اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

معاون بنیاد مسکن کشور عنوان کرد

استفاده 2 میلیون نفر در کشور از تسهیلات مسکن روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: از سال 84 تاکنون بیش از 2 میلیون نفر از تسهیلات مسکن روستایی در کشور استفاده کردند.

استفاده 2 میلیون نفر در کشور از تسهیلات مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسجان، محمدرضا شاملو ظهر امروز در جلسه‌ای با مسؤولان این شهرستان اظهار داشت: در ارتباط با روستاهایی که طرح هادی ندارند، روستاهای بالای 20 خانوار قانونا مشکلی ندارند و برای روستاهای زیر 20 خانوار آمادگی داریم مصوب شود تا اعتبار بگذاریم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به اختصاص اعتبار طرح هادی برای 40 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور بیان کرد: در بحث اراضی روستایی هر جا زمین داریم سعی می‌کنیم با آسان‌ترین شرایط واگذار کنیم.

وی عنوان کرد: قیمت‌گذاری معمولا 20 درصد زیر قیمت کارشناسی است برای خانواده شهدا، کمیته امداد و بهزیستی شرایط سهل‌تری گذاشتیم، تحت فشار دستگاه‌های نظارتی هستیم که چرا قیمت‌ها پایین است اما می‌دانیم مردم مشکل دارند پس سعی کردیم، متناسب با شرایط هر روستا تصمیم‌گیری شود.

شاملو با اشاره به روستاهای گردشگری و بافت باارزش گفت: ممکن است روستا موقعیت و ویژگی گردشگری داشته باشد اما فعلا 300 روستای هدف گردشگری که در کارگروه ملی تصویب شده یا جدید باشد، می‌توانیم ورود کنیم و سایر روستاها را می‌توانیم با سیاست‌های فراگردشگری با منابع ملی و استانی ورود کنیم.

وی در ادامه به بحث اختصاص قیر اشاره و بیان کرد: سهمیه قیر را در اختیار فرمانداران می‌گذاریم و در استان کرمان 2 هزار و 800 روستای بالای 20 خانوار داریم.

معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفرش به رفسنجان اظهار کرد: دو روستای اودرج و داوران طرح بافت با ارزش را دارند که به هر کدام 100 میلیون تومان اختصاص داده شده و طی مدت یک سال و نیم کار اجرایی باید به اتمام برسد.

وی بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 25 میلیون تومان وام چهار درصد برای نوسازی و مقاوم‌سازی در روستاها می‌پردازد که متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی می‌کند و بیش از دو میلیون نفر از تسهیلات مسکن روستایی در کشور استفاده کردند که از سال 84 تا کنون بوده و در بیش از یک میلیون و 850 هزار واحد مردم مستقر شدند.

شاملو ابراز داشت: 38 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور دارای طرح هادی هستند و در 18 هزار روستا بهسازی محیط روستایی طی سال‌های اخیر انجام شده است.

انتهای پیام/80016/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول