اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تلاش‌ بی‌دریغ خیران سلامت

گپی با زوج خیر سمنانی/ از بزرگ‌ترین لذت زندگی تا گریستن پای تخت احیا

تلاش‌های خیران سلامت این روزها بر کسی پوشیده نیست؛ نیکوکاران زیادی هستند که کمک به همنوع را بزرگ‌ترین لذت زندگی‌شان می‌دانند.

گپی با زوج خیر سمنانی/ از بزرگ‌ترین لذت زندگی تا گریستن پای تخت احیا

خبرگزاری فارس سمنان- محدثه عباسی: خیران، بازوانی توانمند در پیشبرد بسیاری از اهداف و برنامه‌های کشور هستند و این مشارکت در حوزه‌های مختلف به توسعه و رفع بسیاری از کمبودها و نارسایی‌های موجود در کشور منجر شده است.

یکی از حوزه‌های مهمی که خیران زیادی جذب آن شده و خدمات مهمی را ارائه داده‌اند، حوزه سلامت است.

احداث و اجرای پروژه‌های عمرانی حوزه درمان و تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی نمونه‌ای از اقدام خیرخواهان حوزه سلامت است و البته این احیاگران سلامت در بحث درمان افراد دردمند جامعه نیز در مواردی از دولت پیشی گرفته‌اند.

عضویت 90 هزار نفری خیران در مجمع سلامت کشور و تلاش آنان برای اتمام طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در این بخش نشان از دغدغه‌مندی نیکوکاران نسبت به سلامت جامعه دارد.

مجمع خیران استان سمنان نیز از سال 1387 تأسیس شده است و خیران حوزه سلامت طی این 12 سال، بیش از 60 میلیارد تومان به حوزه سلامت اهدا کردند.

اجرای 28 پروژه خیری، ساخت یک بیمارستان، دانشکده پیراپزشکی، مشارکت در ساخت دانشکده پیراپزشکی سرخه و درمانگاه‌های متعدد شهری و روستایی نمونه‌ای از فعالیت خیرخواهان سمنانی در بخش سلامت بوده است.

پرورش فرزند صالح؛ نتیجه کار خیر

در گزارش پیش‌رو، روایت یکی از خیران سمنانی حوزه سلامت را می‌خوانیم که علاوه بر هویدا بودن رگه‌های خیری در ذاتش، بانوی بی‌آلایشش نیز در این عرصه پیشگام و مشوق همسرش در برطرف کردن دردهای مردم بوده است.

این زوج خیر معتقدند: پیامدهای مثبت این اقدام خیر را به‌وضوح در زندگی‌شان لمس کرده‌اند و پرورش فرزندان صالح و سالم که در تحصیل و شغل موفق بوده‌اند، نیز لطف خداوند در قبال این کار خیرشان بوده است.

حلاوت کار خیر؛ بی‌حد و مرز

نصرالله مرتضی‌سمنانی، خیر سمنانی حرکت در مسیری که به سلامت همنوع منجر می‌شود، را توفیق الهی عنوان و تأکید می‌کند که نیتش تقرب به درگاه خداوند بلندمرتبه بوده و با راهنمایی‌های حضرت باری‌تعالی این توفیق نصیبش شده است.

وی حلاوتی که از این بخشش و انفاق حاصلش شده را ناشی از حلال بودن مالش عنوان کرد و افزود: کراهتی در مبالغ اهدایی‌اش نبوده و به‌واسطه خالص بودن نیتش، لذت این کار غیرقابل توصیف است.

مرتضی‌سمنانی که گویا این حرکت خیرخواهانه در خانواده‌شان موروثی است، درباره پدرش که مروج و مشوق وی در کمک به همنوعان بود، این‌گونه می‌گوید: پدرم در عین ساده‌زیستی، کارهای بسیار بزرگی در زمان خود انجام داد که نمونه آن خانه‌دار کردن چند بی‌بضاعت آبرومندی بود که به‌واسطه این اقدام زندگی‌شان رونق گرفت.

وی که جرقه کمک به همنوع را از سن جوانی در وجود خود حس کرد، بزرگ‌ترین لذت آن سال‌ها و اکنونش را انجام کار خیر و خدمت به همنوع می‌داند و می‌گوید: احسان و بخشش همیشه کام من را شیرین می‌کند و لذتی که به‌واسطه کمک به همنوع نصیبم می‌شود، قابل قیاس با هیچ چیزی نیست.

این خیر سمنانی بیان کرد: از سال 1342 و 22 سالگی که حقوق اولم را دریافت کردم، در این حیطه قدم برداشتم و لذت این کار را از عمق وجودم حس کردم و با بیشتر شدن سن و امکانات نیز سعی کردم خدمتم به دیگران بیشتر شود.

پای تخت احیا گریستیم

این خیر سمنانی که اهداگر تخت احیای اطفال به یکی از مراکز درمانی سمنان بوده است، می‌گوید: با دیدن وضع تخت احیا گریستیم و از اینکه با این اهدا، شرایط ادامه زندگی برای این بیماران فراهم می‌شود، احساس شعف و خوشحالی وصف‌ناپذیری داشتیم.

مرتضی‌سمنانی با اشاره به اینکه مبلغی را هم صرف خریداری دستگاه دیالیز در یکی از مراکز درمانی سمنان کردیم، افزود: مشارکت در این بخش برای خریداری یک دستگاه دیالیز بود؛ اما شرکت سازنده دستگاه دیالیز در یک اقدام خودجوش، دو دستگاه دیگر با همان مبلغ اولیه به این مرکز درمانی اهدا کرد.

وی با تأکید بر اینکه خیران زیادی در دیگر حوزه‌ها مشارکت دارند و به این کار ارزشمند مبادرت ورزیدند، توجه به حوزه سلامت را از دیگر حوزه‌های خیری مهم‌تر دانست و افزود: درمان بیماری نیازمند ابزار کار است و در خیابان حل نمی‌شود؛ باید اماکنی باشد تا به داد مردم برسند.

وی درباره اهمیت حوزه سلامت و توجه به این بخش گفت: خداوند نماز را در هر شرایطی از بنده‌اش می‌پذیرد؛ اما بیماری در هر شرایطی درمان نمی‌شود، باید ابزار کار فراهم شود تا نتیجه حاصل شود.

یک گام کوچک برای مردم

بانوی این خیر نیز درباره رونق زندگی‌شان به‌واسطه کار خیر این‌گونه می‌گوید: برداشتن کوچک‌ترین قدم در راه خدا با بازگشت چند برابری اموال همراه است.

این بانو که مشوق همسرش در این راه بوده است، افزود: در انتخاب این مسیر هیچ‌کاره بودیم و در این اتفاق مثبت تنها لطف خداوند شامل حال ما شد.

این بازنشسته فرهنگی معتقد است: نتیجه‌ای این کار خیر متوجه فرزندانم شده و موفقیت در عرصه‌های شغلی و تحصیلی نیز به‌واسطه اقدام خیر من و همسرم بوده است.

خیران سلامت؛ منادیان امید

مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان سمنان نیز از همکاری یک هزار خیر با مجمع خیران استان سمنان خبر داد و افزود: این مشارکت بدون حضور اعضای مجمع خیران شاهرود است؛ چراکه در این شهرستان مجمع مستقلی فعالیت دارد.

محمدابراهیم حمزه‌ای از کمک بیش از 60 میلیارد تومانی خیران حوزه سلامت استان سمنان طی 12 سال خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 28 پروژه خیری توسط خیران اجرا شده و یک بیمارستان، دانشکده پیراپزشکی، مشارکت در دانشکده پیراپزشکی سرخه، 6 درمانگاه شهری و 6 روستایی و 6 خانه بهداشت نتیجه اقدام خیرخواهانه خیران حوزه سلامت استان سمنان بوده است.

وی با بیان اینکه با کمک‌های خیران سلامت، حدود 30 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای دانشگاه علوم پزشکی سمنان خریداری شده، افزود: اقدام مهم دیگر، درمان دو هزار و 500 بیمار بوده که بین آنان تعداد بیمارانی بودند که بیش از 150 تا 170 میلیون تومان صرف درمان آنان شده و چندین ساعت تیم پزشکی مهم مشکل ستون فقرات افرادی که در آستانه فلج بودند، را برطرف کردند و با حداقل هزینه این مشکلات برطرف شد.

درمان 250 بیمار ستون فقرات بدون دریافت یک ریال

مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان سمنان ضمن قدردانی از زحمات دکتر گلچین از پزشکان معروف و فوق‌تخصص جراحی ستون فقرات اظهار داشت: این پزشک متعهد بر بالین 250 بیمار ستون فقرات حاضر شد و اقدام به جراحی آنان کرد و این درمان هزینه‌بر برای بیماران بدون دریافت کوچک‌ترین مبلغی انجام‌شده و بیماران جراحی‌شده همه در سلامت کامل هستند.

حمزه‌ای به خرید دستگاه پلاسمافریز برای بیمارستان کوثر که دستگاهی حیاتی برای جداسازی سلول‌های خونی است، اشاره و تصریح کرد: این دستگاه قبل از آن در استان وجود نداشت.

وی به خرید یک دستگاه چهارکاره دیگر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه پلاسما، پلاکت، پلاسمای اطفال و سلول‌های بنیادی و دستگاه تانک نیتروژن که در درمان ناباروری به‌کار می‌رود، نیز برای بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) سمنان خریداری شده است.

به گزارش فارس؛ اقدامات خیری در ایران دارای سابقه‌ای طولانی است و این سابقه در بخش سلامت بیش از سایر بخش‌هاست.

بی‌شک استفاده از ظرفیت 90 هزار احیاگر حوزه سلامت در کنار قول مساعد دولتمردان اقدامی مؤثر برای ارتقای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/74034/م20/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول