اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان خبر داد

رشد 4.7 برابری تولید در استان کرمان بعد از انقلاب

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از رشد 4.7 برابری تولید در استان کرمان بعد از انقلاب خبر داد.

رشد 4.7 برابری تولید در استان کرمان بعد از انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جعفر رودری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان کرمان در سال 57، یک میلیون و 181 هزار نفر جمعیت داشته و در پایان سال گذشته به 3 میلیون و 213 هزار نفر افزایش یافته است، اظهار داشت: نرخ شهرنشینی استان قبل از انقلاب 34.1 درصد بوده که این نرخ در حال حاضر به 60 درصد رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از رشد 4.7 برابری تولید در استان کرمان بعد از انقلاب خبر داد و عنوان کرد: حدود 17 هزار و 600 نفر سالانه وارد بازار کار استان شدند که سهم بخش صنعت در ایجاد اشتغال، تنها 16 درصد و  کشاورزی 37 درصد بوده است.

رودری از افزایش حدود پنج درصدی سهم استان در مراکز آموزش عالی کشور پس از انقلاب خبر داد و گفت: توجه به محرومان، عدالت اجتماعی و توزیع درآمد از رویکردهای مهم بعد از انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان بخشی از کپرنشینی را متأثر از وضعیت اقلیمی و مسائل فرهنگی و اجتماعی مناطق دانست و تصریح کرد: بر اساس تصمیم هیئت دولت ساخت هزاران واحد مسکونی برای مناطق مختلف کشور از جمله جنوب کرمان پیش‌بینی شده که در مرحله تدوین دستورالعمل قرار دارد.

وی از تخصیص 46.5 درصدی اعتبارات تملک دارایی در استان خبر داد و افزود: ابلاغ اعتبارات تملک دارایی استان کرمان در سال جاری یک‌هزار و 746 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول