اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

طی نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد

درخواست اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی برای حل موضوع ادغام پس از ۱۰ سال

هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور در نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار حل موضوع فرسایشی ادغام دو اتحادیه قرآنی کشور پس از ۱۰ سال شد.

درخواست اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی برای حل موضوع ادغام پس از ۱۰ سال

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس پس تشکیل اتحادیه مدغم مؤسسات و تشکل های قرآنی کشور و در آستانه برگزاری جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای تصمیم‌گیری درباره مشکلات بوجود آمده درباره ادغام دو اتحادیه قرآنی مرتضی طلایی عضو هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور در نامه‌ای به نمایندگی از هیأت مدیره اتحادیه مدغم به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار رسیدگی به موضوع ادغام و رفع مشکلات به وجود آمده توسط برخی افراد شد.

متن نامه به شرح ذیل است؛

حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای عاملی
دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی

سلام علیکم
احتراماً با توجه به بررسی موضوع اتحادیه‌های استانی و کشوری مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت در جلسه آتی شورای محترم توسعه فرهنگ قرآنی، ضمن پیوست «مصوبه آخرین جلسه هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور» به‌عنوان تنها اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در کشور به همراه «بیانیه قاطبه مدیران عامل اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت» حاضر در همایش فعالان قرآنی مردمی سراسر کشور و نیز «بیانیه اعضاء مجمع عمومی مؤسس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور» که متضمن مطالبات گویا و شفاف خانواده بزرگ مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور است نکات زیر جهت مزید استحضار ایفاد می‌گردد:

۱- موضوع ادغام اتحادیه‌ها، بیش از یک دهه از زمان، انرژی و اعتبار جامعه قرآنی و بلکه این مرز و بوم را بخود اختصاص داده و با بیش از ۵۰۰.۰۰۰ رکورد خبری! در فضای مجازی، به یک مسئله ملی پرحاشیه در ام‌القری اسلام تبدیل شده است.

موضوعی که تقدس خدمتگزاران آستان مقدس قرآن کریم و مدیریت مسئولین فرهنگی کشور را به چالش کشیده و توانائی کلام وحی در وحدت‌آفرینی میان مردمان را نشانه رفته است. آیا براستی ادغام دو تشکل مردمی منسوب به قرآن کریم این‌چنین سخت است؟ شأن و عزت فعالان راستین کلام وحی این است؟ یا مسئله چیز دیگری است؟ ادغام اتحادیه‌ها چه منافعی را متأثر و کرسی قدرت چند ساله چه کسانی را تهدید می‌کند؟ علیرغم وجود مصوبات متقن و روشن آن شورا و نیز مصوبات هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت که با توافق و تصمیم همه اشخاص ذی‌نفع و مرتبط به ثمر رسیده و پیشینه‌های مضبوط و تحقیقات دبیرخانه و نظرات روشن دفتر حقوقی آن شورا که بی‌شک جنابعالی نسبت به آن علم و آگاهی کامل دارید مخالفت گروهی انگشت شمار با فرآیند ادغام و اتحادیه‌های واحد استانی و کشوری چه معنائی دارد؟ معدود افرادی که طی یکدهه گذشته با ادعای نمایندگی تشکل‌های قرآنی بر قاطبه کرسی‌های تصمیم‌گیریهای قرآنی در کشور تکیه زده و به مدد آن، حساب‌های بانکی مراکز منتسب و مرتبط به آنان روز به روز فربه‌تر شده است. نیم‌نگاهی به اعضاء آن شورا، کمیسیون‌ها، کمیته‌ها و کارگروه‌های وابسته، چهره تکراری چند نفر را روشنتر خواهد نمود که طی سال‌های گذشته با تثبیت روزافزون جایگاه خود، شأنی ویژه و جاودانه برای خود قائل بوده، با تظاهر به ایفای نقش منجی اعظم! اجازه حضور و مشارکت برای احدی نداده و صدای هر منتقد و مخالفی را با شدیدترین وجه و شرم‌آورترین اتهامات خاموش کرده‌اند. همین گروه معدودند که روزی منافع خود را در ادغام اتحادیه‌ها دیده و با انجام صدها مصاحبه و ارائه خبر در منقبت و مزایای آن، گوش فلک را پر کردند و امروز که عدم اقبال عمومی به آنان در انتخابات اتحادیه‌ها علنی گردیده، با توسل به غیر اخلاقی‌ترین اتهامات و ادعاهای غیر واقعی و بدون ارائه کوچکترین سند در این زمینه، انتخابات صورت گرفته را ناسالم و از مزایای تعدد اتحادیه‌ها سخن می‌گویند! پارلمان قرآنی کشور جولانگاه چنین افرادی نیست.

۲- اتحادیه‌های واحد استانی و کشوری به استناد مدارک متقن، با مشارکت ۸۵ درصدی مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در چارچوب مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی و براساس مصوبات و نظارت هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و با حضور نمایندگان ناظر دو اتحادیه سابق کشوری تشکیل و پس از تأیید فرآیند انتخابات یکایک استانها از سوی هیأت رسیدگی، اقدام به ثبت و فعالیت نموده است. خدشه به این انتخابات آن هم توسط تأیید‌کنندگان آن، تأمل در موضوع فوق را مضاعف می‌نماید.

بیش از ۲۰۰ برگ از اسناد و مدارک مرتبط شامل مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ابلاغیه‌های دبیر محترم آن شورا، مصوبات هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، صورت جلسات منضم به امضاء نمایندگان اتحادیه‌های سابق کشوری به عنوان بخشی از اسناد ذیربط به پیوست تقدیم حضور می‌گردد.

۳- اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور به نمایندگی از قریب ۴۰۰۰ مؤسسه قرآنی کشور برای آخرین بار، ضمن درخواست همراهی اعضاء محترم شورای توسعه با این اتحادیه و احترام به مصوبات قبلی شورا و مطالبه عمومی در رسمیت بخشی به مشارکت بی‌بدیل قاطبه مؤسسات در امر تشکیل اتحادیه‌های واحد استانی و کشوری، از جنابعالی بعنوان رئیس محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتظار دارد با عنایت به موضوعات فوق‌الذکر، زمینه لازم برای حضور نمایندگان واقعی مؤسسات قرآنی در آن شورا و مشارکت در تصمیم‌گیریهای آن را فراهم سازید.

۴- حجب و حیا، عزت، سعه صدر و مناعت طبع مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور طی حداقل ۱۶ ماه گذشته و توصیه آنان به صبر و مدارا از سوی نمایندگان آنان در اتحادیه‌ها، به امید توجه مسئولین فرهنگی کشور به حداقل مطالبات و حقوق آنان و جبران بی‌مهری‌های گذشته بوده است. تعهد و رسالت اینجانب و همکاران محترم در اتحادیه‌های واحد استانی و کشوری همانگونه که در بیانیه‌های صدرالاشاره آمده است، صیانت از حقوق مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردمی و پیگیری مطالبات مطروحه است و در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم نمود. موضوع ادغام و تشکیل اتحادیه‌های واحد استانی و کشوری، موضوعی تمام شده و غیر قابل مذاکره و برگشت است. چنانچه شورای محترم توسعه فرهنگ قرآنی در این مقطع حساس و سرنوشت‌ساز نخواهد به این مهم توجه نموده و کمافی‌السابق متأثر از نظر چند نفر اقلیت شناخته شده و متصل به قدرت‌های دولتی و حاکمیتی و با اتکاء به رایزنی‌های غیر اخلاقی آنان که اسناد آنها نیز موجود است تصمیم‌گیری نموده و همچنان با بی‌اعتنائی به مصوبات ماضی، از پذیرش نمایندگان اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور خودداری نماید، مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور آن را تحمل نکرده و سکوت خود را خواهند شکست.

والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین
مرتضی طلائی
رئیس هیأت مدیره

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول