برنامه‌های جذاب نوروز دانست و تصریح کرد: فرمانداری هر شهرستانی که اعلام آمادگی بکند ما این مراسم را در آن شهرستان اجرا خواهیم کرد.

قادری در ادامه از مردم خواست حتما امسال از طاق‌بستان دیدن کنند چون امکانات بسیار خوبی برای آنجا در نظر گرفته شده و حتما مردم غافلگیر خواهند شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه 2 میلیون و 761 هزار و 564 نفر گردشگر از اماکن تاریخی و تفرجگاه‌های طبیعی استان کرمانشاه در سال 97 بازدید کرده‌اند، افزود: برنامه تحویل سال 98 برای نخستین‌بار در استان در محوطه جهانی بیستون برگزار می‌شود.

قادری در پایان اظهار امیدواری کرد علی‌رغم وجود شرایط سخت اعتباری بتوان نوروز متفاوتی را در استان رقم زد.

انتهای پیام/پ/ب/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول