اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

اظهار نگرانی وزیر دفاع انگلیس در مورد هواوی

همزمان با افزایش فشارها علیه شرکت چینی هواوی در کشورهای غربی، وزیر دفاع انگلیس هم مدعی شده که علیه این شرکت نگرانی های جدی وجود دارد.

اظهار نگرانی وزیر دفاع انگلیس در مورد هواوی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اسین ایج، گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس روز گذشته اظهار داشته که نگرانی های عمیقی در مورد شرکت چینی هواوی وجود دارد، زیرا این شرکت فناوری ها و تجهیزات نسل پنجم تلفن همراه را به انگلیس می فروشد.

هواوی بزرگترین شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان است و بسیاری از دولت های غربی این شرکت را به روابط نزدیک با مقامات چینی و حتی جاسوسی به نفع آنها متهم می کنند. هواوی بارها این ادعاها را رد کرده است، اما غربی ها و به خصوص کاخ سفید تمایلی به تغییر رویه خود ندارند.

ویلیامسون تصریح کرده قبل از اینکه با مشارکت چین در به روزرسانی شبکه تلفن همراه انگلیس موافقت شود، باید بررسی های جدی در مورد تهدیدات امنیتی آن به عمل آید.

پیش از این کشورهایی مانند استرالیا، ژاپن، امریکا و برخی کشورهای اروپای غربی قراردادهای همکاری خود را هواوی را تعلیق کرده یا به طور کامل کنار گذاشته بودند.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول