اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مجرمان سایبری در کمین مسافران نوروزی

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز، برخی افراد از این فرصت استفاده و قدام به خرید تورهای نوروزی و سفر به شهرها و کشورهای مختلف می‌کنند که مجرمان فضایی مجازی هم با سوءاستفاده از این موقعیت اقدام به کلاهبرداری کنند.

مجرمان سایبری در کمین مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس و به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی‌اصغر افتخاری اظهار داشت: با توجه به مسافرت‌های هموطنان در ایام نوروز و همچنین دغدغه آنان برای تهیه بلیط و تور‌های مسافرتی در همین راستا شرکت‌های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تور‌های مسافرتی در رسانه‌های مختلف هستند.

وی بابیان اینکه یکی از ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی فروش تورهای مسافرتی باقیمتی بسیار پایین است، افزود: افراد سودجو از این ایام و موقعیت سوءاستفاده کرده و از طریق سایت‌های تقلبی اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال پیامک برای هموطنان و ارائه پیشنهادات فریب‌دهنده، اعتماد افراد را به خود جلب و آنها را به صفحات درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌بانکی آنان می‌کنند.

افتخاری ابراز داشت: افراد برای مصون ماندن ازاین‌گونه کلاهبرداری‌ها باید به آدرس صفحات در قسمت URL ( آدرس بار ) دقت کنند و از سایت‌هایی که با پروتکل https شروع می‌شوند برای انتقال وجه بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال وجه ارائه شماره کارت و یا شماره حساب کافی بوده و هیچ نیازی به مراجعه به دستگاه عابر بانک نیست، افزود: مجرمان در روشی دیگر با افراد تماس گرفته و آنها را به جلو دستگاه عابر بانک کشانده و با ترفندهای خاص اقدام به برداشت از حساب آنان می‌کنند.

 رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با بیان اینکه این موضوع درخصوص تورهای خارج از کشور بسیار شدیدتر خواهد بود به افرادی که قصد عزیمت به شهرهای توریستی در تعطیلات نوروز را دارند توصیه کرد: تمام تورها و خدمات آنها را از مراکزی که مجوزهای لازم در زمینه گردشگری دارند، تهیه‌کرده و حتما در این مورد تحقیقات لازم را داشته و پس از اطمینان اقدام کنند.

افتخاری همچنین از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و جهت ارائه نظرات و پیشنهاد‌ها خود از طریق سایت پلیس فتا بخش گزارش مردمی و یا شماره تلفن 07621825964 اقدام کنند.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول