اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

امیدواریم در بخش برق آسا هم نتایج خوبی بگیریم

پهلوان‌زاده: موفقیت خادم‌الشریعه مثل بمب صدا کرد/ مسابقات تمام شد اما چمدان فیروزجا نیامد!

رئیس فدر اسیون شطرنج گفت: خادم الشریعه با شکست قهرمانان سابق جهان به نایب قهرمانی رسید که این موفقیت در جامعه جهانی شطرنج همچون یک بمب صدا کرد.

پهلوان‌زاده: موفقیت خادم‌الشریعه مثل بمب صدا کرد/ مسابقات تمام شد اما چمدان فیروزجا نیامد!

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات قهرمانی شطرنج سریع جهان در سن‌پترزبورگ روسیه به پایان رسید و  نفرات برتر معرفی شدند. احسان قائم‌مقامی، پرهام مقصودلو، علیرضا فیروزجا و سارا خادم‌الشریعه نمایندگان شطرنج ایران بودند.

در بخش زنان سارا خادم‌الشریعه با کسب ۹ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن عنوان دوم جهان را از آن خود کرد. خادم‌الشریعه با نایب قهرمانی در این مسابقات، سیزده پله در رده‌بندی جهانی صعود کرد و در جایگاه بیستم برترین شطرنج‌بازان سریع جهان قرار گرفت و جایزه 25 هزار دلار را به خود اختصاص داد.

همچنین در بخش آزاد، علیرضا فیروزجا با کسب ۱۰ امتیاز از ۱۵ امتیاز عنوان ششمی را بدست آورد. احسان قائم‌مقامی موفق به کسب ۸ امتیاز شد و پرهام مقصودلو نیز توانست ۷ امتیاز بدست آورد.

*نایب قهرمانی خادم‌الشریعه بسیار ارزشمند بود

مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج که همراه با ملی‌پوشان در روسیه حضور دارد، در خصوص عملکرد نمایندگان ایران در این دور از مسابقات جهان اظهار داشت: مسابقات قهرمانی شطرنج جهان، رقابت‌ بسیار مهمی است که 150 هزار دلار جایزه هم دارد. پیکارهای جهانی بهترین‌های جهان را دور هم جمع کرده و حساسیت موضوع را بالا می‌برد. مقام نایب قهرمانی خادم‌الشریعه بسیار ارزشمند بود، چون تمام نفرات برتر جهان حضور داشتند و وی توانست این عنوان ارزشمند را به دست آورد.

*موفقیت سارا مثل بمب صدا کرد

وی ادامه داد: خادم‌الشریعه تجربیات خوبی در پیکارهای گرندپری و قهرمانی جهان به دست آورده بود و حالا باید از تجربیات بهره می‌برد و همین کار را هم کرد. وی با شکست قهرمانان سابق جهان به نایب قهرمانی رسید که این موفقیت در جامعه جهانی شطرنج همچون یک بمب صدا کرد. همه بعد از این عنوان ارزشمند به تحلیل آن پرداختند و گفتند که نماینده ایران در حضور کشورهایی مانند چین، اوکراین، هند، روسیه و آمریکا توانسته عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

*چمدان فیروزجا هنوز نرسیده!

رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به عنوان ششمی دیگر نماینده ایران خاطرنشان کرد: علیرضا فیروزجا روز اول در صدر جدول رده‌بندی بود، اما وی تنها 15 سال سن دارد. ضمن اینکه برخی مشکلات هم در این دوره از پیکارها برای وی پیش آمد؛ مثلاً اینکه چمدان وی هنوز به محل برگزاری مسابقات نرسیده است. فیروزجا مجبور بود برای خود لباس خریداری کند و به همین دلیل از نظر فیزیکی و ذهنی کمی خسته بود، اما در نهایت توانست ششم شود. نام‌آوران جهانی در جدول‌ رده‌بندی پشت‌سر وی بودند و برای همه تعجب آور بود که وی عنوان ششمی را کسب کرده است.

*امیدواریم در بخش برق آسا هم نتایج خوبی بگیریم

پهلوان‌زاده گفت: مسابقات برق‌آسا هم امروز شروع می‌شود که در این مسابقات هر ورزشکار تنها 3 دقیقه زمان دارد. ما در این بخش هم شرایط خیلی خوبی داریم و امیدوارم بتوانیم مقام درخوری کسب کنیم. به نظر من مهمترین دلیلی که منجر به بروز و ظهور ستاره‌های شطرنج ایران شد تداوم رشد آنها و حضور مداوم در مسابقات است. ما بیش از 100 مسابقه در ماه داریم که از این نظر در جمع برترین‌ها جهان هستیم. ضمن اینکه با وجود بضاعت مالی کمی که داریم تلاش کرده‌ایم از مربیان خوب جهان استفاده کنیم. در ادامه راه باید تلاش کنیم که اردوهای خوبی داشته باشیم  در نهایت چند مسابقه با کیفیت دیگر هم در سال برگزار کنیم.

*از همه شکست‌ها درس گرفتیم

رئیس فدراسیون شطرنج عنوان کرد: باید حامیان مالی خوبی پیدا کنیم تا بتوانیم راحت‌تر برنامه‌های خود را اجرا کنیم. ما می‌خواهیم جام گرامیداشت دهه فجر و جام ستارگان را برگزار کنیم؛ در دو سال گذشته جام ستارگان را در انزلی برگزار کردیم و بهترین‌های جهان را به ایران آوردیم. طبیعی بود که برترین‌های جهان بتوانند نمایندگان ما را شکست دهند، اما ما از همه این شکست‌ها درس گرفتیم و با استفاده از تجربیاتی که به دست آوردیم توانستیم در مسابقات جهانی بدرخشیم. امیدوارم حامیان مالی رشته‌هایی مانند فوتبال و والیبال گوشه چشمی هم به شطرنج داشته باشند تا خیال ما راحت‌تر باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول