اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به فارس تشریح کرد

جزئیات فاینانس منطقه ۳ آزادراه تهران - شمال/ پیشرفت ۷۱ درصدی آزادراه اصفهان - شیراز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پیشرفت ۷۱ درصدی آزادراه اصفهان - شیراز در ۷ قطعه گفت: با پیش‌بینی کمبود منابع مالی تلاش می‌کنیم برای ساخت منطقه ۳ آزادراه تهران - شمال فاینانس خارجی اخذ کنیم.

جزئیات فاینانس منطقه ۳ آزادراه تهران - شمال/ پیشرفت ۷۱ درصدی آزادراه  اصفهان - شیراز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خیرالله خادمی با اشاره به اینکه هدفگذاری شده است آزادراه تهران - شمال در منطقه یک پس از تکمیل نهایی زیر بار عبور ترافیک برود، پیشرفت منطقه یک را ۹۴ درصد اعلام کرد. 

وی افزود:‌ تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در منطقه یک آزادراه تهران - شمال، ۳۰۰ میلیارد تومان در منطقه ۴ آزادراه تهران - شمال و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در منطقه دوم آزادراه تهران - شمال هزینه شده است و جمع اعتباری که تاکنون از سوی دولت و بنیاد در این پروژه هزینه شده است، ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، پیشرفت منطقه دو آزاد راه تهران - شمال را ۲۶ درصد اعلام کرد و گفت: منطقه سه آزادراه طبق پیش‌بینی‌ها حدود پنج سال برای تکمیل زمان لازم دارد. 

وی ادامه داد:‌ امروز تکمیل منطقه ۳ آزادراه تهران شمال ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌طلبد و چون مشمول زمان می‌شود، هزینه این پروژه تا ۷ هزار میلیارد تومان در منطقه ۳ افزایش می‌یابد. 

خادمی اضافه کرد: از آن نظر ممکن است برای آزادراه تهران - شمال خصوصا در منطقه ۳ دچار کمبود منابع شویم، سراغ فاینانسرهای خارجی رفتیم که دولت و بنیاد به صورت مشترک از رقم فاینانس استفاده کند و سهم خود را طرفین متعهد شوند. 

وی توضیح داد: در این راستا بنیاد مستضعفان به عنوان شریک پروژه با چند شرکت مختلف چینی (۵ شرکت) و یک شرکت اروپایی صحبت‌های اولیه را داشته است تا با تأیید ما مناقصه برگزار شود. 

* تکمیل راه‌آهن خواف - هرات تا مرز افغانستان 

وی درباره راه ‌آهن خواف - هرات گفت:‌قرار بود این پروژه پایان سال ۹۷ به پایان برسد،‌ در این راستا از خواف تا مرز ایران و افغانستان توسط ما ساخته شد، ضمن آنکه ۶۰ کیلومتر را باید در داخل خاک افغانستان اجرایی می‌کردیم و ۴۰ کیلومتر هم در این خط اجرایی در تعهد افغانستان است. 

وی با بیان اینکه این خطر ریلی از خواف تا مرز تکمیل شده است، گفت:‌ بخش ۶۰ کیلومتری بعدی که از مرز آغاز می‌شود توسط ما در حال اجرا است که زیرسازی و ریل‌گذاری آن در حال تمام شدن است. 

* آسفالت ۲ قطعه از ۴ قطعه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران یکی از حلقه‌های مفقوده کریدورهای ترانزیتی اطراف پایتخت است، گفت: این پروژه از پیشرفت مناسبی برخوردار است و معارض آن برطرف شده است.

خادمی ادامه داد:‌ در سه هفته گذشته تونل زیرگذر از زیر آزادراه کرج - قزوین برای آزادراه کنارگذر جنوبی تهران بازگشایی شد. 

وی ادامه داد:‌ این پروژه ۱۵۸ کیلومتری چهار قطعه دارد که دو قطعه آن آسفالت شده است، در دو قطعه زیرسازی در حال انجام است و در حال تأمین قیر برای پروژه هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در حال ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح پروژه روی آزادراه‌های تهران - قم و  تهران - ساوه هستیم که هرکدام حدود ۱۰ کیلومتر رمپ و لوپ دارد.

* پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصدی آزادراه اصفهان - شیراز در ۷ قطعه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه یک هزار و ۷۴ پروژه عمرانی فعال در شرکت داریم، اظهار داشت:‌ یکی از پروژه‌های بزرگ ما احداث آزادراه اصفهان - شیراز به طول ۲۲۳ کیلومتر است.

خادمی با بیان اینکه آزادراه اصفهان - شیراز برای استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، کرمان و  بندرعباس مزیت دارد،‌گفت: با تکمیل این آزادراه ۱۵۰ کیلومتر مسیر نسبت به جاده موجود کوتاه‌تر می‌شود. 

وی پیشرفت فیزیکی آزادراه اصفهان - شیراز در ۷ قطعه را ۷۱ درصد اعلام کرد. 

* پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد ادامه آزادراه همت تا کرج

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: یکی از پروژه‌هایی که موجب تسهیل ارتباط پایتخت با کرج و قزوین و رفع گلوگاه‌های مسیر را انجام می‌دهد، پروژه ادامه آزادراه همت به کرج است. 

خادمی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی در حال حاضر ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با تکمیل این مسیر، ارتباط جدیدی بین پایتخت و شهر کرج ایجاد می‌شود، این مسیر در ادامه به جاده کرج - چالوس متصل می‌شود که در ادامه آن هم کنارگذر شمالی کرج وجود دارد که شهرداری کرج آن را در قالب آزادراه می‌سازد.

وی ادامه داد: مقرر شد این آزادراه کنارگذر شمالی هم با تزریق اعتبارات دولتی تکمیل شود و هم‌اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا بدین ترتیب مسیر آزادراهی مناسبی بین تهران، کرج و قزوین داشته باشیم. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه حدود یک کیلومتر از مسیر انتهای آزادراه همت باید رفع معارض شود، گفت:‌برای تملک اراضی این مسیر حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

وی افزود: ما تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان در این آزادراه شش خطه هزینه کرده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول