اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پدر شهید احمدی روشن در دفتر خبرگزاری فارس مازندران:

نیروهای تازه نفس وارد کار شوند/ماجرای بورسیه انگلیس برای مصطفی احمدی‌روشن

پدر شهید احمدی روشن گفت: با توجه به سنگ‌اندازی‌های دشمنان، کارخانه‌ها را می‌خوابانیم و وضع شغل در داخل کشور بد می‌شود در مقابل اینکه نیروهای تازه نفس وارد کار می‌شوند نیروهای فرتوت مثل اختاپوس روی مشاغل افتادند، دشمنان نیز از این فرصت استفاده کرده و برای‌شان بازار کار باز می‌کنند.

نیروهای تازه نفس وارد کار شوند/ماجرای بورسیه انگلیس برای مصطفی احمدی‌روشن

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روز گذشته حاج رحیم احمدی‌روشن پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن از شهدای دانشمند و هسته‌ای کشور در آستانه چهل‌سالگی انقلاب در دفتر خبرگزاری فارس مازندران حضور یافت و گفت‌وگویی را با فارس داشت که با هم می‌خوانیم؛

*چله انقلاب را نباید به حساب پیری گذاشت

وی با اشاره به اینکه چهل سالگی انقلاب به یک درخت تناور تبدیل شده است، افزود: چهل سال برای انقلاب را نباید پیری حساب کرد بلکه به عنوان جاافتادگی و پختگی انقلاب باید حساب کرد.

پدر شهید احمدی‌روشن با بیان اینکه در ایام طلوع فجر مردم باید در جریان  امور قرار گیرند اینکه در چه موقعیتی بودند و حالا در چه موقعیتی بسر می‌برند، اضافه کرد: قبل از انقلاب در مرحله‌ای بودیم استکبار جهانی بر  همه شئونات مسلط بود و متاسفانه زمان شاهنشاهی به وضوح دیده می‌شد آنهایی که سن و سالی دارند می‌دانند حتی روزشمار انقلاب تا همین روز داریم و با همه مشکلات دست و پنجه نرم کردیم و روز به روز به عینه دیدیم.

 

 

وی بیان کرد: در زمان پهلوی دوم استکبار جهانی در راس آمریکا مانند اختاپوسی بر روی کشور پاک و مقدس ایران چنبره انداخته و حتی اجازه نفس کشیدن نه به ملت بلکه به دولت ایران نمی‌داد و تا آنجا پیشرفت کرده که شاه می‌بردند و شاه می‌آوردند، نخست وزیر عوض می‌کردند و نمایندگان زیرنظر آنان وارد مجلس می‌شدند و حتی قانون کاپیتولاسیون را بر کشور تحمیل کردند و ننگ‌آورتر این بود که متاسفانه از ما حق توحش می‌گرفتند که این برای ملت نجیب و سرافزار ایران واقعیت ننگ‌آور بود که برای ملت و رهبری غیرقابل تصور بود.

این پدر شهید تصریح کرد: خواستیم و توانستیم سرنوشت خودمان را تغییر دهیم و کمک خداوند این بود رهبرانی را برای ما فرستاد و مردم انقلاب کردند آن هم در زمانی‌که جز خدا و ملت چیزی نداشتیم؛ پول، ارتش، نیروی هوایی، زمینی، ارتش و گارد جاویدان در اختیار شاه بود متاسفانه هیچ کشوری از ما حمایت نمی‌کرد همه کشورهای قلدر انگلیس امریکا از شاه حمایت می‌کردند ملت ایران با دست خالی به قول بعضی این انقلاب مشت بر سندان کوبیدن بود که برخی تا این حد ناامید بودند باهمان دست خالی پیروز شدیم.

احمدی‌روشن با بیان اینکه این پیروزی به‌واسطه حمایت ملت ایران بود و به لطف خداوند در مقابل همه دنیای استکبار و عوامل داخلی ایستادیم، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر انقلاب اسلامی هیچ کاری نکرده بود دو کار بزرگ انجام داد که به سلطنت و امپراطوری ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی پایان داد و نظام مقدس اسلامی را برپا کرد که بعد از حکومت پیامبر و ائمه بی‌بدیل و کار بزرگ و بی‌نظیری بود.

وی یادآور شد: الان استکبار جهانی از  انقلاب ضربه خورد که در همه جبهه‌های نبرد غیرمستقیم سوریه، لبنان، یمن و عراق به‌واسطه حضور ایران مجبور به عقب‌نشینی کند که برایش غیرقابل باور و هضم بود که نمی‌توانست با این موضوع کنار بیاید برای کشوری که در مقطعی از زمان حق توحش پرداخت می‌کرد به عنوان هماورد در مقابل عمل کند.

 

 

این پدر شهید اظهار کرد: با توجه به این مسائل فکر دشمن این بود کسانی از جنس مردم بتراشد و به جان مردم بیندازد که لکوموتیو انقلاب و جمهوری اسلامی که شروع به حرکت کرده و عقب‌گرد ندارد ترمز برایش در نظر نگرفتند تلاش کردند تا از حرکت بیندازد و کمر مردم و انقلاب را بشکند.

احمدی روشن ادامه داد: کسانی بر ملت ایران مسلط شدند با وجود باوری که بعد از انقلاب توسط جوانان و متفکران جوان در علم و صنعت هسته‌ای و غنی‌سازی ۳.۵،  5 و۲۰ درصد پیش آمد و به‌‌عنوان کشور هسته‌ای معرفی  شدیم اما ان باور ما می‌توانیم و ما توانستیم که انقلاب را به پیش ببریم دولت‌های یازدهم و دوازدهم می‌خواهد ثابت کند ما نتوانستیم یعنی امر را بر دولت‌های دشمن مشتبه کرد که دولت ایران نمی‌تواند.

*چرخ صنعت هسته‌ای پنچر شد

پدر شهید احمدی روشن با اعلام اینکه متاسفانه وضعیت صنعت بعد از ۶ سال وارد هفتمین سال کلا خوابیده و چرخ صنعت هسته‌ای پنچر شد و هیچ چیزی گیر ما نیامد، خاطرنشان کرد: از رهگذر برجام آبی رای ما گرم نشد  و این اولتیماتومی بود که رهبری ۶ سال پیش این مسائل را به دولت‌مردان گفتند اینها بودند در مقابل فرمایش رهبری خوشبین و بدبین بودن مشکلی را حل نمی‌کند بلکه انسان باید واقع‌بین باشیم الان  با واقع‌بینی چرخ صنعتی ما کاملا خوابیده و این کارخانه‌ها با قیمت یک ششم و یا یک دهم به کسانی فروخته شده که قابلیت ندارند که موجب شد اقتصاد ما به مرحله بحرانی و بغرنجی برود که اینها ضربه بزرگی بود و خسارت جبران‌ناپذیری بر ما تحمیل کرده است.

احمدی‌روشن بیان کرد: در چنین شرایطی مسؤولان فکر می‌کنند دارند به مردم خدمت می‌کنند و  به‌عنوان سربازان جبهه دیپلماسی به ما اعلام می‌کنند لایحه و کنوانسیون استعماری حتما fatf، cft، سند 2030 و پالرمو را انجام دهیم درحالی‌که آخرش به جایی می‌رسد در آینده زیر بار قراردادهای ننگینی برویم که نتوانیم کمر راست کنیم که نمونه بارز آن برجام بود و  جز خسارتی برای ملت ایران چیزی به همراه نداشت ولی اینها به گونه‌ای دیگر القا می‌کنند درحالی‌که از بچه‌های کم سن هم بپرسید نتیجه خسارت‌بار اعلام می‌کنند.

*با پول درمانی و گفتاردرمانی نمی‌توان مشکلات را حل کرد

وی تصریح کرد: در این موقعیت کشورمان وارد چهلمین سال می‌شود باید رویه عوض شود  و با پول درمانی و گفتار درمانی نمی‌شود بلکه باید عمل کنند ولی اراده‌ای برای عمل وجود ندارد.

پدر این شهید با تاکید بر اینکه باید کارخانه‌های ورشکسته راه بیفتند و مردمی که بیکار شدند و سفره معیشت‌شان جمع شده باید فکری به حال‌شان شود، خاطرنشان کرد: من فکر نمی‌کنم این دولت همچنین تدبیری داشته باشد به این دلیل که اینها اهل کار و اهل خدمت به ملت نیستند.

احمدی روشن ادامه داد: بزرگترین خسارت به مردم طی چند ماه گذشته ۱۸ میلیارد دلار از سرمایه ملکت به اسم ارز توسط برخی مسوولان تقسیم می‌شود و بین کسانی که رانت‌خواری می‌کردند به گفته برخی دلسوزان جامعه ۶۰ تن طلا به اسم سکه از مملکت خارج شده و سر از عربستان سعودی در می‌آورد؛ سؤال اینجاست واقعا قانون کجاست  و چه کسی باید جوابگو باشد به چه علت باید این اتفاقات بیفتد این همه از بی‌مبادلاتی و بی‌خیالی دولت است که آسیب اصلی به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌خورد.

 

 

وی به فرموده مقام معظم رهبری در تاریخ اول فروردین ۹۶ در حرم رضوی اشاره کرد و گفت: درباره برخی ضعف‌ها، این ضعف‌‎ها مربوط به مدیریت‌ها، کمبودها و ناتوانی‌های برخی مدیران است، نه حرکت عمومی؛ به این دلیل که نظام رو به جلو بوده و هست و خواهد بود و در طول انقلاب و بعد از ان هرگاه مدیریت انقلابی، فعال و پرتحرک داشتیم کارها پیش رفته و در مقابل هر جا مدیریت ضعیف، بی‌حال و غیرانقلابی داشتیم کارها یا متوقف شده یا منحرف شده است که این فرمایش مقام معظم رهبری باید اویزه گوش ما باشد که چه کسی باید در راس حکومت باشد که این موضوع جای انکاری ندارد.

پدر شهید هسته‌ای کشورمان در پاسخ به سؤال عدم تشکیل دولت اسلامی و حفظ نخبگان، اظهار کرد:  این نکته مهم است که دشمنان با دین خدا و پیامبر ما مشکل دارند ولی برخی مسؤولان ما در نظر نمی‌گیرند.

احمدی‌روشن تصریح کرد: براساس آیات و روایات دشمن هیچگاه با مسلمان دوست نخواهد شد حتی اگر از آنان تبعیت کنید و اصلا به پیمان خود وفادار نیستند و نمی‌‌گذارند ملت پیشرفت داشته باشد و نمی‌خواهند احمدی روشن‌ها داشته باشیم و ازنظر صنعتی و هسته‌ای پیشرفت داشته باشیم و همیشه سنگ‌اندازی می‌کنند.

 

 

وی اضافه کرد: با توجه به سنگ‌اندازی‌های دشمنان، کارخانه‌ها را  می‌خوابانیم و وضع شغل در داخل کشور بد می‌شود در مقابل اینکه نیروهای تازه نفس وارد کار می‌شوند نیروهای فرتوت مثل اختاپوس روی مشاغل ایرانی افتادند و نیروهای تازه نفس باید بیکار بگردند که به خارج از کشور می‌روند و دشمنان نیز از این فرصت استفاده کرده و برایشان بازار کار باز می‌کنند.

پدر این شهید یادآور شد: در زمان مصطفی این موضوع پیش آمد از انگلیس برایش بورسیه آمد ولی پاسخ مصطفی این بود در اینجا به دنیا آمدم و اینجا باید از دنیا بروم و ما نیز خدا را شکر می‌کنیم که ما و فرزندان را به این راه هدایت کرد.

 

 

*خداوند انقلاب را به مانند یک فیلتری قرار دارد

احمدی‌روشن با بیان اینکه وظیفه جوانان انقلابی همان فرمایش رهبری است که آینده روشنی را برای مملکت پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: اگر به عقب برگردیم می‌بینیم بنی‌صدرها کجا هستند آنهایی که در برهه‌ای از انقلاب وزنه‌ای برای مردم بود و براثر ندانم کاری این مسائل ایجاد شد ولی الان این افراد کجا هستند،  این قبیل افراد نمی‌توانند مدت زیادی در ایران ادامه دهند به این دلیل که خداوند انقلاب را به مانند یک فیلتری قرار دارد و آنهایی که ناخالصی دارند از این فیلتر رد نمی‌شوند و  الان کسانی که از انان حمایت می‌کردند نظر خوبی نسبت به انان ندارند و انها را منفور می‌دانند.

 

 

*نباید پشت رهبری و انقلاب را خالی کنیم

وی با اعلام اینکه در هر موقعیتی از زمان باید مشکلات را عنوان کنیم، افزود: براساس فرموده مقام معظم رهبری همه ملت ایران ان کسانی که تریبون در اختیار دارند و حرف شنوی دارند حرف‌های بدون تقیه بگویند  و انتقادها باید گفته شود ولی  با وجود مشکلات نباید پشت رهبری و انقلاب را خالی کنیم باید بدانیم نباید مشکلات را فراموش کنیم و ما مردم ایران برای انقلاب و نظام جانمان را حتی می‌دهیم.

به گزارش فارس، حاج رحیم احمدی‌روشن در پایان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در مازندران یاد و خاطره زنده‌یاد جابر معافی سرپرست خبرگزاری فارس در مازندران را گرامی‌داشت و با نگارش متنی بر روی تابلوی یادبود وی برایش آرزوی علو درجات را از خداوند درخواست کرد.

انتهای پیام/86034/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول