اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

معاون رئیس‌جمهور اعلام کرد

فعالیت بیش از 4000 شرکت دانش‌بنیان در کشور/ ایجاد مرکز سلول درمانی در شیراز

معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور گفت: 4 هزار و 200 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند.

فعالیت بیش از 4000 شرکت دانش‌بنیان در کشور/ ایجاد مرکز سلول درمانی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سورنا ستاری معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان به جای کمک مالی احتیاج به محیط کسب و کار دارند تا برای آنها مزاحمت ایجاد نشود.

وی از فعالیت 4 هزار و 200 شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و افزود: فروش محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته، 60 هزار میلیارد تومان بوده است.

ستاری با بیان اینکه بزرگترین دستاورد شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فن آوری این است که نسل جوان، تحصیلکرده و متخصص وارد بازار کار می‌شوند، ادامه داد: به شرکت‌های دانش بنیان بیش از 140 نوع خدمت از جمله معافیت‌های سربازی، معافیت‌های بیمه و مالیات و مهیا کردن محیط کسب و کار مناسب ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از تمام پروژه‌های فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله علوم پزشکی حمایت می‌کنند و در ساختار پارک‌های علم و فناوری و در قالب ارائه تسهیلات بانکی به این شرکت‌ها کمک مالی می‌شود.

وی اظهار کرد: از مرکز سلول‌های بنیادی بازساختی علوم پزشکی حمایت می‌شود و قرارداد 10 میلیارد تومانی در این‌باره با دانشگاه علوم پزشکی شیراز منعقد شده و این دانشگاه جزء سه دانشگاه مورد حمایت در کشور است.

ستاری بیان کرد: مرکز طب بازساختی و سلول درمانی فارس یکی از چهار مرکز بازساختی کشور است که در چهار کلانشهر تهران، تبریز، شیراز و کرمان با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری احداث می‌شود که فاز اول مرکز طب بازساختی و سلول درمانی شیراز امروز افتتاح می‌شود.

معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور گفت: کار معاونت این است که توسعه زیستی نوآوری و فناوری و شکل گیری اکوسیستم برای تبدیل دانش فنی به محصول و تجاری‌سازی آن به عنوان کامل کننده حلقه علمی کشور را دنبال کنیم تا سبب رشد شرکت‌های دانش بنیان باشد.

وی افزود: بیش از یک هزار واحد فناور در استارت آپ فعالیت دارد اما احراز صلاحیت نشده‌اند.

ستاری همچنین از مرکز نوآوری و طرح‌های فناورانه دانشگاه شیراز و شتاب دهنده کوانتوم بازدید کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین از مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز و از واحد‌های فناور حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی هم بازدید و سپس در شورای اداری فارس شرکت می‌کند.

بازدید از شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در شیراز پایان بخش سفر یک روزه دکتر ستاری در شیراز است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول