اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله سبحانی تاکید کرد

دوری از تشتت و چندگانگی در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم

یکی از مراجع تقلید گفت: آنچه در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم حائز اهمیت است، لزوم دقت کارشناسانه و محققانه به منظور پیش بینی سیاست‌های اجرایی واحد از سوی مراجع تصمیم‌گیر و قانونگذار و توجه به ضرورت وحدت نظر و دوری از تشتت و چندگانگی در این امر است.

دوری از تشتت و چندگانگی در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام آیت الله سبحانی به همایش اصحاب چاپ و نشر قرآن کریم در قم آمده است: خداوند متعال را شاکریم که در چهلمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، در شهر مقدس قم و در جوار بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س)، همایشی برگزار می‌گردد که خادمان قرآن کریم در عرصه چاپ و نشر این کتاب رحمت و هدایت، ثمره نزدیک به چهار دهه تلاش و کوشش مخلصانه خود را در حوزه صیانت از متن مقدس و انتشار قرآن کریم در جامعه به نمایش می گذارند تا با تبادل اندیشه‌ها و نظرات ارزشمند خود، مسیر خدمت به قرآن را هموارتر ساخته، دفتری وزین از برکات انقلاب تدوین و به درگاه خداوند رحمان و امت اسلام عرضه کنند.

در این پیام تصریح شده است: آنچه در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم حائز اهمیت است، لزوم دقت کارشناسانه و محققانه به منظور پیش بینی سیاست‌های اجرایی واحد از سوی مراجع تصمیم‌گیر و قانونگذار و توجه به ضرورت وحدت نظر و دوری از تشتت و چندگانگی در این امر است.

در این پیام خاطرنشان شده است: تردیدی نیست که با توجه به توطئه‌های دشمنان اسلام ، باید به این موضوع به عنوان یک مسأله خطیر و مهم نگریست و همه نهادهای مؤثر باید برای انسجام این حوزه اعم از دست‌اندرکاران چاپ و نشر قرآن کریم از خوشنویسان، ناشران و چاپخانه‌های فعال در این عرصه حمایت‌ بعمل آید.

در پیام این مرجع تقلید تصریح شده است: از موارد مهم دیگری که در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد کتابت قرآن کریم به نحوی است که عموم مردم بتوانند قرآن را به سادگی یاد گیرند و بخوانند. قطعاً استفاده از کتابت‌هایی که با فرهنگ نوشتاری ایرانی متفاوت باشد مردم را در انس و قرائت قرآن کریم به زحمت می‌اندازد.

در این پیام اضافه شده است: از درگاه الهی برای همه خادمان قرآن و برگزارکنندگان و شرکت کنندگان این همایش و همه کسانی که در توسعه فرهنگ قرآنی و همچنین همه ناشران، خوشنویسان و متولیان چاپخانه‌های فعال در چاپ و نشر قرآن توفیق خدمات مؤثر و مفید به ساحت مقدس قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) را مسئلت می‌کنم و امیدوارم مؤید به تأییدات حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) باشید.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول