اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رئیس بیمارستان آتیه همدان خبر داد

اجرای روش «زایمان در آب» در بیمارستان آتیه همدان

رئیس بیمارستان آتیه همدان با بیان اینکه بهره‌مندی از روش زایمان در آب جزو برنامه بیمارستان تامین اجتماعی قرار دارد گفت: کمبودی در زمینه داروهای بیهوشی نداریم.

اجرای روش «زایمان در آب» در  بیمارستان آتیه همدان

عبادالله فدایی‌اطهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به انجام روش زایمان بی‌درد بیمار در بیمارستان آتیه همدان اظهار کرد: خوشبختانه این نوع زایمان تاکنون هیچ عارضه‌ای نداشته است.

وی با بیان اینکه زایمان بی‌درد اقدام علمی است و طبق استانداردهای لازم انجام می‌شود گفت: بهترین استاندارد زایمان بی‌درد روش موضعی از ناحیه کمر است.

رئیس بیمارستان آتیه همدان با اشاره به اینکه بهره‌مندی از روش‌های مختلف زایمان بی‌درد بستگی به تمایل بیمار و تشخیص متخصص زنان و بی‌هوشی دارد خاطرنشان کرد: زایمان بی‌درد با استفاده از ورزش روشی مطلوب در شهرهای کوچک و مناطق روستایی به دلیل کمبود امکانات است اما وقتی تجهیزات لازم وجود داشته باشد بهتر است از بهترین روش این زایمان استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای فیزیکی لازم برای انجام زایمان در آب در بیمارستان آتیه وجود ندارد گفت: قبلاً بخش زایشگاه بیمارستان امکانات انجام زایمان در آب را داشته و چند بار به صورت آزمایشی انجام شد اما بر اساس استانداردها مکان بزرگتری برای انجام این نوع زایمان نیاز است.

رئیس بیمارستان آتیه همدان با بیان در برنامه‌های توسعه‌ای بیمارستان آتیه انجام زایمان بی‌درد گنجانده شده است خاطرنشان کرد: باید محیط زایشگاه بزرگتر باشد تا کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه زایمان بی‌درد در اروپای شمالی و آمریکای شمالی متداول است افزود: باید تمام استانداردهای لازم را رعایت کرد تا این نوع زایمان انجام شود.

فدایی‌اطهر در پاسخ به این سوال که ابتدای سال با کمبود داروهای بیهوشی در کشور مواجه شدیم در حال حاضر وضعیت چگونه است؟ گفت: با درایت‌ وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام /89026/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول