اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های سفر وزیر راه به نطنز

از جرم خواندن احداث کمربندی در شهرها تا تعطیلی جلسه به خاطر نماز جماعت+تصاویر

با سفر نیم روزه وزیر اصفهانی راه و شهرسازی به نطنز مسائل حوزه راه و مسکن شهرستان نطنز موردبحث و بررسی قرار گرفت.

از جرم خواندن احداث کمربندی در شهرها تا تعطیلی جلسه به خاطر نماز جماعت+تصاویر

 به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز محمد اسلامی وزیر راه و سازی عصر امروز با سفر نیم روزه به شهرستان نطنز ضمن بازدید از راه‌های پرمخاطره در جلسه با حضور فرماندار، نماینده شهرداران، اعضای شورای شهر، مدیران کل و معاون استاندار مسائل مربوط به راه‌های شهرستان نطنز را موردبررسی قرارداد

 در ابتدا مرتضی صفاری نطنز صفاری نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از وزیر برای سفر به این شهرستان اظهار کرد: مسیر نطنز تا سایت هسته‌ای با توجه به تردد زیاد، نقاط حادثه‌خیز و مسیر گردشگری بودن و جلوگیری از وقوع بحران نیازمند دو بانده شدن است که امیدوارم موردتوجه قرار گیرد.

نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی خواستار تعریض و بهسازی مسیر گردشگری دره برزرود با مقصد روستای تاریخی ابیانه، اتصال جاده آنتنی شهر خالدآباد به جاده ترانزیت، ایجاد رمپ خروجی استاندارد از آزادراه تهران-نطنز-اصفهان جهت دسترسی به امامزادگان سلطان حسین (ع) واحمدابن محسن (ع)، دو بانده نمودن و احداث بلوار خروجی شهر بادرود از میدان معلم به سمت موغار جهت دسترسی ایمن به ایستگاه راه‌آهن و تعریض و بهسازی محور مواصلاتی ترانزیت شمال – جنوب محدوده واقع در مرکز شهر طرق رود و احداث بلوار طرق تا کشه شد.

وی بابیان اینکه شهرستان نطنز یک شهرستان ویژه گردشگری محسوب می‌شود بیان کرد: یکی از مطالبات مردم تعریض و بهسازی ورودی‌های باغ شهر تاریخی نطنز است که می‌تواند گردشگر بیشتری را به خود جذب کرده و موجب رونق صنعت توریسم شود.

صفاری نطنزی خواستار اتمام 2 بانده نمودن محور ترانزیت بادرود – کاشان و تکمیل مسیر باقیمانده که در حوزه شهرستان کاشان است شد و بیان کرد: متأسفانه هرروز شاهد تصادفات دل‌خراش در این محور و داغدار شدن خانواده‌ها هستیم و در حوزه نطنز پروژه دو بانده تمام‌شده ولی در حوزه کاشان نیازمند اعتبار ویژه برای تکمیل است.

در ادامه شهرداران و اعضای شوراهای شهرهای نطنز، بادرود، خالدآباد و جوشقان قالی و همچنین بخشداران بخش مرکزی و امامزاده بادرود مطالب درخواست‌های خود در خصوص شهرهای شهرستان همچون طرح جامع نطنز، تعیین تکلیف مسکن مهر نطنز، اصلاح ورودی همه شهراه، اختصاص قیر رایگان به شهرستان، بهسازی و مرمت مسیر ورودی شهر بادرود از میدان الغدیر به سمت امامزاده آقاعلی عباس (ع) و سید محمد و اختصاص قیر جهت سهولت عبور زائران مطرح کردند.

نکته جالب جلسه عصر امروز اشراف ویژه وزیر راه به مسائل شهرستان نطنز و تصمیم‌گیری آنی در جلسه با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بود که موردتوجه حاضرین قرار گرفت.

 محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص درخواست احداث کمربندی در نطنز اظهار کرد: احداث کمربندی برای شهرها یکی از جرم‌های بزرگ تاریخ است، چراکه رونق اقتصادی را از شهرها با احداث کمربندی می‌گیریم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح جامع نطنز گفت: در طرح جامع باید ایده‌های خلاقانه بدهید تا اقتصاد شهر نطنز رشد کند، توصیه می‌کنم مشاوران مجرب را بکار بگیرید تا طرح خلاقانه با محور توسعه گردشگری برای نطنز تهیه کنند.

وی محور ورودی ابیانه و بادرود به اتوبان را محور بسیار استراتژیک ازنظر گردشگری عنوان کرد و گفت: با توجه به آب‌وهوای مناسب و گذر چوی آب از این منطقه می‌تواند موردتوجه قرارگرفته و مسافران را به خود جذب کند.

با صدا درآمدن نوای اذان مغرب و عشا، وزیر راه دستور تعطیلی جلسه برای ادای نماز اول وقت را داد و بلافاصله با حضور در نمازخانه به ادای فریضه جماعت همراه با سایرین پرداخت، حضور در گلزار شهدای نطنز و ادای احترام به مقام شهدا هم یکی از برنامه‌های حضور وزیر راه و شهرسازی در نطنز بود


انتهای پیام/63025/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول