اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سرپرست مرکز بهداشت اراک:

اصلاح شیوه زندگی سدی مقابل سرطان است

سرپرست مرکز بهداشت اراک گفت: در جامعه امروزی تحرک بدنی و تغذیه دست‌خوش تغییر شده است و در صورتی که شیوه غذایی مردم اصلاح نشود نمی‌توان مانع از تشدید و بروز سرطان شد.

اصلاح شیوه زندگی سدی مقابل سرطان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید محمددوست ظهر امروز در نشست کارگروه تأمین امنیت غذا اظهار کرد: زیر پوشش قرار دادن آب و فاضلاب روستایی با سلامت اهالی روستا مرتبط است از این‌رو می‌طلبد مسئولین و متولیان امر نسبت به متقاعد کردن مردم روستا و تأمین بودجه گام بردارند.

وی برطرف نمودن مشکلات بهداشتی و تعیین تکلیف وضعیت فاضلاب کشتارگاه اراک را امری مهم و ضروری دانست و بیان کرد: با توجه به برگزاری سه جلسه با حضور مسئولین امر تا به امروز نتیجه مثمر ثمر در این زمینه حاصل نشده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اراک با اشاره به اینکه شهرداری در بحث کشتارگاه باید ورود پیدا کند، تصریح کرد: مشکلات پیش روی شهرداری مانع از معرفی شخصی واحد به عنوان متولی برای پذیرش مسئولیت و نظارت بر امور کشتارگاه شده است.

محمددوست خاطرنشان کرد: در بحث نظارت و رفع مشکلات پساب کشتارگاه دادستان متولیان این حوزه را مکلف کرد تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت تخلف با فرد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 70 درصد سرطان‌ها قابل درمان هستند، ادامه داد: درمان سرطان با تشخیص به‌موقع و مراجعه زودهنگام ممکن است از این‌رو می‌طلبد با افزایش آگاهی عمومی بستر معالجه و درمان سرطان را فراهم ساخت.

سرپرست مرکز بهداشت شهر اراک تصریح کرد: در جامعه امروزی تحرک بدنی و تغذیه دست‌خوش تغییر شده است و در صورتی که شیوه غذایی مردم اصلاح نشود نمی‌توان مانع از تشدید و بروز سرطان شد.

محمددوست در بحث اسکان نوروزی مسافرین نوروزی بیان کرد: اسکان مسافرین نوروزی در مدارس و به‌تبع آن عدم تمایل مردم در مراکز اقامتی موضوعی است که چندین ماه است توسط هتل‌داران مطرح می‌شود.

وی شرایط نامناسب اقتصادی و توان محدود مالی مردم را عامل کاهش سفرها دانست و افزود: مسافرت تأثیر به‌سزایی در شادابی و تقویت روحیه مردم دارد از این‌رو نباید با بار هزینه‌ای و حذف امکانات اولیه برای مسافرین مانع از انجام این ضرورت در جامعه شد.

سرپرست مرکز بهداشت اراک خاطرنشان کرد: برای افزایش میل و رغبت آحاد جامعه نیاز است آموزش و پرورش همچون سال‌های گذشته در بحث اسکان نوروزی مسافران گام برداشته و از طرفی مراکز اقامتی با ارائه تخفیف و کاهش هزینه‌ها به گردشگران و مسافرین نوروزی خدمات ارائه دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول