اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس:

راهکارهای کارشناسی برای بهبود مدیریت کشور فرصت اجرا نمی‌یابد

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم اینکه راهکارهای بسیاری توسط کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شده است و دانشگاه‌هایمان نیز از بهترین‌ها هستند، رئیس‌جمهور برای عملی کردن این راهکارها میدان نمی‌دهد.

راهکارهای کارشناسی برای بهبود مدیریت کشور فرصت اجرا نمی‌یابد

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: علت عنوان شدن استیضاح یا طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور به این دلیل است که همه مسیرهای قبل از این مرحله که گام اول سؤال از رئیس‌جمهور و گام دوم استیضاح وزرا بود، رفته شده است و آخرین مرحله استیضاح رئیس‌جمهور است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در مجلس در ادامه افزود: گام اول سؤال از رئیس‌جمهور بود، اما رئیس‌جمهور دست از اخلاق اشرافی‌گری برنداشت تا عدالت اجتماعی را برقرار کند و در گام دوم، وزرا استیضاح شدند، وزیری مثل اقتصاد و دارایی، صنعت و... استیضاح شدند؛ نامه‌ای از طرف لیستی از نمایندگان فرستاده شد مبنی بر اینکه رویه موجود باید اصلاح شود، رئیس‌جمهور قسمتی را اصلاح کرد و عبدالناصر همتی را به جای ولی‌اله سیف رئیس بانک مرکزی کردند و به نسبت شرایط کمی بهتر شد.

وی ادامه داد: سلسله‌وار جلو آمدیم ولی متوجه شدیم مشکل از خود رئیس‌جمهور است، حسن روحانی نمی‌خواهد بپذیرید که رویه اشتباهی را دنبال می‌کند؛ رهبر معظم انقلاب سه مورد را درباره رویه صحیح بیان کردند، اول اینکه اشرافی‌گری نباشد، دوم، پرکاری و پرتلاشی است و سومین مورد که بسیار مهم است، نگاه راهبردی به سمت توان داخلی و جوانان وجود داشته باشد، ولی رئیس‌جمهور وزرای مسن را به کار گرفته است.

ابوترابی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، متذکر شد: رئیس‌جمهور از حداقل جوانان استفاده کرده و خلاف بیانات رهبر معظم انقلاب عمل کرده است و همواره نگاه استراتژیک و راهبردی رئیس‌جمهور به خارج از کشور است و به توان داخلی نگاهی ندارد.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: بحث راهبردی امروز روی مقولات مهم مثل فضای مجازی و نگاه رسانه‌ای غلط رئیس‌جمهور است که دشمن از فضای مجازی برای جنگ رسانه‌ای استفاده می‌کند، به ایشان توصیه می‌کنیم که پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کند ولی این کار را انجام نمی‌دهد، در رابطه با مسائل اقتصادی و معیشتی مردم هم کاری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه تأکید نمایندگان بر دو مقوله معیشت مردم و بیکاری است، عنوان کرد: علی‌رغم اینکه راهکارهای بسیاری توسط کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شده است و دانشگاه‌هایمان نیز از بهترین‌ها هستند، رئیس‌جمهور برنامه مشخصی ندارد و برای عملی کردن این راهکارها میدان نمی‌دهد، به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که رأس کار مشکل است، رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد و طبق دموکراسی، مجلس حق دارد رئیس‌جمهور را استیضاح کند.

ابوترابی با اشاره به اینکه کسی می‌تواند جنگ اقتصادی را به خوبی به پایان برساند و این تهدید را به فرصت تبدیل کند که نگاه به درون و داخل کشور داشته و پرتوان و پرتلاش باشد و همچنین اشرافی نباشد، خاطرنشان کرد:کشورهای استراتژیکی که اکنون با آمریکا پنجه در پنجه شده‌اند و دل خوشی از ترامپ ندارند و آمریکا آن‌ها را تحریم کرده است ولی ایران می‌تواند با همکاری با آن‌ها یک بازار بزرگ مبادلاتی داشته باشد که همدیگر را حمایت کنند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در این میان کشوری ممکن است کمبودهایی داشته باشد که می‌شود واحد پولی طراحی کرد که یک سوئیفت جایگزین سوئیفت بین‌المللی شود؛ در بین کشورهایی که امروز مورد تحریم آمریکا هستند، 70 درصد مبادلات تجاری ما با چین، هند و عراق است که دوستدار ایران هستند اما نگاه استراتژیک به این کشورها وجود ندارد.

وی در پایان متذکر شد: مردم بین ضعف مدیریتی روحانی و اصل نظام تفاوت قائل هستند و حضورشان در روز 22 بهمن به خاطر قبول اصل نظام بوده است.

انتهای پیام/63095/ص30/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول