اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:

کتاب‌های استاد پرورش برای هر قشری آموزنده است

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: کتاب‌های استاد پرورش برای هر قشری آموزنده است و آثار او در حال احیا شدن است .

کتاب‌های استاد پرورش برای هر قشری آموزنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد عابدی شامگاه جمعه در مراسم پنجمین سالگرد ارتحال استاد سید علی اکبر پرورش در دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به شرط استفاده از قرآن اظهار کرد: طهارت شرط استفاده از این کتاب آسمانی است، ترجمه‌ها و تفاسیر مختلفی برای قرآن نگاشته شده، اما با این وجود هنوز فکر کسی به باطن قرآن نرسیده است.

وی ادامه داد: برخی تفاسیر ادبی و برخی تفاسیر هنری برای قرآن نوشتند، اما کسانی که به جنبه هدایتی این کتاب آسمانی پرداختند، کم بودند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: علامه طباطبایی هر روز به حرم حضرت معصومه(س) مشرف می‌شد و او همیشه در این مسیر در حال عبادت بود، این عالم برجسته به اقشار مختلف مردم احترام می‌گذاشت و جلوی کودکان هم بلند می‌شد.

عابدی تفسیر المیزان را بی نظیر دانست و تصریح کرد: علامه طباطبایی در مطرح کردن قرآن تاثیرگذار بود و او به عنوان یک چهره اخلاقی شناخته می‌شد.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی فکر گناه کردن را هم گاهی گناه می‌دانست و می‌گفت کسی که به گناه فکر کند، نمی‌تواند که قرآن را بفهمد، استاد پرورش شرط ورود به محضر قرآن را پاکی دل می‌دانست.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: استاد پرورش شاگرد علامه طباطبایی محسوب می‌شد و از تفسیر المیزان استفاده زیادی کرد، پاکی در نوشته‌ها و سخنرانی‌های استاد پرورش موج می‌زد و جامعیت در آثار او احساس می‌شد.

عابدی با اشاره به ویژگی‌های استاد پرورش اظهار کرد: او با آثار عرفانی آشنا بود و استاد پرورش همیشه سعی می‌کرد که توجه مخاطبان خود را به عالم غیب جلب کند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های استاد پرورش برای هر قشری آموزنده است، آثار او در حال احیا شدن است و آثار استاد پرورش در زمینه علوم مختلف جامعیت دارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول