اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بانک توسعه اوراسیا اعلام کرد؛

چشم‌انداز مثبت رشد اقتصادی تاجیکستان در سال 2019

طبق پیش بینی بانک توسعه اورآسیا در سال آینده میلادی تاجیکستان از میان سایر اعضای این بانک بالاترین میزان رشد اقتصادی را خواهد داشت.

چشم‌انداز مثبت رشد اقتصادی تاجیکستان در سال 2019

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بانک توسعه اورآسیا در گزارشی رشد قابل توجه اقتصاد تاجیکستان در سال آینده میلادی را پیش بینی کرده است.

بنابه این گزارش، رشد اقتصاد تاجیکستان در سال آینده میلادی از سایر اعضا بانک توسعه اورآسیا بیشتر و در سطح 7 در صد پیش بینی می شود.

کارشناسان بانک توسعه اورآسیا معتقدند که اجرای طرح های زیربنایی در تاجیکستان به رشد اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد.

این در حالییست که پیش بینی می‌شود رشد اقتصادی روسیه در سال آینده میلادی از 1.8 در صدی سال 2018 میلادی در سال آینده تا 1.6 در صد کاهش می یابد.

در سال 2019 میلادی  رشد اقتصاد قزاقستان نیز کاهش و از 3.9 در صد تا 3.3 در صد، ارمنستان تا 5 در صد و بلاروس 1.6 در صد پیش بینی می شود.

بنابه گزارش وزارت دارایی تاجیکستان، رشد اقتصاد این کشور در سال آینده میلادی در سطح 7 در صد پیش بینی و برای اجرای پروژه های زیربنایی در «دوشنبه» سرمایه های قابل توجهی از جمله از طریق جذب وام و کمک های مالی تخصیص خواهد یافت.

همچنین تاجیکستان قصد دارد در سال آینده میلادی برای توسعه انرژی و حمل ونقل مبالغ قابل توجهی هزینه کند.

بنابه گزارشات نهادهای مربوطه تاجیکستان در حال حاضر 14 پروژه دولتی سرمایه گذاری به مبلغ 7.5 میلیارد دلار در حال اجرایی قرار دارند.

تنها در طول سال جاری میلادی در این کشور حدود 200 کیلومتر جاده های داخلی و منطقه ای و 45 پل احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول