اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ضمن هشدار درباره فراری دادن زندانیان تکفیری

الحشد الشعبی: آمریکا در پی دور کردن الحشد از مرز با سوریه است

الحشد الشعبی درباره تلاش آمریکا برای دور کردن نیروهای این سازمان از مرز عراق با سوریه هشدار داد.

الحشد الشعبی: آمریکا در پی دور کردن الحشد از مرز با سوریه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن الساری» دبیر کل جنبش «الجهاد والبناء» (جهاد و سازندگی) وابسته به سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق از اقدامات آمریکا علیه این سازمان انتقاد کرد.

الساری در گفت‌وگو با رادیو «اسپوتنیک» گفت، آمریکا نخواهد توانست نیروهای الحشد الشعبی را از مرز عراق با سوریه دور کند.

وی تأکید کرد که «تحریک نیروهای الحشد الشعبی به سود نیروهای آمریکایی نیست... و واشنگتن نمی‌تواند گروهی مانند داعش به جود آورد؛ زیرا عراق نهادهای امنیتی قوی‌تری در مقایسه با گذشته دارد».

در خصوص تلاش آمریکا برای احیای داعش، «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «البناء» در پارلمان عراق درباره اقدامات مشکوک آمریکا علیه این کشور هشدار داد و گفت که واشنگتن در تلاش است زندانیان تکفیری را فراری دهد.

البلداوی با بیان اینکه «ما از تکرار سناریویی که در زندان‌های "التسفیرات" در تکریت و "ابوغریب" در بغداد رخ داد، می‌ترسیم»، گفت که در این زندان‌ها، زندانیان گروه‌های تروریستی «القاعده و داعش» طی سال‌های گذشته فراری داده شدند تا شکاف امنیتی در عراق به وجود آید و گروه تروریستی داعش نیز بازگردانده شود.

این نماینده پارلمان عراق خواستار انجام تلاش‌های امنیتی و اطلاعاتی شد تا از رخ دادن چنین اتفاقی ممانعت شود.

در همین ارتباط، «قاسم مصلح» از فرماندهان الحشد الشعبی تأکید کرد که آمریکا در پی سازماندهی عشایر «الحشد» و زندانیان تکفیری در عراق است.

مصلح با اشاره به تلاش آمریکا برای تجهیزات تسلیحاتی گروه‌های تروریستی و تکفیری که نزد این کشور زندانی هستند، تأکید کرد که واشنگتن به آنان چراغ سبز نشان داده است که بار دیگر سازماندهی شوند.

الساری در ادامه تصریح کرد که واشنگتن همچنین قبلا در تلاش بود که اجازه ندهد نیروهای الحشد وارد «موصل، فلوجه و تکریت» شوند، ولی راه به جایی نبرد.

وی با تأکید بر اینکه الحشد الشعبی، ابزاری در دست واشنگتن نیست، خاطر نشان کرد که الحشد یک سازمان دولتی تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح قرار دارد.

دبیر کل جنبش «الجهاد والبناء» عراق با اشاره به اینکه ساکنان غرب عراق خواستار بقای الحشد در این مناطق هستند، علت این مسئله را عدم احیای مجدد داعش در این منطقه عنوان کرد.

الساری با بیان اینکه «حضور نیروهای آمریکایی [در عراق] هیچ توجیهی ندارد» این مسئله را «تجاوز به حاکمیت» این کشور دانست و تأکید کرد که مردم عراق و الحشد با این مسئله مخالف هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول