اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

طبیعت چهارفصل همدان گردشگران را فرامی‌خواند

گشت خاطره‌انگيز در روستاهای پرجاذبه همدان + فيلم

روستاها و طبیعت چهارفصل آنها را بايد سفر به جاذبه‌ها دانست، جاذبه‌های بکر و دست نخورده‌ای که همواره تازه‌ها را ارائه می‌کنند و مناظر دیدنی را به گردشگران عرضه می‌کنند.

گشت خاطره‌انگيز در روستاهای پرجاذبه همدان + فيلم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین که در سال 2018 میزبان دو رویداد گردشگری بود، خود را مهیای پذیرایی از گردشگران در ایام نوروز 98 می‌کند و در میان روستاهای هدف گردشگری نقاط بکری برای خودنمایی هستند.

در این روستاها که گاهی زمینه‌های تاریخی نیز به چشم می‌خورد، نقاط بکر طبیعی بیشتر چشم‌نوازی می‌کند و مناظر دیدنی را به ویژه در بهار به گردشگران عرضه می‌کند.

علاوه بر طبیعت بکر، آداب و رسوم روستاها نیز خود جذابیت دیگری برای گردشگران دارد که با سفر به این روستاها می‌توان یکی از جاذبه‎ها و زیبایی‎های استان را به چشم دید که هر روستا نمونه‌ای از آن را به لطف خداوند بزرگ به معرض نمایش گذاشته است.

طبیعت بکر و بوم‌گردی جذاب این روستاها در فصول مختلف مناظر زیبایی را به وجود آورده را خلق می‌کند که می‌توان در چهارفصل سال نیز از این طبیعت زیبا دیدن کرد، طبیعتی که همواره به یادماندنی است.

استان همدان دارای 20 روستای هدف گردشگری است در دنیای امروز به عنوان یکی از ظرفیت‎های استان همدان برای جذب توریست و گردشگر داخلی و خارجی شناخته شده است و طی چند سال اخیر بسیاری از گردشگران را به سمت خود فراخوانده است.

ورکانه روستایی با لایه‌های سنگی

روستای «ورکانه» در جنوب شرقی شهر همدان واقع شده است، روستایی با بافت سنگی که وقتی در آن حضور می‌یابی دیگر هوس بازگشت نمی‌کنی زیرا کوچه پس کوچه‌های سنگی آن همراه با سرسبزی باغات خود دلیل محکمی برای چند روز اقامت در آن است.

اصطبل و قلعه مهری­ خانم از جمله مواردی است که این روستای منحصر به فرد کرده و بافت واجد ارزش خود روستا و کوچه‌­های سنگ­فرش شده و خانه‌­های سنگی نیز گواهی بر بکر بودن آن است.

باغات گردو و زردآلو و درختان سربه فلک کشیده­ این روستا چنان جذابیتی به آن داده که علاوه بر همدانی‌ها بسیاری از راه‌های دور و نزدیک سعی بر گذران اوقات خود در این روستا دارند، این روستا دارای خانه بوم‌گردی است و گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند از این امکان برای اقامت شبانه در روستا بهره‌مند شوند و زندگی روستایی را در دل طبیعت با تمام وجود درک کنند.

سیمین روستایی سرسبز

روستای «سیمین» نیز در جنوب شرقی شهر همدان واقع شده است، بافت یکپارچه لاشه سنگی همگن، پله­‌ای و پایکوهی و با کوچه‌­های سنگی تنگ و باریک و شیب­‌دار از مشخصات این روستاست که زیبایی ان را دوچندان کرده است.

کوه­‌های سربه ­فلک کشیده­ الوند، مراتع سرسبز عشایری، تعدد گیاهان دارویی، درختان سرسبز و سر به­ فلک کشیده­ گردو، ‌جنگل‌های طبیعی، چشمه‌سارهای پر آب به همراه ساختار دره‌­ای از ویژگی‌های منحصر به فرد این روستاست.

خاکو روستای لاشه سنگی

«خاکو» روستایی در جنوب شهر همدان، دارای بافت یکپارچه لاشه سنگی همگن، پله­‌ای و پایکوهی است و همین مناظر زیبایی را برای بینندگان ترسیم می‌کند.

درختان گردو، آلو، زردآلو،گیلاس و آلبالوی فراوان در این روستا وجود دارد و بافت سنتی روستا که جذابیت خاصی دارد موجب حضور بازدیدکنندگان می‌شود.

این روستا دارای کمپ  گردشگری است تا علاقمندان بتوانند ساعاتی در آن حضور یافته و از طبیعت و آب و هوای مطبوع روستا بهره‌مند شوند.

روستای اشتران و قلعه حمزه­‌خان

«اشتران» نام روستایی در تویسرکان است در شمال غربی این شهرستان، باغات متعدد گردو و سیب با چشمه سارهای متعدد و فراوان از زیبایی‌های آن به شمار می‌رود.

بناهای تاریخی متعدد از قبیل قلعه حمزه­‌خان، خانه­‌های اربابی و کوچه‌­های سنگ­فرش شده و دیواره‌های جداره‌سازی شده از دیگر ویژگی‌های این روستاست.

گشانی روستای چشمه‌ساران

«گشانی» دیگر روستای هدف گردشگری تویسرکان است که در شمال غربی (متمایل به شمال) این شهرستان واقع شده و بافت معماری یکسان منسجم و همگن با مصالح سنگی وخشتی و پوشش کاه­گلی بر ساختمان‌های آن حاکم است.

چشمه­‌سارهای متعدد و رودخانه، باغات و جنگل‌های طبیعی بکر از زیبایی‌های این روستا به شمار می‌رود و مقبره امامزاده ابراهیم(ع) و گورستان بزرگ و قدیمی نیز موجب شده که این روستا در تیررس گردشگران برای بازدید قرار گیرد.

کهنوش روستایی با بافت قدیمی

«کهنوش» دیگر روستای شهرستان تویسرکان واقع در شمال غربی این شهرستان است که بافت قدیمی و واجد ارزش روستا موجب شده تا این روستا گردشگری باشد.

گیاهان دارویی متعدد و فراوان در کوهستان ان به وفور یافت می‌شود و باغات متعدد گردو، سیب و آلو به همراه چشمه‌سارهای متعدد و پرآب بر جذابیت این روستا افزوده است.

شهرستانه روستای آبشارها

«شهرستانه» نیز از جمله روستاهای تویسرکان واقع در شمال غربی این شهرستان است که در فهرست روستاهای هدف گردشگری قرار گرفته و بافت معماری سنگی، همگن، پله‌­ای و پایکوهی با خانه‌های سنتی ـ خشتی و پوشش کاهگلی بوم‌گردی بکری را برای گردشگران فراهم کرده است.

کوه­‌های سرسبز، جنگل­‌های طبیعی، باغات گسترده­ گردو و آلو به همراه چشمه‌­سارهای متعدد و آبشارهای زیبا و پرآب فضای بسیار زیبا و مطبوعی را ایجاد کرده است.

حمام کریم‌خان زند در روستای پری

روستای «پری» در جنوب شرقی ملایر روستایی نمونه در دل کوه است که باغات سرسبز گردو، انگور و گیلاس هرگز از اذهان پاک نشده و با دستان کشاورزان آن طعم گردشگری آن را نیز بامزه کرده است.

تپه باستانی «پری» و حمام کریم‌خان زند به همراه گورستان قدیمی و بقعه امامزاده دوخواهران از نقاط گردشگری این روستاست که گردشگران می‌توانند ضمن بهره‌مندی از یک فضای بکر و طبیعی، از این نقاط نیز بازدید کنند.

مانیزان روستای شیره‌پزی

«مانیزان» ملایر روستایی ملخص به شیره‌پزی در شرق ملایر قرار دارد که باغات وسیع انگور در آن با دستان هنرمند روستاییان همراه شده و سوغات شیره را از خود به جای گذاشته است.

رودخانه دائمی و پرآب این روستا بسیار دیدنی است و دره­‌های طبیعی و مصفا با چشم‌­اندازی بی‌­نظیر، چشم هر گردشگری را خیره می‌مند.

این روستا در دل منطقه نمونه لشگردر واقع شده و جشنواره شیره پزی هر سال در این روستا برگزار می‌شود.

روستای جوراب و دژ گوراب

«جوراب» روستایی در جنوب شرقی ملایر از دیگر روستاهای هدف گردشگری است که در مجاورت منطقه نمونه لشگردر واقع شده است.

بافت قدیمی و واجد ارزش روستا از زیبایی خاصی برخوردار است و باغات وسیع گردو و چشم‌­انداز بسیار زیبای طبیعی به همراه دژ باستانی گوراب زیبایی این روستا را دوچندان کرده است.

ملهمدره روستای با معماری پلکانی

«ملهمدره» روستایی در شمال اسدآباد است که معماری پلکانی و بافت واجد ارزش خود روستا به ویژه در فصل بهار از چنان زیبایی برخوردار است که وصف آن در لفظ نگنجد و باید دید تا به آفرینش خداوند پی برد.

معماری این روستا پلکانی است و باغات وسیع گردو و آلو در آن فراوان است به طوری که جشنواره آلو با نام این روستا عجین شده و هر ساله بسیاری از آن دیدن می‌کنند.

این روستا دارای اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی است و گردشگران می‌توانند طبیعت بکر و بی‌نظیر روستا را در اقامت در آن از نزدیک و به طور ملموس احساس کنند.

حبشی مرکز کشت موسیر

«حبشی»‌روستایی در جنوب غربی اسدآباد با بافت واجد ارزش و مرکز کشت موسیر استان همدان عنوان روستای هدف گردشگری را از آن خود کرده است.

کوچه‌­های سنگ­فرش شده و و دیواره‌­های جداره‌­سازی شده موجب جذابیت دوچندان این روستا شده و بافت یکپارچه خشتی و سنگی و غار آبی بر زیبایی این روستا افزوده است.

بقعه دوامامزاده در روستای ویرایی

دیگر روستای شهرستان اسدآباد «ویرایی» است که در جنوب شرقی این شهرستان واقع شدهو بافت واجد ارزش خود روستا بر زیبایی آن افزوده است.

مسجد قدیمی این روستا از جذابیت‌های آن به شمار می‌رود و طبیعت بکر و باغات فراوان گردو نیز گواهی بر طبیعت بکر این روستا است.

بقعه دو امامزاده در روستا یک نقطه گردشگری مذهبی این روستاست که می‌تواند سالانه بسیاری را به سوی خود فرا بخواند.

نوروز 98 فرصت مناسبی است از محدوده شهر خارج شده و روستاگردی را در برنامه خود بگنجانیم، روستاگردی می‌تواند سفر به جاذبه‌های بکر طبیعت را برای گردشگران رقم بزند.

 

انتهای پیام/89003/ 40/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول